امروز: سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/16]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 14630 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

توسعه کارآفرینی در منطقه 10 تهران

خبرایران: با اجرای تمهیدات مناسب و بهره گیری از ظرفیت ها و پتانسیل های منطقه بستر مناسب برای توسعه کارآفرینی در منطقه 10 در سال جاری فراهم شده است.
توسعه کارآفرینی در منطقه 10 تهران

به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه 10، علی تیرگر سرپرست معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه با تاکید بر اجرای تمهیدات مناسب و فراهم سازی زمینه و شرایط مساعد برای توسعه کارآفرینی و اشتغال در منطقه گفت: به همین منظور خانه های خدمات اجتماعی با کمک مدیریت محلات در سراها با هدف جلب و ارتقاء مشارکت های شهروندی برای ایجاد اشتغال پایدار، بهره گیری از امکانات و ظرفیت های درون سازمانی و ظرفیت ها و پتانسیل های سایر نهادها و ارگان های مرتبط، آموزش و مهارت آموزی و توانمندسازی دایر شده است و تاکنون 8 تعاونی به ثبت رسیده و 7 تعاونی نیز در حال ثبت می باشد.

وی با اشاره به ایجاد 350 شغل پایدار در سال گذشته تصریح کرد: تاکنون اقدامات مناسبی برای توسعه و حمایت از مشاغل خانگی، حمایت از کارآفرینان، صاحبان کسب و کار، شرکت های دانش بنیان و ... از طریق راه اندازی کارگاه های کارآفرینی به صورت تجربی و آکادمیک صورت گرفته است.

سرپرست معاونت امور اجتماعی و فرهنگی با اشاره به آمادگی کامل منطقه برای حمایت از کارآفرینان یادآور شد: در این راستا افراد آسیب دیده و یا در معرض آسیب های اجتماعی، افراد خاص (معلولین، خانواده زندانیان، مددجویان سازمان و ...) و افراد بیکار در اولویت برنامه های سال جاری این حوزه می باشند.

وی افزود: اختصاص فضای کارگاهی به 82 نفر از افراد آسیب دیده و در معرض آسیب از جمله زنان سرپرست خانوار و ثبت در کمیته توانمندسازی مجمع خیرین منطقه، ایجاد اشتغال برای 57 نفر از مددجویان آسیب دیده، طراحی، تهیه و توزیع بیش از 1000 پکیج آموزشی شامل (cd، بروشور، کتاب و ...) در ارتباط با کارآفرینی، راه اندازی موقت بازارچه های کارآفرینی با مشارکت خیرین و بازار روز محلی 4 روز در هفته برای تسهیل در فروش محصولات کارآفرینی و تولیدات مشاغل خانگی و ... از دیگر اقدامات برای توانمندسازی و توسعه کارآفرینی بوده است و در سال جاری نیز با قوت بیشتری این روند ادامه خواهد داشت.

 

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب