امروز: دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/29]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 1506 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۸:۵۶:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

غار آدمخوارها در اسپانیا دوباره کاوش می‌شود

خبرایران : غار آدمخوارها در اسپانیا با هدف کشف دیگر آثار تاریخی پس از سال‌ها دوباره کاوش می‌شود.
غار آدمخوارها در اسپانیا دوباره کاوش می‌شود

به گزارش خبرایران، دیرین‌شناسان قصد دارند از ماه آوریل سال جاری میلادی بار دیگر پروژه کاوش در غار مشهور «ال سیدرن» را آغاز کنند که در سال‌های گذشته آثاری از آدمخواری در آن کشف شده‌اند.

به گزارش ساینس دیلی، این غار تاریخی مکانی است که سال‌ها قبل نخستین نشانه‌ها از آدمخواری در بین مردمان اروپا در حدود 40 تا 50 هزار سال قبل در آن کشف شد و به همین دلیل یکی از محوطه‌های تاریخی ارزشمند اروپا محسوب می‌شود.

سال‌ها قبل باستان‌شناسان اسپانیایی در جریان کاوش‌های خود در این غار موفق به کشف استخوان‌های یک خانواده 12 نفره شدند که توسط همنوعان خود کشته و سپس خورده شده‌اند. بقایای استخوان‌های این خانواده در یکی از اتاق‌های غار "ال سیدرن" که باستان‌شناسان آن را «تونل استخوان‌ها» نامیده‌اند، کشف شدند.

شواهد تاریخی کشف‌شده نشان می‌دهند برخلاف یافته‌های پیشین، خوردن انسان‌ها به ویژه زنان و کودکان برای ساکنان نخستین قاره‌ی اروپا نوعی عمل مذهبی به‌شمار نمی‌رفته، بلکه یک امر عادی و متداول بوده است.

طبق یافته‌های دیرین‌شناسان، انسان‌هایی که اسکلت‌های آن‌ها در غار "ال سیدرن" کشف شده‌اند، به احتمال زیاد نخستین ساکنان قاره‌ی اروپا هستند که از قاره‌ی آفریقا به اسپانیا، ایتالیا و فرانسه فعلی مهاجرت کرده‌اند.

دیرین‌شناسان همچنین کشف استخوان‌های حیوانات را در غار ال سیدرن نشانگر این امر می‌دانند که ساکنان این غارها به‌دلیل کمبود غذا به آدمخواری رو نیاورده بودند، بلکه به‌دلیل علاقه‌ی زیادی که به گوشت انسان، به ویژه کودکان و زنان داشتند، آدمخواری می‌کردند و سپس با استفاده از بقایای بدن یکدیگر زیورآلات درست می‌کردند.

پروژه کاوش در این غار از سال‌ها قبل متوقف شده و حالا قرار است برای کشف آثاری جدید از انسان‌های آدمخوار اروپایی توسط یک تیم بین المللی از باستان‌شناسان کاوش شود.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب