امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 14897 تاریخ انتشار: شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۳:۳۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دعوت جشنواره فیلم مقاومت برای فیلمسازی درباره پدران و مادران شهدا

خبرایران: چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با پیش‌بینی بخش جداگانه‌ای با عنوان جلوه گاه نور شرایطی را فراهم کرد تا همه علاقمندان به فیلمسازی اعم از فیلمسازان حرفه‌ای و طیف‌های مختلف مردم بتوانند درباره پدران و مادران شهدا مستندسازی نمایند و فیلم بسازند.
دعوت جشنواره فیلم مقاومت برای فیلمسازی درباره پدران و مادران شهدا

روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با اعلام این خبر افزود: کلیه علاقمندان به فیلمسازی اعم از فیلمسازان و مستندسازان حرفه‌ای و هم علاقمندان مردمی که از طریق تلفن‌های همراه، دوربین‌های خانگی و سایر امکانات تصویری موفق به ساخت فیلم پیرامون پدران و مادران شهدا شده‌اند می‌توانند آثارشان تا 20 خردادماه آینده به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.

در این خبر آمده است:  خانواده شهداء در دامان خود فرزندانی را تربیت کردند که امروز هر آنچه کشور عزیزمان دارد مدیون جان شیرین آنهاست. پدران ومادرانی که خود در مکتب اهلبیت تربیت یافتند و با عشق و محبت اهل بیت این سرافرازان را تربیت کردند، در همین راستا، جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، تصمیم گرفته است به منظور تکریم از خانواده معزز شهداء، فیلم‌هایی را که به معرفی مادران و پدران شهداء می‌پردازد، در بخش ویژه­ا­ی تحت عنوان " جلوه‌گاه نور"در قالب مستند مورد بررسی و تقدیر قرار دهد.

بر پایه این خبر، آثار مستندی که به معرفی مادر یا پدر شهید بپردازند و زمان آن حداکثر 30 دقیقه باشد،  می‌توانند، در دو بخش حرفه‌ای و غیر حرفه‌ای شرکت نماید به هر اثر پذیرفته شده در این بخش، یک نیم سکه اهداء خواهد شد.

 

جوایز دو بخش حرفه‌ای و مردمی به این ترتیب اعلام شد:

 

الف ) فیلم اول: دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و اهدا مبلغ: پنجاه میلیون ریال

ب  ) فیلم دوم: دیپلم افتخار و اهدا مبلغ: چهل میلیون ریال

ج  ) فیلم سوم: دیپلم افتخار و اهدا مبلغ: سی میلیون ریال

هیئت داوران می‌توانند در این بخش جایزه ویژه‌ای شامل؛  تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ پنجاه میلیون ریال اهدا می‌نماید.

 

جوایز بخش مردمی:

الف ) فیلم اول: دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و اهدا مبلغ: سی میلیون ریال

ب  ) فیلم دوم: دیپلم افتخار و اهدا مبلغ: بیست و پنج میلیون ریال

ج  ) فیلم سوم:  دیپلم افتخار و اهدا مبلغ:  بیست میلیون ریال

 

روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت تاکید کرد: برای شرکت در این بخش هیچ محدودیتی سنی وجود ندارد هرشخص می‌تواند با هر دوربینی (تلفن همراه ، دوربین خانگی و...) از پدر یا مادر شهید در محله و اقوام  خود تصویربرداری کند و آنرا طبق مقررات به جشنواره ارسال نماید.

شایان ذکر است چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت امسال همزمان با هفته گرامیداشت دفاع مقدس به دبیری محمد خزاعی برگزار می‌شود.

 

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب