امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 15165 تاریخ انتشار: شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۸:۱۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد؛

تحقق تمام اهداف برجام نیازمند همدلی است/ ناامید کردن مردم چاره کار نیست

خبرایران: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در طول دو ماه گذشته از امضای برجام اتفاق های مثبتی در روابط اقتصادی کشور با سایر کشورها افتاده و برای تحقق تمام اهداف نیازمند همدلی و همراهی تمام قوا و آحاد مردم هستیم .
تحقق تمام اهداف برجام نیازمند همدلی است/ ناامید کردن مردم چاره کار نیست

«محمود واعظی» عصر شنبه در آیین بهره برداری از طرح های ارتباطی و مخابراتی آذربایجان شرقی در تبریز با اشاره به سیاست های دولت در زمینه برجام اظهارکرد با وجود تلاش های زیاد انجام شده برای باز کردن بندهای بسته شده به دست و پای اقتصاد کشور و برداشتن تحریم ها، عده ای امروز برجام را زیر سووال می برند.
وی اظهار کرد: این عده بی تفاوت به جای اینکه چه گروهی عامل تحریم ها بودند و آیا نمی توانستیم با حفظ اصول تحریم نشویم، اکنون می گویند دو ماه شد و اتفاقی نیفتاد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه خیلی اتفاقات افتاده است، گفت: اینکه میزان فروش نفت دو برابر شده و همه پول نفت را نقد می گیریم، اینکه برای انتقال پول تجهیزات خریداری شده از خارج مشکل داشتیم و درصد بیشتر هزینه می کردیم تا پول به دست فروشنده برسد و امروز با گشایش ال سی این مشکل حل شده است و اینکه رئیس جمهوری یک کشور با هیات 300 نفری به تهران سفر می کند نشانه موفقیت است.
وی با اشاره به تعهد دولت با مردم در زمینه به حرکت درآمدن چرخ اقتصاد کشور همراه با چرخش سانتریفیوژها، گفت: در آستانه تحقق این وعده هستیم و با توجه به گام هایی که برای کاهش تورم و تثبیت نرخ ارز برداشته شده امسال سال رونق اقتصادی است.
واعظی با اشاره به همراهی مردم در دو دوره انتخابات مجلس دهم و لبیک به رهبری اظهار کرد: برای رونق اقتصادی هم باید دست به دست دهیم .
وی با اشاره به نام گذاری امسال به عنوان « اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» گفت: آذربایجان شرقی به جهت ظرفیت های مناسب در هیات دولت به عنوان الگو و پیشرو در تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی انتخاب شده است.
واعظی توسعه زیرساخت ارتباطی را ضرورت توسعه در تمام زمینه ها بیان کرد و افزود: افزایش 8.3 برابری پهنای باند اینترنت استان آذربایجان شرقی در 2.5 سال گذشته، افزایش 6.2 برابری مشترکان اینترنت و افزایش سه برابری ظرفیت انتقال اطلاعات نشانه وجود ظرفیت های این استان در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات است.
وی با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان «هاب» منطقه ای گفت: در زمینه راه اندازی دولت الکترونیک هم به توان این استان توجه ویژه ای شده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر درون زا بودن توسعه گفت: اولویت امسال این وزارتخانه تولید محتواست و سرمایه گذاری های صورت گرفته باید موجب رونق اقتصادی و اشتغال شود.
وی با اعلام اینکه امسال دو هزار و 510 میلیارد ریال طرح ارتباطی و مخابراتی در استان آذربایجان شرقی اجرا می شود، گفت از محل وام وجوه اداره شده آماده اعطای تسهیلات کم بهره به شرکت های فعال در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات هستیم .
با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز (شنبه)620 روستای آذربایجان شرقی به شبکه اینترنت پرسرعت متصل شد.
 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب