امروز: چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/05/01]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 15052 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۲:۵۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

حامد منصوری اعلام کرد؛

انتخاب شرکت آسان‌پرداخت به عنوان مجری پرداخت الکترونیک نمایشگاه کتاب/ نزدیک به 180 هزار بن کارت کتاب صادر شده

خبر ایران: حامد منصوری مدیرعامل شرکت آسان پرداخت گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای سهولت دسترسی دانشجویان به بن کتاب به صدور بن مجازی کتاب با همکاری بانک شهر و شرکت آسان پرداخت پرشین (آپ) اقدام کرد.
انتخاب شرکت آسان‌پرداخت به عنوان مجری پرداخت الکترونیک نمایشگاه کتاب/ نزدیک به 180 هزار بن کارت کتاب صادر شده

به گزارش خبرایران ، نشست خبری شرکت آسان پرداخت عصر امروز 13 اردیبهشت ماه 1395 با حضور«حامد منصوری» مدیرعامل شرکت آسان پرداخت و اصحاب رسانه برگزارو دراین نشست خبری«حامد منصوری» مدیر عامل شرکت آسان پرداخت اظهارداشت: صنعت ما به گفته برخی هنوز نوپاست و طی مناقصه محدودی که توسط بانک شهر برگزار شد، شرکت آسان‌پرداخت به عنوان مجری پرداخت الکترونیک نمایشگاه کتاب انتخاب شد. در سال گذشته نیز مجری این کار، شرکت آسان‌پرداخت بود که به اذعان مسئولان نمایشگاه توانست به خوبی از عهده این کار برآید و کارها را بدون مشکل انجام دهد.

وی به ایجاد امکان خرید مجازی بن‌های کتاب به عنوان یکی از مزیت‌های ایجاد شده در سال جاری اشاره کرد و افزود: در این شرایط دیگر نیازی نبود که مخاطبان برای دریافت بن کتاب به صورت حضوری مراجعه کنند. در این شرایط مخاطبان می‌توانند با اپلی کیشن آسان‌پرداخت خرید خود را به صورت مجازی انجام دهند و پوز خرید نیز در اختیار مشتری و فروشنده قرار داده خواهد شد. علی‌رغم تصور اولیه، بیش از 35 درصد فروش امسال به صورت مجازی بود و پیش‌بینی می‌شود که در سال‌های آینده این میزان افزایش داشته باشد.تاکنون نزدیک به 180 هزار بن کارت کتاب صادر شده که بالغ بر 35 درصد آنها بن کارت مجازی هستند. همچنین در سال جاری امکان صرفه‌جویی در کاغذ نیز فراهم شده است، به این صورت که رسید برای فروشنده صادر می‌شود و رسید خریدار، به گوشی همراه او ارسال می‌شود.

منصوری با بیان اینکه در سال گذشته تعداد یک میلیون و 600 هزار تراکنش در نمایشگاه انجام شد، یادآور شد: در این دوره از نمایشگاه تعداد دو هزار نفر پذیرنده ثبت شده بود و تعداد چهار هزار پوز نیز برای این تعداد درخواست در نظر گرفته شده است. مقاومت خاصی نیز در این رابطه انجام نشد و هر ناشری که درخواست می‌داد، اطلاعاتش به ما منتقل می‌شد و ما نیز پوز برای آنها در نظر می‌گرفتیم.

وی در افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای سهولت دسترسی دانشجویان به بن کتاب به صدور بن مجازی کتاب با همکاری بانک شهر و شرکت آسان پرداخت پرشین (آپ) اقدام کرد. با این حال انتخاب میان صدور بن مجازی یا خرید و دریافت بن فیزیکی با متقاضی (دانشجویان ) است. نرم افزار موبایلی آپ روی بستر اینترنت و با لحاظ کردن تمام موارد و مسائل امنیتی بانک مرکزی و شاپرک، راه‌اندازی شده است. در حال حاضر پرداخت از طریق این اپلیکیشن از امن‌ترین روش‌های موجود پرداخت در بستر موبایل است. در موارد مشابه و رایج پرداخت‌های اینترنتی روی موبایل، باتوجه به استفاده درگاه پرداخت در نرم افزارهای دیگر مسئولیت برقراری امنیت با مالک نرم‌افزاری است که نصب کرده‌اید، در حالی که مالک آپ خود دارای مجوز psp است و تمام موارد امنیتی را رعایت کرده است. ضمن اینکه تنها psp ها مجور پوشش‌دهی این نوع پرداخت غیر حضوری را دارند.وی افزود: به زبانی ساده‌تر می‌توان گفت، شرکت آسان پرداخت پرشین در چهارچوب الزامات و مقررات شرکت شاپرک و بانک مرکزی جمهوری اسلامی انواع خدمات پرداخت الکترونیک را پوشش می دهد. لازم به ذکر است که علاوه بر خرید از نمایشگاه کتاب می‌توان انواع پرداخت های غیر حضوری مانند خرید شارژ تلفن همراه، شارژ اینترنت، پرداخت قبوض خدماتی، پرداخت جرائم رانندگی، نیکوکاری و صدور بیمه نامه و غیره را از طریق اپلیکیشن آپ به آسانی و در کمترین زمان می‌توان انجام داد.

در ادامه حیدری، مسئول سیستم های موبایلی شرکت آسان پرداخت به امنیت‌های لحاظ شده در این نرم‌افزار اشاره کرد و یادآور شد: لایه‌های مختلف امنیتی براین اپلیکیشن وجود دارد، اول رجیستر کردن اپلیکیشن است که به شماره موبایل فرد کد امنیتی ارسال می‌کند، با این کد شماره موبایل داریم که توسط مراجع قابل پیگیری است. رسید خریدار نیز به صورت الکترونیکی است تا بتواند از طریق آن رسید در صورت بروز مشکل، پیگیری‌های از طریق مراجع ذی صلاح انجام شود. اپلیکیشن با موبایل فرد سنجیده می‌شود و بعد فعال می‌شود، اگر شماره موبایل به هر دلیل غیرفعال شده باشد و یا گوشی دزدیده شود، از راه دور امکان حذف دیتاها وجود دارد

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب