امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 14954 تاریخ انتشار: سه شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۲:۱۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

آیین پایانی دومین جشنواره رسانه‌های علوی/4؛

سیاهکلی: شناخت انسان‌ها در فضای مجازی بسیار آسان است/ در تولید محتوا باید نوآوری داشته باشیم

خبرایران:لطف‌الله سیاهکلی عضو و مشاور شورای عالی فضای مجازی گفت: شناخت انسان‌ها در فضای مجازی بسیار آسان است چرا که نوعی خود اظهاری وجود دارد.
سیاهکلی: شناخت انسان‌ها در فضای مجازی بسیار آسان است/ در تولید محتوا باید نوآوری داشته باشیم

به گزارش خبرنگارخبرایران، آئین پایانی دومین جشنواره رسانه‌های علوی امروزسه شنبه 7 اردیبهشت‌ماه 1395 با حضور« حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی»امام جمعه موقت تهران و دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر، «مرتضی موسویان»رئیس مرکزفناوری اطلاعات ورسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،«لطف‌الله سیاهکلی»عضو ومشاور شورای عالی فضای مجازی واصحاب رسانه درمجموعه فرهنگی شهدای «سرچشمه» برگزارودراین مراسم«لطف‌الله سیاهکلی» عضو و مشاور شورای عالی فضای مجازی اظهارداشت:در فضای مجازی دو موضوع کاربر و محتوا از اهمیت زیادی برخوردار هستند و تمام فعالیت‌ها در فضای مجازی باید حول این دو محور انجام شود.

وی تصریح کرد: شناخت انسان‌ها در فضای مجازی بسیار آسان است چرا که نوعی خود اظهاری وجود دارد. بنابراین با شناخت کاربر باید به تولید محتوای مناسب پرداخت.

سیاهکلی با بیان اینکه کشورهای پیشرفته علاوه بر تولید محتوا به ارائه خدمات نیز می‌پردازند افزود: درتولید محتوا باید نوآوری داشته باشیم و این مهم را با در نظر گرفتن ایجاد کارکردهای جدید، شگفت انگیزی و سودمندی به پیش ببریم.

وی ادبیات و متن را از جذابیت لازم برای جوانان امروز بهره‌مند ندانست و گفت: ما در فضای مجازی دینی از ادبیات و متن استفاده می‌کنیم در صورتی که نمادها تأثیرگذارتر هستند. ما نتوانستیم در فضای مجازی سایت‌های خوب ایجاد کنیم و این درحالی است که در سایر نقاط دنیا از خوب گذر کرده و به مقوله عالی می‌اندیشند. ما برای رسیدن به نقطه عالی باید به نقدهای منفی نیز توجه داشته باشیم.

عضو و مشاور شورای عالی فضای مجازی تاکید کرد: فرهنگ به لایه‌های مختلفی همچون آگاهی، دانش، باورها، عقاید، ارزش‌ها، اخلاق، نمادها، هنجارها، رفتارها، مصنوعات، آداب و رسوم، نگرش و احساس تقسیم می‌شود و نمادها و نشانه‌ها در این بین از تأثیرگذاری بیشتری برخوردار هستند. مطالب دینی باید به وسیله نمادها و نشانه‌ها تولید و به لایه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی رسوخ کند.

وی ادامه داد: در سایت‌های دینی کاربر وفادار وجود ندارد و تولید محتوای متناسب با کاربر به تغییر رفتار می‌انجامد. فضای مجازی عالی ترین سطح دیداری را داراست و فرهنگ دیداری بیشترین تأثیر را بر کاربر دارد لذا محتواهای ارزشمند اسلامی باید توسط فرهنگ دیداری به کاربران ارائه شود.

 

بنابراین گزارش، دومین جشنواره رسانه‌های علوی ویژه تولیدات دیجیتالی با هدف تشویق و ترغیب تولیدکنندگان و فعالان حوزه رسانه‌های مجازی به تولید محصولات جدید نرم‌افزاری با محوریت واقعه غدیر، شخصیت امام علی(ع)، امامت و ولایت با تقدیر از نفرات برگزیده در مجموعه فرهنگی سرچشمه به پایان رسید.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب