امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 15309 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱:۵۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران دردیدار با دبیران شورایاری و مدیران محلات منطقه 11؛

فعالیت های فرهنگی و اجتماعی به محلات واگذار می شود

خبرایران : در دیدار نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران و رییس ستاد هماهنگی شورایاری ها با دبیران شورایاری ها و مدیران محلات 17 گانه منطقه 11 ؛ بر لزوم واگذار و انجام امور به مدیریت محله تأکید شد.
فعالیت های فرهنگی و اجتماعی به محلات واگذار می شود

به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه 11،دکتر طلایی نايب رئيس شوراي اسلامي شهر تهران در دیدار با شورایاران و مدیران محلات این منطقه ضمن تأکید بر اهمیت محله محوری و واگذاری امور مردم شهروندان و نیروهای محله ای ؛ احصاء نیازها و رفع دغدغه های فرهنگی ، شناسایی استعداد ها و ظرفیت های محلی را برای ارتقای سبک زندگی در شهر تهران ضروری دانست.

دکتر طلایی با بیان این که بنا داریم فعالیت های فرهنگی و اجتماعی به محلات واگذار شود ؛ گفت : فلسفه اصلی تشکیل مدیریت محله نیز بر همین اساس بوده است و با جدیت پیگیر رفع مشکلات و اصلاح آیین نامه ها و شیوه های اجرایی هستیم .

به گفته نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران ؛سرای محله یک نهاد خود گردان ،غیر انتفاعی و غیر وابسته است که با کار داوطلبانه عام المنفعه توسط شهروندان محله ای اداره می شود.  اما فعالیت های فعلی با کار داوطلبانه در تعارض است و حجم فعالیت های هر خانه در سرای محلات بر اساس نیاز محله باید برنامه ریزی و با کمک افراد داوطلب محلی انجام شود.

طلایی تأکید کرد : اعتبار ،وجاهت ،شأنیت و آبروی ما   در گرو این است که مدافع و پیگیر حقوق مردم باشیم. باید تلاش کنیم سیستم را پالایش کرده و آسیب ها را از آن دور کنیم تا این نهاد اجتماعی مقدس با ظرفیت مردم براساس منویات رهبر فقید انقلاب حضرت امام خمینی (ره)مبنی بر واگذاری کار مردم به خودشان ؛ فعالیت نماید.

رییس ستاد هماهنگی شورایاری ها خاطر نشان کرد که با انجام اصلاحات مورد نیاز در ساختار ،وظایف ، شیوه نامه ها و آیین نامه ها موانع کارها برداشته می شود و برای تمام محلات 354 گانه شهر تهران یک سرای محله تشکیل خواهد شد تا به اقتضای نیازهای محله ای در حوزه های مختلف فرهنگی ،اجتماعی و ... فعالیت کند.

او همچنین یادآور شد که برابر آیین نامه انتخابات شوراهای محلی اعضای شورا باید ترکیبی از نمایندگان محلات و اقشار و اصناف مختلف از جمله مسجد ،بسیج ، تشکل های فرهنگی ، آموزش و پرورش ، نخبگان ، بانوان ، جوانان و ... باشند تا به مدیریت یکپارچه محلی دست یابیم. چرا که فلسفه کار ما متفاوت با دیگر نهادهای محلی است و ما موضوع زندگی مردم را داریم و نقش مسجد و بسیج و ...تعریف شده است و با تلفیق این نقش ها مدیریت محله شکل می گیرد.

نصراله آبادیان شهردار منطقه 11 نیز در سخنانی ضمن اعلام خبر تهیه و تدوین سند توسعه محلات این منطقه که به رویت هیئت امنا و دبیر محله و اعضای هیئت رییسه رسیده است ؛ گفت: در بحث اجتماعی تلاش کردیم تمام امور مطابق با سیاست های مدیریت شهری به مردم واگذار و کار ها در مقیاس محله ای  انجام شود.

آبادیان افزود: از اول سال ؛محلات ما با رویکرد موضوعات اجتماعی فعالیت خوبی داشته اند که بستر آن فراهم شده است و تقویم مناسبتی محلات نیز تهیه شده که بر اساس شیوه نامه ها و بخشنامه ها در حال اجراست.

به گفته شهردار منطقه 11 ، در حوزه اجتماعی بستر فعالیت از لحاظ سخت افزار  فراهم شده و از این پس محتوایی تر عمل می کنیم.

اوهمچنین از تشکیل کارگاه سبک زندگی در آینده نزدیک خبر داد که با استفاده از افراد مجرب و با حضور شورایاران و مدیران محلات برگزار خواهد شد .

این نشست با طرح موضوعات ، مشکلات و نیازهای محله ای از سوی دبیران شورایاری و مدیران محلات منطقه 11 به پایان رسید و پس از آن از سرای محله سلامت بازدید به عمل آمد و در ادامه با حضور در مسجد باغستانی و دیدار با شهروندان نماز مغرب و عشاء برگزار شد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب