امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 1518 تاریخ انتشار: سه شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۹:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

استعفای شهردار تهران در راه است

خبر ایران :زین اسب قالیباف برای حضور در انتخابات مجلس دهم هر روز سفت تر می شود. از دیدار های پیاپی او با سران جریان محافظه کار بگیرید تا تشکیل یک "اتاق فکر" برای پیدا کردن راهکارهایی برای بازسازی جبهه محافظه کاران پس از شکست سنگین در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم.
استعفای شهردار تهران در راه است

 

 

اما چرا محمد باقر قالیباف که تازه دوره جدید حضورش در «بهشت» شروع شده دنبال تصرف مجلس است؟ همین چند ماه پیش بود که او در یک رقابت ویژه بر محسن هاشمی غلبه کرد تا پس از شکست در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم دستکم همچنان سکان دار شهرداری تهران بماند. ماجرای آن تک رای دقیقه نود به قالیباف توسط الهه راستگو که از فهرست اصلاح طلبان به شورای تهران راه یافته است هنوز در ذهن ها پر رنگ باقی مانده است.راز تلاش قالیباف برای نقش آفرینی در انتخابات مجلس را باید در اخباری جستجو کرد که این روزها در اردوگاه او؛ یعنی شهرداری تهران گوش به گوش می شود.

منابع خبری در شهرداری تهران می گویند قالیباف نگران این است که تحت فشار اصلاح طلبان ناچار به واگذاری و ترک کرسی شهرداری تهران شود. آن وقت شاید راهی نمی ماند جز آنکه  "سکان دار بهشت" که از حضور در "پاستور" بازمانده باید دنبال یک کرسی خاص در مجلس باشد. در واقع قالیباف علاج واقعه قبل از وقوع آن می کند.

فراکسیون پرشمار اصلاح طلبان در شهرداری تهران که با توجه به جو حضور یک دولت نزدیک به اصلاح طلبان همراهی گاه و بی گاه چند عضو غیر اصلاح طلب را هم با خود دارد مدتی است که پی گیر مسائل مالی شهرداری تهران شده است. اعضای اصلاح طلب شورا در حالی آماده سازی مدارک مختلفی هستند که بتوانند اسنادی را ارایه دهند که وضعیت مالی شهرداری تهران در سال های گذشته را زیر علامت سوال بزرگی قرار دهد.

شاید به همین دلیل است که  قالیباف در جمع برخی از نزدیکانش گفته اگر این فشارها ادامه داشته باشد به زودی استعفا می کند تا کار به مواجهه جدی به دلیل پرونده های مالی شهرداری نکشد. چند ماه پیش هم که قرار بود شورای جدید شهردار جدید را انتخاب کند برخی از مشاوران قالیباف به او پیشنهاد کردند دنبال شهردار ماندن نرود تا کسی هم دنبال بررسی مالی وضعیت شهرداری در دوره او نرود.

شاید به دلیل پیش بینی کناره گیری قالیباف از شهرداری تهران است که عده ای  از فعالان ستاد قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم خودشان را آماده می کنند تا در صورت استعفا شهردار تهران او را برای کسب کرسی های مجلس دهم آماده کنند.

البته قالیباف اگر به مجلس برود به یکی از همین کرسی های پایین نشین قناعت نمی کند. این را روحیه این سال های او به روشنی نشان می دهد؛میل مداوم به رییس جمهوری شدن در او هر روز تقویت شده پس حالا نمی تواند به یک کرسی ساده مجلس رضایت بدهد. شاید برای همین است که برخی اعضای حلقه یاران قالیباف به موازات دیدارهای او با محافظه کاران، رایزنی هایی را با برخی از گروههای اصلاح طلبان برای حضور در عرصه انتخابات آغاز کرده اند. 

آخرین انتصاب قالیباف هم نشان می دهد که او در حال اهرم سازی برای کسب همراهی همزمان محافظه کاران و البته برخی از کسانی است که خودشان را به جریان اصلاحات نزدیک می دانند. انتصاب "شهرام گیل آبادی" به عنوان مدیر کل روابط عمومی شهرداری تهران شاید برای کسب همراهی بیشتر کسانی است که خودشان را به جریان اصلاحات به نوعی نزدیک می دانند.  

شهرام گیل آبادی در انتخابات ریاست جمهوری دهم و یازدهم مدیر ارشد تیم رسانه ای محسن رضایی  بود و رویکرد انتقادی به قالیباف داشت. او هدایت کننده تعدادی از سایت هایی بود که به مقابله با قالیباف می پرداختند اما پس از شکست محافظه کاران در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم مرزهای رقابت درون جریانی محافظه کاران هم تغییر کرده است .

قالیباف قبل از وقوع علاج واقعه می کند؛برای محافظه کاران هم چه محوری بهتر از "سردار دکتر خلبان قالیباف" هم توان ساماندهی مالی دارد هم عِده و عُده سازمان یافته اش بیش از سایر سران محافظه کاران است. جبهه پایداری همواره ساز مخالف زن هم که این روزها در حالی نزدیکی به او است.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب