امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 1527 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۴:۴۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دكتر طالبی؛

بخش كشاورزی نيازمند مديريت زنجيره ای است

خبرایران: دکتر محمد طالبي رئيس هيئت مديره و مديرعامل بانک کشاورزی گفت: امروز بيش از هر زمان کمبود مديريت زنجيره ای در بخش كشاورزی احساس مي‌شود.
بخش كشاورزی نيازمند مديريت زنجيره ای است

به گزارش خبرایران به نقل از روابط عمومي مديريت بانک كشاورزي استان تهران، دكتر طالبي روز سه‌شنبه اول بهمن ماه سال جاري در همايش تجليل از توليدکنندگان و مشتريان برتر شعب اين بانک در استان تهران ضمن اعلام مطلب فوق افزود:آنچه امروز به عنوان مشکلات توليد در بخش کشاورزي کشور اعم از واردت غيرکارشناسي، توزيع نهاده‌هاي کشاورزي، هزينه هاي بالا در توليد، نوسانات بازار هدف توليدات کشاورزي و.... با آن مواجهيم ناشي از نبود مديريت زنجيره اي در بخش کشاورزي کشور است.

وي با پيشنهاد تشکيل مديريت زنجيره اي در اين بخش افزود: انتظار مي رود همچون گذشته اعتماد متقابل ميان توليد کنندگان، دولت و همچنين بانک کشاورزي با انرژي بيشتري برقرار شود و کليد حل اين مسائل صداقت است.

دكتر طالبي تصريح كرد: تشکل ها، اتحاديه ها و توليدکنندگان کشاورزي بايد از طريق برگزاري جلساتي با کميسيون کشاورزي مجلس شوراي اسلامي تمام تلاش خود را براي انجام اين مهم به‌کار گيرند.

دکتر طالبي در پاسخ به اين سوال كه چرا بخش کشاورزي از بانک توسعه اسلامي تسهيلات دريافت نمي کند، گفت:اول اينكه بانک توسعه اسلامي ريسک سرمايه گذاري در ايران را بالا مي گيرد و نرخ سود آن نيز بالاست و از طرفي ديگر به دليل اينكه استفاده از سرمايه خارجي ما را با ريسک بزرگ تغييرات قيمت ارز مواجه مي‌کند،توليدکنندگان ايراني نمي توانند از سرمايه خارجي استفاده کنند.

بر اساس اين گزارش در ادامه نشست مذكور، دکتر باهري نماينده صنايع لبني ضمن قدرداني از مديرعامل بانك كشاورزي و مدير شعب اين بانك در استان تهران اظهار داشت: مشکلات صنايع لبني با ديگر صنايع تقريبا يکي است و آن نياز به سرمايه در گردش بالا است که اميدوارم راه حل اين مشکل اش پيدا شود.

دکتر محمد طالبي در اين رابطه گفت : اعتبار سنجي فعالان توليد يک نياز عظيم در اقتصاد است و به نظر من يکي از مطالبات اساسي توليد کنندگان بايداعتبار سنجي باشد.

در ادامه اين نشست پرسش و پاسخ، مشاور صنايع غذائي بهروز، در بيان خواسته هاي خود از مديريت بانک کشاورزي گفت:اولين تقاضاي من پايه گذاري باشگاه مشتريان برتر بانک کشاورزي است . اين اقدام مي تواند مقدمه اي براي ايجاد مديريت زنجيره‌اي باشد وديگر اينکه اقساط سرمايه در گردش حداقل سه ساله باشد تا توليد کننده بتواند از سودش اقساط را پرداخت کند، نه از سرمايه در گردش خود. همچنين اتحاديه ها، توليدکنندگان و تشکل هاي بخش کشاورزي، تلاش کنند تا منابع بيشتري از صندوق توسعه ملي جذب اين بخش شود.

مديرعامل و رئيس هيئت مديره بانک کشاوري در پاسخ به پيشنهاد پايه گذاري باشگاه مشتريان برتر اين بانك گفت:بانک کشاورزي بانک توليداست؛ بانکي که شما سهامدار آن هستيد.

وي متذكر شد: رشد منابع مالي بانک کشاورزي هم متناسب با رشد نقدينگي است اما طي 3 تا 4 سال گذشته منابع اين بانک افزايش چنداني نداشته است كه اين يک محدوديت اساسي است و اگر بخواهيم سقف تسهيلات را بالا ببريم، حتماً از آمار کساني که بايد وام بگيرند ،کم مي شود.

دکترطالبي در ادامه گفت:اعتبارات صندوق توسعه ملي فرصت بسيار خوبي براي بخش كشاورزي است در سال 90 و 91 توانستيم از محل اعتبارات اين صندوق تسهيلات خوبي پرداخت کنيم. اما بايد تلاش کنيم از اين ظرفيت استفاده بيشتري شود.

وي گفت:در بودجه سال 93، درصد ريالي بخش کشاورزي در پيش نويس بودجه وجود نداشت، اما با تلاش وزير محترم جهاد کشاورزي و با رايزني هاي ما، اين بخش در لايحه بودجه ديده شد.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب