امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 14714 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۳:۱۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد؛

میزان افزایش مستمری تامین اجتماعی در سال جاری بالاتر از نرخ تورم است/ درمان، ویترین سازمان تامین اجتماعی است/اموال تامین اجتماعی از طرح تجمیع بیمه ها مستثنی است/ کاراکارت، طرحی ویژه برای مستمری بگیران

خبرایران: مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، افزایش میزان مستمری در سال جاری را بالاتر از میزان نرخ تورم اعلام کرد و گفت: در سال جاری نیز نهایت تلاش را انجام می دهیم تا مستمری بازنشستگان به موقع پرداخت شود.
میزان افزایش مستمری تامین اجتماعی در سال جاری بالاتر از نرخ تورم است/ درمان، ویترین سازمان تامین اجتماعی است/اموال تامین اجتماعی از طرح تجمیع بیمه ها مستثنی است/ کاراکارت، طرحی ویژه برای مستمری بگیران

به گزارش خبرایران از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر سید تقی نوربخش با حضور در برنامه بر روی خط شبکه خبر سیما، افزود: میزان کمک هزینه خواروبار و مسکن و  مشارکت این سازمان دربیمه تکمیلی بازنشستگان در  سال 95 افزایش های مناسبی خواهند داشت.

وی با بیان اینکه پرداخت مستمری یکی از وظایف اصلی این سازمان است، خاطرنشان کرد: در دولت تدبیر و امید سازمان تامین اجتماعی هر سال بیش از نرخ تورم، مستمری ها را افزایش داده است به طوری که طی 3 سال اخیر 65 درصد افزایش مستمری داشتیم در حالی که در 8 سال قبل از آن حدود 42 درصدمستمری ها افزایش یافته بود.

 

تصویب بودجه سال 95 سازمان تامین اجتماعی

دکتر نوربخش با بیان اینکه بودجه سال 95 در پایان سال گذشته، تصویب شد، گفت: سازمان تامین اجتماعی از ابتدای سال جاری دارای برنامه و بودجه است. این بودجه بر اساس برنامه 5 ساله سازمان است که در سال 94 تصویب شد.

وی با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی برای اولین بار صاحب یک برنامه 5 ساله شده، افزود: بودجه سال 95 سازمان تامین اجتماعی حدود 72 هزار میلیارد تومان است که رقمی قابل توجه است و این سازمان به عنوان یک سازمان درآمد و هزینه ای، پس از کسب درآمد، آن را هزینه می کند.

وی افزایش رشد مستمری ها نسبت به نرخ تورم را از ویژگی های این بودجه برشمرد و گفت: منتظر تعیین تکلیف حقوق کارمندان دولت پس از تصویب هیات وزیران هستیم تا متناسب با آن پیشنهاد مشخصی را به هیات دولت ارائه کنیم.

 

برخورداری بیمه شدگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی از مزایای رفاهی

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: در راستای مسائل رفاهی بیمه شدگان به ویژه مستمری بگیران، برای سفرهای زیارتی آنان رقم بسیار مناسبی در این بودجه لحاظ شده است و حدود 30 هزار نفر از مستمری بگیران این سازمان در سال جاری از این مزایا برخوردار خواهند شد.

وی همچنین به اعطای وام های بدون سود بانکی بازنشستگان اشاره کرد و گفت: بر این اساس حدود 200 میلیارد تومان در سال 95 بر اساس اولویت و اسامی که اعلام خواهد شد، پرداخت می شود.

دکتر نوربخش اظهار داشت: در خصوص مسکن امید که متعلق به بازنشستگان و مستمری بگیران است، نیز رقم مناسبی در این بودجه لحاظ شده است و با اتمام برنامه ریزی آن در سال گذشته، در سال جاری فعالیت آن استمرار خواهد داشت.

 

درمان، ویترین سازمان تامین اجتماعی است

وی با بیان اینکه در بخش درمان، هفت بیست و هفتم درآمد این سازمان برای انجام تعهدات پیش بینی شده است، گفت: اقدامات مناسبی در رابطه با هتلینگ بیمارستان های ملکی سازمان تامین اجتماعی در این بودجه دیده شده است و حدود 100 میلیارد تومان در 3 ماهه آخر سال 94، برای ارتقای هتلینگ بیمارستان های تامین اجتماعی اختصاص دادیم. همچنین در سال 95 نیز به عنوان نوبت دوم، به همین میزان تخصیص داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه هزینه های درمان در مراکز ملکی این سازمان، صددرصد رایگان است، افزود: هزینه های درمان در مراکز دانشگاهی و دولتی 7درصد توسط بیمه شده انجام می شود و سازمان تامین اجتماعی 90درصد و 3درصد نیز از محل بودجه عمومی دولت پرداخت می شود.

وی ادامه داد: بیمه شده و مستمری بگیران تامین اجتماعی در هنگام مراجعه به مراکز خصوصی باید مابه التفاوت تعرفه مصوب بخش دولتی و خصوصی را پرداخت کند.

دکتر نوربخش با بیان اینکه توسعه مراکز درمانی تامین اجتماعی از برنامه های کلیدی این سازمان است، اظهار داشت: در سال گذشته، افتتاح بیمارستان تامین اجتماعی300 تختخوابی کرمان و بیرجند و بازسازی 5 بیمارستان ملکی انجام شد.

وی گفت: در سال جاری بیمارستان های تامین اجتماعی در شهرستان های ایلام و اهواز افتتاح می شود و همچنین عملیات اجرایی مرکز جامع فوق تخصص سرطان یزد و بیمارستان های تبریز و شیراز آغاز می شود.

دکتر نوربخش افزود: همچنین 20 مرکز سرپایی تامین اجتماعی در سراسر کشور در سال 95 به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه در سال جاری ساختار این سازمان متناسب با خدمات آن  تغییر می یابد، گفت: تامین اجتماعی یک سازمان خدماتی بیمه ای ودرمانی است که باید ساختار صف و ستاد آن متناسب با خدماتش باشد.

 

ارائه خدمات غیرحضوری اولویت اصلی سازمان تامین اجتماعی

دکتر نوربخش با تاکید بر اینکه باید در شعب این سازمان تمامی امور بیمه ای غیرحضوری شود، گفت: در حال حاضر یک میلیون و 800 هزار کارگاه مشمول لیست حق بیمه را اینترنتی ارسال و پرداخت می کنند.

وی ادامه داد: همچنین بیمه شدگان حرف و مشاغل آزاد از طریق اینترنت و بدون مراجعه به شعب می توانند حق بیمه را پرداخت کنند.

دکتر نوربخش با اشاره به کاهش 3میلیون بار مراجعه ماهانه به شعب این سازمان گفت: نیاز است اقدامات بیشتری انجام شود تا مراجعات به حداقل برسد و از این رو نوع آرایش شعب تغییر پیدا می کند  تا تمام واحدهای شعب پاسخگوی مراجعان و بیمه شدگان باشند .

 

اموال تامین اجتماعی از طرح تجمیع بیمه ها مستثنی است

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در خصوص طرح تجمیع بیمه ها گفت: در برنامه پنجم توسعه برای افزایش کارآمدی سازمان های بیمه گر، دولت مجاز شد بیمه ها را تجمیع کند. این ماده واحده 4 تبصره دارد که در تبصره 3 آن اموال، دارایی ها و پرسنل تامین اجتماعی از طرح ادغام بیمه ها مستثنی شدند.

دکتر نوربخش افزود: دردولت محترم دکتر روحانی امر وحدت رویه سازمان های بیمه گر انجام شد و از مرداد ماه خدمات پایه سازمان های بیمه گر مانند تامین اجتماعی، بیمه سلامت، نیروهای مسلح یکسان شد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه یکسان شدن خروجی سازمان های بیمه گر خواسته قانونگذار بود که اجرایی شد، گفت: اما در مورد منابع، موضوع متفاوت است زیرا منابع سازمان تامین اجتماعی متعلق به بیمه شدگان و کارگران است و همچنین سهم بیمه شده در این سازمان 9درصد است در صورتی که سهم حق بیمه کارمندان دولت 6 درصد است.

وی با تاکید بر اینکه سیستم های بیمه ای بین النسلی است، گفت: ادغام منابع این سازمان ها از نظر شرعی و منطقی  با مداقه های جدی روبرو می شود.

دکتر نوربخش تصریح کرد: دغدغه مردم و نمایندگان مجلس این بود که همه از یک سطح خدمات استفاده کنند که محقق شد. اما نمی توان منابع گوناگون سازمان های بیمه گر اجتماعی را بدون راه حل ادغام کرد. ادغام منابع از جنس های مختلف دارای اشکال است.

 

طلب سازمان تامین اجتماعی از دولت

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در خصوص طلب این سازمان از دولت گفت: طلب تامین اجتماعی از دولت بابت حق بیمه 3 درصد بیمه شدگان است که در قانون آمده و همچنین بابت حق بیمه قالیبافان و اقشار دیگر که با حمایت دولت بیمه می شوند، است.

وی اظهار داشت: میزان بدهی دولت به تامین اجتماعی از سال 54 تا 84، 4200میلیارد تومان بوده است در حالی که این بدهی در سال 92 به 60 هزار میلیارد تومان رسیده است و دلیل این افزایش 18 مورد تکالیف بدون منبع است که از سوی دولت و مجلس تصویب شده و بر عهده تامین اجتماعی گذاشته شده است.

دکتر نوربخش با بیان اینکه به دلیل مشکلات تحریم و عدم نقدینگی، امکان تسویه بدهی ها از سوی دولت مهیا نبود، گفت: از آن جایی که سازمان تامین اجتماعی می تواند از منابع انفال برخوردار شود، مکانیسم بازپرداخت از طریق حوزه های نفت و گاز و مناطق آزاد به دولت پیشنهاد شد تا پرداخت بدهی ها انجام شود و همچنین تامین اجتماعی می تواند در توسعه ملی نقش آفرین شود.

وی با بیان اینکه بدهی های دولت در اثر انباشت دیون در سالهای گذشته تجمیع شده، تأکید کرد: دولت دکتر روحانی عزم جدی دارد تا در  این خصوص مسئله رفع شود.

 

کاراکارت، طرحی ویژه برای مستمری بگیران

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، دریافت کاراکارت را در مرحله اول ویژه مستمری بگیران تامین اجتماعی اعلام کرد و گفت: از آنجایی که تمامی ابعاد زندگی بازنشستگان و مستمری بگیران اعم از مستمری و درمان برعهده این سازمان است، در مرحله نخست، این افراد از مزایای این طرح برخوردار می شوند و در مراحل بعد بیمه شگان و کارگران از این طرح استفاده خواهند کرد.

وی  افزود: در تهران حدود 120 هزار بازنشسته و مستمری بگیر برای ثبت نام ودریافت کاراکارت اقدام کرده اند.

بیماران خاص دارای کارت هوشمند سلامت می شوند

دکتر نوربخش، در ادامه به کارت هوشمند سلامت اشاره کرد و اظهار داشت: ارائه این کارت ، کار بزرگ و پیچیده ای است و در مرحله اول بیماران خاص دارای کارت هوشمند سلامت می شوند و در مراحل بعد مستمری بگیران و بیمه شدگان از این کارت که توسط شرکت اپراتور تلفن همراه متعلق به این سازمان و شرکت خدمات ماشینی تامین از شرکت های تابعه سازمان تامین اجتماعی طراحی شده، برخوردار می شوند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در خصوص بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور گفت: علاوه بر شرایط مقرر در قانون، باید کارفرما قبل از برقراری مستمری، مبالغی را به این سازمان پرداخت کند که در استفساریه مجلس سال گذشته به تصویب رسید.

وی در پاسخ به سئوالی در مورد بیمه رانندگان تاکسیرانی گفت: بیمه رانندگان تاکسی از سوی این سازمان مشکلی ندارد و مشکل بوجودآمده در این اواخر از سوی اتحادیه تاکسیرانی بوده است .

دکتر نوربخش افزود: در سال گذشته بیمه 4500 راننده تاکسی بدون دریافت منابع آن برقرار شد و سازمان تامین اجتماعی برای این قشر زحمتکش نهایت تلاش را انجام می دهد تا از خدمات بیمه برخوردار شوند.

دکتر نوربخش با بیان اینکه خادم بیمه شدگان و مستمری بگیران این سازمان هستیم، اظهار امیدواری کرد با ارتقای خدمات، رضایت آنها را کسب کنیم.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب