امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 1524 تاریخ انتشار: سه شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۴:۲۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دكتر طالبی تشريح كرد؛

جزئيات پرداخت تسهيلات‌ ضمانتی به دانش آموختگان كشاورزی

خبرایران: بانک كشاورزي باهدف حمايت از توليد، به دانش آموختگان بخش كشاورزي بدون وثيقه و تنها با ضمانت 50 ميليون تومان وام می دهد.
جزئيات پرداخت تسهيلات‌ ضمانتی به دانش آموختگان كشاورزی

به گزارش خبرایران به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی، دكتر محمد طالبي رئيس هيئت مديره و مديرعامل بانک کشاورزي از روند مناسب اعطاي تسهيلات به بخش کشاورزي خبر داد و گفت: مطابق آنچه که تصويب شده، براي مکانيزاسيون کشاورزي مبلغ 750 ميليارد تومان بايد تخصيص يابد که تاکنون 210 ميليارد تومان آن يعني حدود 25 تا 30 درصد، به طرح‌هاي مکانيزاسيون معرفي‌شده به بانک تخصيص يافته است.

به گزارش روابط عمومي بانك كشاورزي دكتر طالبي در گفتگو با خبرنگار خبرگزاري کشاورزي ايران (ايانا) با اعلام اين مطلب افزود: روند اعطاي تسهيلات تنها به بانک مربوط نمي‌شود، زيرا بخشي از فرآيند تسهيلات به معرفي طرح تا ارزيابي اختصاص دارد و بخش ديگري نيز مختص به کارخانه‌هاي تراکتور و کمباين و ساير ادوات کشاورزي است.

دكتر طالبي ادامه داد: اولويت بانک کشاورزي، اعطاي تسهيلات مربوط به مکانيزاسيون است، اما ضمانت و وثيقه به‌عنوان خط قرمز تلقي شده و بايد وجود داشته باشد.

وي تصريح کرد: منابع تسهيلاتي، سپرده‌هاي مردمي است و کسي که وام مي‌گيرد، بايد تضمين کافي براي بازپرداخت را داشته باشد. در غير اين صورت از اعطاي وام ممانعت مي‌شود.

مديرعامل بانک کشاورزي درباره اعطاي 50 ميليون توماني تسهيلات به دانش‌آموختگان بخش کشاورزي تأکيد کرد: هر فردي که بخواهد فعاليت کشاورزي داشته باشد، با ارائه طرح به بانک، 20 ميليون تومان به‌صورت ضمانتي وام مي‌گيرد، اما براي دانش‌آموختگان کشاورزي 50 ميليون تسهيلات که نيازي به وثيقه ندارد و به‌صورت ضمانتي قابليت بازپرداخت دارد، امکان‌پذير است.

دكترطالبي اظهار داشت: براي دانش‌آموختگان بخش کشاورزي، فقط به طرح‌هايي که توجيه اقتصادي داشته باشد، وام تعلق مي‌گيرد. بخش کشاورزي از تسهيلات مناسبي در سال جاري برخوردار بوده و بر اساس تفاهم‌نامه‌اي که در راستاي حمايت از شرکت‌هاي دانش‌بنيان شده است، تسهيلاتي در نظر گرفته شده است.

دكتر طالبي يادآوري کرد: بر اساس تفاهم‌نامه با معاونت علمي رياست جمهوري و وزارت جهاد کشاورزي، خط اعتباري معادل 200 ميليارد تومان در اين راستا براي کمک به شرکت‌هاي فوق باز شده است.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب