امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 15488 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رئیس دومین سمینار تومورهای سر و گردن؛

هشدار شیوع سرطان حفره دهان در ایران

خبرایران : رئیس دومین سمینار تومورهای سر و گردن، عنوان کرد: سرطان حفره دهان و حلق در سنین بالا و افرادی که مواد دخانی مصرف می کنند از شیوع بالایی برخوردار است.
هشدار شیوع سرطان حفره دهان در ایران

به گزارش خبرایران، دکتر مهدی خواجوی در آستانه برگزاری دومین سمینار دو روزه تومورهای سر و گردن، گفت: این سمینار از سی و یکم تیر ماه تا اول مرداد در سالن شهید غرضی بیمارستان میلاد با حضور پزشکان داخلی برگزار خواهد شد.

رئیس دومین سمینار تومورهای سر و گردن، با بیان اینکه تومورهای حفره دهان و حلق از مهم تریت محورهای برگزاری این سمینار است، خاطرنشان کرد: متاسفانه به دلیل افزایش آلودگی های محیطی، غذایی، استعمال دخانیات و مصرف مشروبات الکی این دسته از تومورها در کشور شیوع یافته است.

وی افزود: تومورهای حفره دهان و حلق جزو تومورهای ناحیه سر و گردن هستند که اگر به موقع تشخیص داده شود قابل درمان خواهد بود در غیر اینصورت با پیشرفت این بیماری تومور حالت بدخیم و کشنده پیدا خواهد کرد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در ادامه یادآور شد: به محض تشخیص تومورهای حفره دهان و حلق جراحی آغاز خواهد شد و در مراحل دیگر برای بهبود کامل بیمار باید مورد رادیوتراپی و شیمی درمانی قرار بگیرد.

رئیس دومین سمینار تومورهای سر و گردن، با بیان اینکه تومورهای حفره دهان و حلق در سنین بالا و در افرادی که سیگار و مواد دخانی مصرف می کنند از شیوع بالاتری برخوردار است، یادآور شد: بنابراین پرهیز از استعمال مواد دخانی و قرار نگرفتن در معرض دود ناشی از آن می تواند در کاهش احتمال بروز این بیماری موثر باشد.

وی درباره علائم این بیماری گفت: زخم یا توده در ناحیه دهان، خونریزی مشکوک در ناحیه دهان و حلق، اختلال در تکلم، بلع و جویدن از علائم تومورهای حفره دهان و حلق است.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره ۸۸۶۲۱۰۲۶ تماس و یا به سایت www.ccrc.ir مراجعه نمایند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب