امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 15458 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲:۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

جوايز برندگان مسابقه محيط زيستي «همين يک زمين» اهدا شد

خبرایران :جشن اهداء جوايز برندگان مسابقه محيط زيستي "همين يك زمين" با حضور مديرعامل، اعضاي هيأت مديره، مديران ارشد بانك ايران زمين، دكتر سيد محمد مجابي معاون محيط زيست، كريمي مديرروابط عمومي و سخنگوي بانك مركزي، و برندگان اين مسابقه در سالن اجتماعات بانك ايران زمين برگزار شد.
جوايز برندگان مسابقه محيط زيستي «همين يک زمين» اهدا شد

به گزارش خبرایران از روابط عمومي بانك ايران زمين، پويش «همين يك زمين» در راستاي اجراي رسالت اجتماعي بانك از ابتداي فروردين ماه ۹۵ به منظور فرهنگ سازي در حوزه حفاظت از محيط زيست كشور به اجرا گذاشته شد كه در بخش مسابقه آن تعداد ۸ نفر از شركت كنندگان به عنوان برندگان اين كمپين معرفي شدند.

توسعه پايدار با حفاظت از محيط زيست محقق مي شود

عبدالمجيد پورسعيد مدير عامل بانك ايران زمين در جشني كه به مناسبت هفته جهاني محيط زيست و اهدا جوايز برندگان «همين يك زمين» برگزار شد ضمن عرض خوش آمدگويي و خيرمقدم به مدعوين جلسه اظهار داشت: در دهها سال قبل كشورهاي صنعتي به اين نتيجه رسيدندكه قيمتي كه براي پيشرفت شان مي پردازند آينده و محيط زندگيشان را به مخاطره مي اندازد. بنابراين بعد از اين اتفاق بودكه كارخانه هاي اروپا به سمت شرق آسيا سرازير شدند تا محيط خود و آيندگانشان را از آلودگي حفظ كنند.وي افزود: بسياري از سازمانها و شركت ها مدلهاي كسب و كارشان را به ترتيبي تغيير دادند كه متضمن حفظ سلامتي شان باشد. ما هم در ايران اگر چه با يك فاصله اما به اين نتيجه رسيده‌ايم كه بايد اين اصل را رعايت كنيم.مدير عامل بانك ايران زمين گفت: اگر قيمت توسعه ما خدشه دار كردن و آلوده كردن كشورمان باشد، اين توسعه پايدار نخواهد بود و نسل بعد را با مخاطرات جدي مواجه خواهد كرد.

وي در خصوص توجه مردم به حوزه محيط زيست اظهار داشت: خوشبختانه در سالهاي اخير بين مردم اين حساسيت بالا گرفته است كه بايد نسبت به زمين و محيط زندگي شان حساس باشند.پور سعيد در مورد تاثير سيستم بانكي در حوزه مسئوليت اجتماعي گفت: سيستم بانكي هم به هر صورت با توجه به مقتضيات و شرايط خود مكانيزه كردن را در پيش گرفته و در حقيقت اقدامات بانكها تاثير بسيار خوبي در روند كاهشي مصرف كاغذ، انرژي و حضور فيزيكي گذاشته است.وي ادامه داد: يكي از برنامه هاي كه حتما در سطح بانك انجام خواهيم داد و در شوراي راهبردي بانك و ساير بخشهاي كه در بانك برنامه ريز هستند اين است كه ضمن شناخت مسئوليت و رسالت اجتماعي، مدلهاي كسب و كارما ن را به سمتي ببريم كه كمترين صدمه به زمين و محيط زيستمان وارد شود.

بانكها از پروژه هاي همسو با محيط زيست حمايت كنند

در ادامه جلسه دكتر سيدمحمد مجابي معاون سازمان محيط زيست و رئيس كميته خاص ‏محيط زيست مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به اصل ۵۰ قانون اساسي به عنوان ميثاق ملي و حقوق اساسي اظهار داشت: در اين اصل مشخصا اعلام مي كند «فعاليت‌هاي‏ اقتصادي‏ و غير آن‏ كه‏ با آلودگي‏ محيط زيست‏ يا تخريب‏ غير قابل‏ جبران‏ آن‏ ملازمه‏ پيدا كند، ممنوع‏ است.وي در خصوص نگاه نظام بانكي به حوزه محيط زيست گفت: امروز ما شاهد اقدامات خوبي در برخي از بانكها هستيم كه هر كدام بنا به مقتضيات خود در حيطه اي مانند درخت كاري، آب و آموزش محيط زيست فعاليت مي كنند، كه اين نشان توجه نظام بانكي كشور به محيط زيست است.

مجابي در مورد اقداماتي كه بانكها در زمينه محيط زيست مي توانند انجام بدهند تصريح كرد: بانكها مي توانند در ابتدا با رشد گسترش بانكداري الكترونيك به اين حوزه كمك كنند و همچنين اگر پروژه اي مورد حمايت بانك قرار مي گيرد، مباحث محيط زيستي آن را مورد توجه قرار دهند.وي در خصوص تسهيلات دهي بانكها نيز افزود: بانكها مي توانند با حمايت از پروژه هاي همسو با محيط زيست به روند اجراي بانكداري سبز و حمايت از پروژه هاي همسو با محيط زيست كمك كنند.

نظام بانكي كشور بيشترين خدمت را به اقتصاد سبز و بانكداري سبز كرده است

كريمي مدير روابط عمومي و سخنگوي بانك مركزي اظهار داشت: نظام بانكي ما يكي از نهادهايي است كه بيشترين خدمت را به اقتصاد سبز و بانكداري سبز كرده است.وي با اشاره به گسترش بانكداري الكترونيك افزود: در سال گذشته ۱۳.۵ ميليارد تراكنش شتابي صورت گرفته و همچنين در سامانه ساتنا حدود هشت ميليون تراكنش صورت گرفته است كه نشان از ظرفيت بانكها در ارائه خدمات الكترونيك است.مدير روابط بانك مركزي گفت: بانكها مدتهاست به سمت ارائه خدمات بدون كاغذ و حتي ايجاد شعب سبز رفته اند. در دنيا اين موضوع به حدي جدي گرفته شده است كه معماري، فن آوري اطلاعات هم به اين سمت رفته اند كه محصولات آنها باعث آلودگي و اتلاف انرژي كمتري شود.وي در انتها افزود: در بخش تامين مالي پروژه ها زيست محيطي و مديريت ريسك و پروژه هاي اقتصادي هفته گذشته در تفاهم نامه مشتركي بين سازمان محيط زيست و بانك مركزي به امضاء رسيده است كه مي تواند در آينده پيش زمينه بسياري از اقدامات در حوزه بانكي و محيط زيست قرارگيرد.

به گزارش روابط عمومي بانك ايران زمين، كمپين «همين يك زمين» در راستاي اجراي رسالت اجتماعي ‏بانك از ابتداي فروردين ماه ۹۵ به منظور فرهنگ سازي در حوزه حفاظت از محيط زيست كشور به اجرا ‏گذاشته شد كه در بخش مسابقه آن تعداد ۸ نفر از شركت كنندگان به عنوان برندگان اين كمپين معرفي ‏شدند. ‏

سيد علي يار حيدري                                                  50 میلیون ریال

آرش  ملاميرزائي                                                     40 میلیون ریال

سيد رضا ستارزاده هاشمي                                         30 میلیون ریال

ديبا سادات حبيبي                                                    20 میلیون ریال

نازنين نعمت                                                          10  میلیون ریال

بابك رستمي                                                           10  میلیون ریال

عباس عباسي كشكولي                                          10  میلیون ریال

شهريار فردجوكار                                                   10  میلیون ریال

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب