امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 15270 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲:۲۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور تأکید کرد؛

مجازات سنگین برای مصرف‌کنندگان مشروبات الکلی

خبرایران: رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با اشاره به لزوم ترویج و توسعه مراکز ترک الکل در کشور گفت: با اصلاح قوانین و اعمال مجازات سنگین برای مصرف کنندگان مشروبات الکلی باید بازدارندگی قوانین را افزایش دهیم.
مجازات سنگین برای مصرف‌کنندگان مشروبات الکلی

به گزارش خبرایران؛احمد شجاعی در افتتاحیه سمینار علمی سوءمصرف و اعتیاد به الکل از دیدگاه طب بالینی و قانونی که صبح امروز در سالن شهید بهشتی سازمان پزشکی قانونی کشور برگزار شد، افزود: متأسفانه در سال‌های اخیر شاهد مصرف مشروبات الکلی در کشور به ویژه در بین جوانان بوده‌ایم که در کنار بحث سوءمصرف مواد مخدر معضل پیچیده‌ای را در جامعه ایجاد خواهد کرد.

وی با اشاره به اعتقادات مذهبی کشور ما و ممنوعیت دین اسلام برای مصرف مشروبات الکلی اظهارداشت: هرچند در کشورهای غربی ممنوعیتی برای مصرف مشروبات الکلی وجود ندارد اما اجازه مصرف در هر شرایط و هر سن و سالی به افراد داده نمی شود و محدودیت‌های برای مصرف مشروبات اعمال می کنند؛ اما در کشور ما شاهد آن هستیم که برخی افراد جسورانه و بدون توجه به اعتقادات دینی و مذهبی به مصرف این مواد می پردازند و در پی آن آسیب‌ها و معضلاتی را نیز ایجاد می کنند که این موضوع خود نشاندهنده عدم بازدارندگی قوانین در کشور است.

به گفته شجاعی در برخی از حوادث رانندگی که منجر به فوت راننده و سرنشینان هم شده نتیجه تست الکل راننده خودرو در آزمایشگاه های پزشکی قانونی مثبت بوده است و همین موضوع توجه بیشتر به لزوم تصویب قوانین بازدارنده و تشدید مجازات برای رانندگی در حین مستی را دو چندان می کند.

وی همچنین بر لزوم اصلاح قوانین در موضوع مصرف مشروبات الکلی اشاره و خاطرنشان کرد: با اصلاح قوانین و اعمال مجازات سنگین برای مصرف کنندگان مشروبات الکلی باید بازدارندگی قوانین را افزایش دهیم که در این زمینه می توان از پیشنهادات و راهکارهای صاحبنظران و دست‌اندرکاران خبره بهره مند شد.

شجاعی ترویج و توسعه مراکز ترک الکل را نیز ضروری دانست و ادامه داد: از آنجا که افراد الکلی داوطلبانه اقدام به ترک الکل می کنند درمان در مورد آنان مؤثرتر است و عمده این افراد موفق به ترک می شود بنابراین می توان با افزایش مراکز ترک اعتیاد به الکل به بهبود تعداد بیشتری از افراد مبتلا کمک کرد.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در پایان با اشاره به نقش مهم خانواده ها در جلوگیری از  مصرف الکل بین جوانان یادآور شد: باید در خانواده ها ضمن بیان مضرات و تبعات مصرف مشروبات الکلی، فضایی مفرح و آرام  برای جوانان ایجاد کنیم به شکلی که مصرف مشروبات حتی به ذهن جوانان نیز خطور نکند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب