امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 15452 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱:۵۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

حجت‌الاسلام امرودی اعلام کرد؛

راه‌اندازی طرح همسایه / ۴۱هزار پلاک ازخانواده‌های نیازمند شناسایی شده/ حمایت سه میلیون تا ۱۳ میلیون ریالی شهرداری ازشرکت‌کنندگان در نمایشگاه شمیم وحی/ برگزاری بزرگترین جشنواره کودکان در ماه مبارک رمضان در محله هرندی

خبرایران : معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران گفت: شهرداری قصد دارد در این ماه با کمک خیرین،زنان زندانی با دیه‌های پایین را آزاد کند و تا به امروز ۴۱ هزار پلاک از خانواده‌های نیازمند شناسایی شده که در ماه رمضان به این خانواده‌ها بن‌های شهروند داده می‌شود.
راه‌اندازی طرح همسایه / ۴۱هزار پلاک ازخانواده‌های نیازمند شناسایی شده/ حمایت سه میلیون تا ۱۳ میلیون ریالی شهرداری ازشرکت‌کنندگان در نمایشگاه شمیم وحی/ برگزاری بزرگترین جشنواره کودکان در ماه مبارک رمضان در محله هرندی

به گزارش خبرنگار خبرایران، نشست خبری تشریح برنامه‌های شهرداری تهران به مناسبت ماه مبارک رمضان، صبح امروز دوشنبه ۱۷ خرداد ماه ۹۵، با حضور «حجت‌الاسلام و المسلمین میثم امرودی» معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران و اصحاب رسانه، در محل باغ موزه دفاع مقدس برگزارو دراین نشست خبری «حجت‌الاسلام و المسلمین میثم امرودی» معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران اظهارداشت: سال گذشته مجموعه برنامه‌های شهرداری برای این ماه فصل نیایش نام داشت و امسال فصل وصل نام گرفته و ازبرنامه‌های اصلی شهرداری برای ماه رمضان امسال قرآنی کردن چهره شهر است به طوری‌ که ۴۷ اثر هنری، هزار و ۶۴ عرشه، ۲۳ بیلبورد و ۸۰ پروتال برای این منظور در نظر گرفته شده است همچنین ۵۳ اثر هنری در اطراف میدان ولیعصر و انقلاب به نمایش برای عموم گذاشته می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران تصریح کرد: در این بین در 15 رمضان مصادف با ولادت امام حسن مجتبی چهره شهر تغییر کرده و مراسم جشن برگزار می‌شود و این در حالی است که زمانی که به لیالی قدر می‌رسیم مصادف با شهادت امیرالمومنین چهره شهر حال و هوای شب‌های قدر را پیدا می‌کند این برنامه برای روز قدس نیز با محوریت مبارزه با صهیونیسم تکفیری‌ها و در جلوه‌های مسیحیت و یهودیت برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به طور کلی در ماه مبارک رمضان شهرداری تهران در ۷ نوبت فضای شهر را تغییر می‌دهد و شهرداری قصد دارد در این ماه با کمک خیرین،زنان زندانی با دیه‌های پایین را آزاد کند و تا به امروز ۴۱ هزار پلاک از خانواده‌های نیازمند شناسایی شده که در ماه رمضان به این خانواده‌ها بن‌های شهروند داده می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین امرودی عنوان داشت: در سال‌های گذشته مصادف با محرم جشنواره عطر سیب برگزار می‌شد و شهرداری حامی برگزاری این جشنواره بود، امسال نیز همانند سال گذشته و برای دومین سال متوالی نمایشگاه شمیم وحی آغاز به کار کرده است که در حوزه قرآنی هیات و جلسات فعالیت کرده و شهرداری از آن حمایت می‌کند.

وی با اشاره به میزان مالی حمایت شهرداری افزود: از سه میلیون ریال تا ۱۳ میلیون ریال متناسب با فعالیت‌ها شهرداری از شرکت‌کنندگان در نمایشگاه حمایت خواهد کرد. به صورت کلی برای حمایت از این حوزه‌های قرآنی درنمایشگاه شمیم وحی ۲/۵ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است و شهرداری در مجموع از دو هزار و ۷۰۰ موسسه قرآنی، خانه قرآن و هیات‌های شاخص در زمینه برگزاری مراسم‌های قرآن حمایت می‌کند و این حمایت باعث شده بزرگترین بانک قرآنی پایتخت در شهرداری شناسایی شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران ابرازداشت: هم اکنون هزار و ۱۰۰ مورد جلسات خانگی برگزاری قرآن به همراه ۳۵۴ خانه قرآن محلات و ۵۰۰ موسسه قرآنی در پایتخت فعالیت می‌کنند و در حال حاضر هفت دارالقرآن در پایتخت مشغول به کار است که از پیش دبستانی تا دانشجو را مورد پوشش خود قرار می‌دهد و قرار است در سه منطقه ۴، ۸ و ۱۱ در مجموع به دارالقرآن‌های تهران اضافه شود.

وی عنوان داشت: از جمله برنامه‌های شهرداری تهران در سال ۹۵ تهیه شناسنامه قرآنی یا همان اطلس قرآنی است،تلاش می‌کنیم تا قبل از به پایان رسیدن سال ۹۵ این اطلس قرآنی تهیه شود. همچنین در ایام ماه مبارک رمضان ۳۰ نمایشگاه بزرگ قرآنی در سطح تهران، پارک‌ها، بوستان‌ها، دریاچه چیتگر، برج میلاد، باغ موزه و ضلع شرقی و غربی اراضی عباس‌آباد برگزار می‌شود. از جمله دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای ماه رمضان گردشگری شبانه در هشت مسیر تعریف شده است. شهروندان می‌توانند در این مسیرها بازدیدهای تاریخی، معنوی، زیارتی و تفریحی داشته باشند.

حجت‌الاسلام امرودی، با بیان اینکه در ماه رمضان به چهار هزار نفر در مترو، فروشگاه‌های شهروند و اراضی عباس‌آباد افطاری ساده داده می‌شود، تصریح کرد: در طرح شمیم ۷۰۰ طلبه خانم و آقا در متروها حضور داشته و به خانواده‌ها مشاوره شرعی و یا پرسش و پاسخ می‌دهند.

وی با بیان اینکه ضلع شرقی و غربی اراضی عباس‌آباد در ماه رمضان در اختیار شهروندان تهرانی است، گفت: در مسجد جامع خرمشهر واقع در باغ موزه دفاع مقدس در شب لیالی قدر مراسم برگزار می‌شود و اراضی عباس‌آباد نیز از ۳ ساعت قبل از افطار تا پاسی از شب در اختیار مردم است و در آنجا مراسم افطاری برگزار خواهد شد،همین طور اکران نمایش فصل شیدایی در اراضی عباس‌آباد از ساعت ۹ شب تا ۱۱ از جمله دیگر برنامه‌های شهرداری برای ماه مبارک رمضان است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران، با بیان اینکه ۲۲ مجتمع خیرین در مناطق شکل گرفته و کسانی که قصد دارند افطاری دهند می‌توانند در این مجتمع‌ها حضور پیدا کنند، توضیح داد: از این مجموعه‌ها کمک خیرین به دست فقرا می‌رسد فقرایی که تحت پوشش این موسسات قرار دارند زیر نظر کمیته امداد یا بهزیستی نیستند تا امروز بیش از نیمی از پلاک‌های خانواده‌های فقیر در تهران شناسایی شده و اوج کمک به آنها در روز ولادت امام حسن مجتبی(ع) است.

وی با بیان اینکه آمایش جغرافیایی فقرا در پایتخت از جمله دیگر برنامه‌های شهرداری تهران در ماه رمضان است، اظهار داشت: شناسایی مستمندان و خانواده‌های فقیر پایتخت از ۴ ماه پیش آغاز شده و همانطور که در ماه رمضان سال گذشته به ۷۰ هزار خانواده و در شب عید به ۱۰۰ هزار خانواده خدمت رسانی شده است در نظر داریم تا در ماه رمضان امسال هم به ۴۱ هزار پلاکی که تا امروز شناسایی شده خدمت‌رسانی کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین امرودی اضافه کرد: در برخی از این پلاک‌های شناسایی شده ۱۷ خانواده زندگی می‌کنند برخی از آنها حتی حمام هم ندارند و به صورت مشترک از یک سرویس بهداشتی استفاده می‌کنند مطالبه فرهنگی شهرداری تهران این است که مردم نسبت به فقرا حساس شوند به همین منظور با راه‌اندازی طرح همسایه تلاش شده تا یک خانواده‌ را درگیر خانواده‌ای که از بضاعت مالی کمتری برخوردار است کنیم و بزرگترین جشنواره کودکان در ماه مبارک رمضان در محله هرندی برگزار می‌شود. شهرداری برای این محله برنامه‌های ویژه‌ای را در نظر گرفته و به طور خاص منطقه ۱۲ در این ماه مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به همکاری ۱۰ هزار نفر توانمندان و هنرمندان در ماه مبارک رمضان با شهرداری تهران، بیان داشت: در نظر داریم تا در این ماه زندانیان خانمی را که دیه پایینی دارند آزاد کنیم این طرح سال گذشته در شورای شهر مطرح شد و من درخواست کردم در این زمینه شهروندان همکاری کنند سال گذشته حدود ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان جمع‌آوری شد و ما در حالیکه قصد داشتیم ۵۰ زندانی را آزاد کنیم موفق شدیم بیش از ۱۷۰ زندانی خانم را آزاد کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در پایان گفت: اخیرا جلسه‌ای را با معاون امور زنان دادستانی تهران برگزار کردم و با کمک اعضای شورای شهر قرار است بخشی از زنان زندانی بیگناه که به دلیل دیه در زندان هستند را به واسطه کمک عموم آزاد کنیم.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب