امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 15404 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱:۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

برای دومین بار؛

سرآشپز ایرانی رتبه نخست مسابقه جهانی گورمند را به خود اختصاص داد

خبرایران : کتاب های «دسر و آشپزی ایرانی» سمیرا جنت دوست«سرآشپز بین المللی» در مسابقه جهانی گورمند به ترتیب مقام اول و دوم را به خود اختصاص داد و پرچم جمهوری اسلامی ایران را به احتزاز در آورد.
سرآشپز ایرانی رتبه نخست مسابقه جهانی گورمند را به خود اختصاص داد

به گزارش خبرایران از روابط عمومی موسسه پانیذ مهر ایرانیان مسابقه جهانی گورمند، از 27 تا 31 ماه می (7 تا 10 خرداد) در یانتای چین با حضور 209 کشور و 26 هزار شرکت کننده ازکشورهایی نظیر: ایران، امریکا، انگلیس، فرانسه، اسپانیا، چین، آلمان، سوئد، کانادا، برزیل، ایتالیا، هند، سوئیس، استرالیا، هلند، پرو، ایرلند، ژاپن و... برگزار شد و سمیرا جنت دوست بانوی اول آشپزی برای کتاب های «دسر و آشپزی ایرانی» به ترتیب مقام اول و دوم را به خود اختصاص داد.

یادآور می شود مسابقه جهانی گورمند (Gourmand) معتبرترین مسابقه بین المللی برای کتاب‌های آشپزی دنیا است که در آن رقابت آزاد بین صدها سرآشپز، مؤلف و ژورنالیست از کشورهای مختلف دنیا برگزار می شود. همچنین بسیاری از سفیران و مسئولان کشورهای مختلف در این مسابقه به عنوان میهمان افتخاری حضور داشتند.

گفتنی است ایران تنها کشوری است که در 3 سال متوالی با بانوی اول آشپزی ایران رتبه نخست را کسب کرده است. وی در سال 2014 مقام اول جهان را برای کتاب «آشپزی ملل» و در سال 2015 در شهر فرانکفورت آلمان مقام بهترین بهترین ها و امسال نیز مقام اول و دوم را به خاطر کتاب های «دسر و آشپزی ایرانی» به لحاظ محتوا به خود اختصاص داده است.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب