امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 15399 تاریخ انتشار: جمعه ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲:۱۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

در پی شکایت وزارت بهداشت از نماینده منتخب صنفی پرستاران؛

رئیس سازمان نظام پرستاری به رئیس‌ جمهور نامه نوشت

خبرایران: رئیس سازمان نظام پرستاری کشور در نامه‌ای به رئیس جمهور از برخی سیاست‌ها و رویکردهای اخیر وزارت بهداشت درباره پرستاران به شدت انتقاد کرد.
رئیس سازمان نظام پرستاری به رئیس‌ جمهور نامه نوشت

به گزارش خبرایران‌ به‌نقل از نظام پرستاری، علی محمد آدابی رئیس سازمان نظام پرستاری کشور در اعتراض به برخی سیاست‌ها و رویکرد‌های اخیر وزارت بهداشت در مواجه با جامعه پرستاری کشور به رئیس جمهور نامه نوشت.

آدابی در بخشی از این نامه آورده است:« پزشک‌سالاری همواره بر وزرات بهداشت حاکم بوده اما در چند سال اخیر این حرکت‌ها پیچیده‌تر، سخت‌تر و قدرتمندتر شده است به‌حدی که می‌توان گفت این 3ساله را باید «دوران استبداد سیاه نظام سلامت» برای پرستاری و مردم شریف و مظلوم کشور نامگذاری کرد.

رئیس سازمان نظام پرستاری در بخش دیگری از نامه خود به رئیس جمهور نوشت:«تهدید، تفتیش، تحقیر، تبعید و شکایت غیرموجه اخیر وزارت از نماینده منتخب صنفی پرستاری به جرم افشاگری دریافتی‌های نجومی و چند ده میلیونی و چند صد میلیونی قاطبه پزشک‌سالار تنها چند مورد از اقدامات مذبوحانه ارباب زر و زور و تزویر حاکم بر وزارت بهداشت و درمان فعلی است.

 

متن کامل نامه رئیس سازمان نظام پرستاری به رئیس جمهور به این شرح است:

 

 بسم رب الشهداء و الصدیقین

با عرض سلام به پیشگاه حضرت ولی الله الأعظم (ارواحنا له الفدا) و درود بیکران به روح ملکوتی حضرت امام راحل(ره) و سلام و تحیت به محضر رهبر فرزانه انقلاب و عرض سلام و ادب خدمت ریاست محترم جمهوری محبوب و مردمی.

 

جناب آقای دکتر روحانی

سال‌های سال زخم و جراحت خنجر ستم جباران را بر دوش داشتیم و سیاهی و ظلمت استکبار و استعمار را بر روح خسته‌امان ناظر بودیم. در آن فضای ظلمت و خفقان و غفلت و بی‌عدالتی، علمداری طلیعه‌دار گشت و آزادمردان را به مبارزه فراخواند و او امامی بود که اینک در ایام رحلت جانگداز او هستیم و اینک ما مانده‌ایم و راهی طولانی در جهت تحقق آرمان‌ها و اندیشه‌های بلند آن امام راحل(رحمت خدا بر او باد). ما مانده‌ایم و رسالتی عظیم و شاهد راهمان چشمان نگران خانواده‌های معظم ایثارگران و شهداست که سال‌های رزم و حماسه را با گوشت و پوست و خون خود لمس کرده‌اند. چشمان پاره پاره و به خون نشسته‌ای که پیکر عزیزانشان هنوز در میان خاک‌های شلمچه و فکه مدفون است.

اکنون که هیاهوی دنیاطلبی طبقه پزشک سالار، دنیا را به کام خویش در می‌کشد و زرق و برق شعارهای پوپولیستی و فریبنده آنان ما را مورد استهزای استکبار رو سیاه قرار داده است، باید با واقع‌نگری و مدیریت صحیح منابع محدود کشور را در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در مسیر صحیح تأمین سلامت و توسعه پایدار قرار داد.

 

جناب رئیس‌جمهور

پزشک‌سالاری همواره بر وزرات بهداشت حاکم بوده اما در چند سال اخیر این حرکت‌ها پیچیده‌تر، سخت‌تر و قدرتمندتر شده است به‌حدی که می‌توان گفت این 3ساله را باید «دوران استبداد سیاه نظام سلامت» برای پرستاری و مردم شریف و مظلوم کشور نامگذاری کرد، اقدامات و برخوردهایی که در عرض این 3 سال با پرستاری شد در طول تاریخ قبل و بعد از انقلاب اسلامی، سابقه نداشته است.

تهدید، تفتیش، تحقیر، تبعید و شکایت غیرموجه اخیر وزارت از نماینده منتخب صنفی پرستاری به جرم افشاگری دریافتی‌های نجومی و چند ده میلیونی و چند صد میلیونی قاطبه پزشک‌سالار تنها چند مورد از اقدامات مذبوحانه ارباب زر و زور و تزویر حاکم بر وزارت بهداشت و درمان فعلی است. عدم پاسخگویی و تعامل با نهادهای غیردولتی و منتخب آحاد پرستاران کشور علیرغم ارسال ٧ درخواست کتبی از سوی سازمان نظام پرستاری کشور، نمونه بارز خوی استبدادی حاکم بر وزارت است.

اینها نه تنها به این امر بسنده نکرده‌اند بلکه کوشیده‌اند تا با استفاده از ابزار سرسپردگی برخی مدیران نالایق پرستاری در صدد ایجاد شکاف بین ارکان سازمان نظام پرستاری کشور برآیند و با برگزاری جلسات نمایشی با حضور عده‌ای تکراری و محدود که هرگز نماینده جامعه کثیر و ٢٠٠هزار نفری پرستاری محسوب نمی‌شوند، نسبت به خودفریبی و دیگر فریبی اقدام کنند که نمونه آن برگزاری جلسه دوشنبه آتی بدون دعوت و حضور رؤسا و نمایندگان حقیقی و منتخب صنفی پرستاری توسط عوامل وزارت است.

 

جناب رئیس‌جمهور

اینجانب تنها در مقام رئیس یک نهاد غیردولتی مسئول در قبال پرستاری و جامعه خدمت شریفتان عرض می‌کنم که این جماعت با سوءاستفاده از اعتماد حضرتعالی و به خیال خود، سیاست «دو سر برد» را پیش گرفته‌اند.

از یک سو در صورت ابقای دولت جنابعالی با ایجاد یک طبقه خطرناک، بر طبل استیلا و سلطه نامشروع خود بر نظام‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور می‌کوبند و در صورت عدم تداوم دولت کریمه جنابعالی، در سایه ایجاد نارضایتی عامدانه بین پرستاران و توده‌های ملت باز داعیه کسب قدرت از جناحی دیگر را در سر دارند.

 امروز جامعه پرستاری، در پی اختلاف طبقاتی فاحش و ٤٠ برابری ایجاد شده در پی طرح تحول نظام سلامت، هوشیارانه از وزرات بهداشت عبور کرده است و امیدی به این وزیر ندارد و عزل ایشان را با اصرار تمام از حضرتعالی خواستار است و در ادامه با وحدت،همدلی و انسجام و با بکارگیری همه ابزارهای قانونی و مدنی موجود در جهت پیگیری مطالبات خود و جامعه و تحقق عدالت در نظام سلامت، تلاش می‌کند.

 

امید است حسن تدبیر همیشگی حضرتعالی موجب برون‌رفت از این وضعیت نابهنجار و بازگشت فضای اعتدال به نظام سلامت کشور شود.

توفیق و تداوم دولت جنابعالی آرزوی ارادتمندان در سراسر میهن اسلامی است.

 

ارادتمند

دکتر علی محمد آدابی

رئیس کل سازمان نظام پرستاری کشور

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب