امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 15475 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۳:۲۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

کاهش پرداختی از جیب مردم در کشور بی سابقه است/یک شب تا صبح را روی پله های سازمان مدیریت ماندیم تا بودجه بگیریم/

خبرایران: رییس سابق دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به ریاست حدود یک دهه ای خود بر چندین دانشگاه علوم پزشکی کشور، به بیان سختی های ریاست دانشگاه های علوم پزشکی و البته خاطرات خود از آن دوران پرداخت.
کاهش پرداختی از جیب مردم در کشور بی سابقه است/یک شب تا صبح را روی پله های سازمان مدیریت ماندیم تا بودجه بگیریم/

دکتر محمد رضا نیکبخت در گفتگویی گفت: زمانی اعتبارات وزارت بهداشت به قدری اندک بود که یک شب تا صبح را روی پله های سازمان مدیریت و برنامه ریزی ماندیم تا بتوانیم بودجه ای را برای یکی از دانشگاه های علوم پزشکی بگیریم اما در حال حاضر بودجه وزارت بهداشت بهتر شده است.

وی یکی از موفقیت های بزرگ وزارت بهداشت را کاهش پرداختی از جیب مردم عنوان کرد و افزود: زمانی برای داروهای سرطانی مشکلات بسیار جدی در دانشگاه های علوم پزشکی داشتیم به عنوان نمونه روزی بیماری در بخش آی سی یو در کرمانشاه بستری شده بود که البته فوت کرد و باید 22 میلیون تومان پرداخت می کردند اما در حال حاضر پرداختی از جیب مردم قابل مقایسه با گذشته نیست و بی سابقه بوده است.

دکتر نیکبخت با اشاره به رضایت مردم از طرح تحول نظام سلامت به ویژه در حوزه کاهش پرداختی از جیب، افزود: در حوزه داروها به ویژه داروهای بیماران خاص و سرطانی کمک بسیار زیادی به مردم شد زیرا پول زیادی پرداخت نمی کنند و اجرای این طرح، یک موهبت الهی بود.

رییس اسبق دانشگاه علوم پزشکی کاشان ضمن تاکید بر لزوم تشدید نظارت بر مراکز درمانی، گفت: مداخله در دارو و درمان بیمار حتما باید با دلیل باشد و نباید بدون دلیل در بیمارستانها بستری و یا نسخه ام آر آی یا سی تی اسکن بدون دلیل برای بیمار نوشته شود.

رییس سابق دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه بیماران حتما باید از مسیر پزشک خانواده به مراکز درمانی سطوح 2 و 3 ارجاع داده شوند، افزود: بیماران باید غربال شوند و فردی که واقعا نیازمند بستری است، بستری شود.

استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: علیرغم مشکلات بودجه ای وزارت بهداشت و دولت ، عملکرد آنها مناسب بوده و امیدوارم کاهش پرداختی از جیب مردم در آینده نیز نهادینه شود زیرا در گذشته افراد بسیاری را می دیدم که بخاطر نداشتن پول برای عمل قلب، پشت درب اتاق عمل گریه می کردند اما اکنون دیگر چنین شرایطی وجود ندارد

وی مدیریت را امری بسیار دشوار خواند و گفت: خدا به وزیر بهداشت صبر دهد و در ادامه راه به ایشان کمک کند.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب