امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 14731 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱:۴۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رضا نوروزی خبرداد؛

یک میلیون و 700 هزار خانواربه طور ماهیانه از کمیته امداد «کمک معیشت» دریافت می کنند/ بیش از 65 هزار نفر پشت نوبت دریافت وام قرض الحسنه کمیته امداد هستند / مستمری مددجویان در سال جاری افزایش نمی‌یابد

خبرایران: مدیرکل امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: در سال 94 بیش از 205 هزار وام قرض‌الحسنه با اعتبار 270 میلیارد تومان به مددجویان دائمی و موردی کمیته امداد در حوزه‌های غیر اشتغال در قالب گره‌گشایی پرداخت شده است.
یک میلیون و 700 هزار خانواربه طور ماهیانه از کمیته امداد «کمک معیشت» دریافت می کنند/ بیش از 65 هزار نفر پشت نوبت دریافت وام قرض الحسنه کمیته امداد هستند / مستمری مددجویان در سال جاری افزایش نمی‌یابد

به گزارش خبرنگار خبرایران، نشست خبری اداره کل امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی (ره) صبح امروز 23 فروردین ماه 1395 با حضور «رضا نوروزی» مدیرکل امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی (ره) ،«مجید زارع‌فرد» مدیرکل خدمات مددکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) و اصجاب رسانه برگزار و دراین نشست خبری«رضا نوروزی» مدیرکل امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی (ره)  اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 65 هزار نفر پشت نوبت دریافت وام قرض الحسنه هستند که رقم این وام ها از یک میلیون و 300 هزار تومان تا 5 میلیون تومان است.

مدیرکل امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی (ره) تصریح کرد: مستمری مددجویی در واقع «کمک معیشت» است و در حال حاضر یک میلیون و 700 هزار خانوار (قریب به 4 میلیون نفر) به طور ماهیانه از کمیته امداد "کمک معیشت" دریافت می کنند که متاسفانه طی دو سال گذشته افزایش سرانه‌ای در این حوزه نداشته و با توجه به بودجه کمیته امداد درسال جاری نیز این رقم افزایش نخواهد یافت.

وی اظهار کرد: حداقل این کمک معیشت 53 هزار تومان و حداکثر آن برای خانواده‌های بیش از 5 نفر 100 هزار تومان است و در سال 94 و با تأکید رئیس کمیته امداد اقدامات ویژه‌ای در حوزه ازدواج نیازمندان و مددجویان صورت گرفت که 94 هزار نفر از خدمات کمیته امداد در بخش ازدواج استفاده کرده‌اند و این در حالی بود که در سال 93، 83 هزار نفر از این تسهیلات استفاده کردند.

نوروزی افزود در حال حاضر 43 هزار نفر پشت نوبت دریافت خدمات جهیزیه در کمیته امداد وجود دارد که امیدواریم با حمایت خیرین و جلب مشارکت‌های مردمی این تعداد امسال از تسهیلات جهیزیه استفاده کنند.

مدیرکل امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: در سال 93 حدود 2 هزار نفر از زنان سرپرست خانوار ازدواج مجدد داشتند که این رقم در سال 94 به بیش از 3 هزار نفر رسید.

نوروزی ادامه داد: در سال گذشته بیش از 100 هزارنفر حامی به چرخه اکرام ایتام و محسنین افزوده شدند به طوریکه در حال حاضر بیش از 920 هزار نفر حامی برای 200 هزار یتیم طرح اکرام و 100 هزار غیر یتیم طرح محسنین در کشور حضوردارند.

وی ادامه داد: 250 هزار فرزند حاضر در طرح محسنین، بی سرپرست نبوده اما دارای سرپرستانی هستند که خود آن ها نیز مشکلات و هزینه هایی را به خانواده تحمیل کرده و به تعبیری بد سپرست هستند به همین دلیل حتی در برخی زمینه ها دارای مشکلات شدید تری نسبت به ایتام بوده و نیازمند دریافت حمایتهای ویژه هستند.

مجید زارع‌فرد مدیرکل خدمات مددکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) در ادامه این نشست خبری از بازنگری و اصلاح روند کاهش خدمات مددکاری در سال جاری خبر داد و گفت: در تلاش هستیم خدمات مددکاری را در اسرع وقت به مددجویان ارائه کنیم.

زارع‌فرد در ادامه ضمن بیان آنکه در حال حاضر یک میلیون و 750 هزار خانواده در کشور تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند و تعدادی از افراد نیز به طور موردی از خدمات کمیته امداد استفاده می کنند گفت: در حال حاضر 2516 مددکار مسئولیت خدمت‌رسانی در حوزه مددکاری را برعهده دارند که از این تعداد 863 مددکار زن و 1653 مددکار مرد هستند.

وی در ادامه ضمن تاکید برآنکه یکی از رویکردهای کمیته امداد توسعه "زنانه شدن" خدمات مددکاری است گفت:در حال حاضر از 771 مددکار غیر رسمی که اخیرا در کمیته امداد جذب شده اند، 615 نفر آنان را زنان تشکیل می دهند.

مدیرکل خدمات مددکاری کمیته امداد ادامه داد: در حال حاضر سرانه پرداخت رسیدگی به پرونده‌ها از سوی هر مددکار 690 پرونده بوده که استاندارد آن برای کمیته امداد 500 پرونده است و امیدواریم در سال جاری به هدف گذاری خود دست یابیم و یکی از دستورات کاری در سال 95 برون‌سپاری خدمات مددکاری و تعامل با کلینیک‌های مددکاری در استان‌ها خواهد بود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب