امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 14559 تاریخ انتشار: شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۲:۳۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

جانشین رئیس ستاد گردشگری شهر تهران خبر داد؛

برپایی 10 ایستگاه استقبال و بدرقه در مبادی ورودی شهر تهران

خبرایران: جانشین رئیس ستاد گردشگری شهر تهران هدف از اجرای طرح مهمان طهران را استقبال شایسته از گردشگران نوروزی و تامین امکانات مورد نیاز برای داشتن یک سفر لذت بخش برای آن ها دانست و گفت: بر همین اساس 10 ایستگاه استقبال و بدرقه در مبادی ورودی شهر تهران برپا شده است.
برپایی 10 ایستگاه استقبال و بدرقه در مبادی ورودی شهر تهران
مهدی محمود اقدم در گفتگو با ستاد خبری طرح مهمان طهران با اشاره به اینکه در این ایستگاه های ورودی بالغ بر چهارصد هزار بسته فرهنگی به گردشگران ارائه می شود، گفت: در این بسته ها بروشوری از مراکز گردشگری شهرتهران، کارت تخفیف مراکز فرهنگی و تفریحی، کارت الکترونیک شهری، نقشه گردشگری شهری، لیست مراکز اطلاع رسانی و لیست اماکن گردشگری تهران قرار داده شده است.
وی با اشاره به برگزاری پنجمین سال مهمان طهران گفت: سال گذشته در راستای طرح مهمان طهران بین 12 تا 14 میلیون گردشگر از تهران بازدید کرده و پیش بینی می شود با اطلاع رسانی های صورت گرفته گردشگران سال 95 افزایش قابل توجهی داشته باشد.
جانشین رئیس ستاد گردشگری شهر تهران همچنین تصریح کرد: به منظور رفاه حال گردشگران تورهایی در 16 محور طراحی شده است که در همین راستا شهروندان تهرانی نیز می توانند با تماس با شماره 137 از ریز برنامه این تورها آگاهی یافته و برای شرکت در آن ثبت نام کنند.
 
.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی سازمان بازرسی شهرداری تهران:
شهرداری تهران فرهنگ اصیل و غنی ایرانی را در قالب مهمان طهران احیا می کند
 
معاون امور اجتماعی و فرهنگی سازمان بازرسی شهرداری تهران با اشاره به تلاش های صورت گرفته در ستاد گردشگری شهر تهران گفت: شهرداری تهران در نوروز 95 بنادارد با معرفی جاذبه های متنوع پایتخت و احیای فرهنگ اصیل و غنی ایرانی، میزبان خوبی برای مهمانان تهران باشد.
به گزارش ستاد خبری مهمان طهران، اردشیر آل عوض در بازدید از ستادگردشگری شهرداری تهران گفت: همکاری و همدلی اعضای ستادگردشگری سبب شده تا نواقص سال گذشته تا حدود بسیار زیادی مرتفع شود.
وی توضیح داد: امسال طرح مهمان طهران جاذبه های مختلفی مثل فرهنگ خوراکی، فرهنگ آشنایی با ادبیات شهر تهران، بناهای قدیمی، گذرها، سقاخانه ها، مساجد، تکایا و جاذبه های طبیعی را به گردشگران معرفی می کند.
آل عوض با بیان اینکه امسال بحث گردشگری تهران از حالت کمی به سمت کیفی رفته است، تصریح کرد: در این راستا راهنمایان تورهای گردشگری نقش ویژه ای در انتقال ارزش هایی که شهرداری در قالب طرح مهمان طهران ایجاد کرده است، خواهند داشت. راهنمایان می توانند با ارتقای دانش عمومی خود در خصوص وجه تسمیه محلات و بازی های تهران قدیم و ضرب المثل های تهران و هزاران موضوع دیگر در شناسایی بیشتر شهر تهران تاثیر گذار باشند.
وی همچنین از جمله برنامه های شاخص شهرداری تهران در راستای طرح مهمان طهران را آماده سازی محله هرندی دانست و افزود: شهرداری تهران با کاشت گل های لاله طراوت تازه ای به این محله بخشیده است.
 
 
برگزاری تورهای گردشگری منطقه 12 با محوریت تهران قدیم
 
معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه 12 شهرداری تهران با اشاره به برنامه های این منطقه  در راستای طرح مهمان طهران گفت: تورهای گردشگری در منطقه 12 با محوریت تهران قدیم در 7 مسیر گذرگاه تاریخی پذیرای شهروندان و مسافران نوروزی است.
به گزارش ستاد خبری مهمان طهران، محمدعلی قندهاری نیا ضمن بازدید از ستاد گردشگری شهرداری تهران گفت: تورهای گردشگری ویژه مهمان طهران در منطقه 12 با محوریت تهران قدیم در 7 مسیر گذرگاه تاریخی میدان ارگ و بافت تاریخی آن، گذر امام زاده یحیی و بناهای تاریخی، خیابان سی تیر و گذر ادیان و مدارس ادیان، گذر میدان مشق و مجموعه تاریخی این محل، گذر تاریخی عودلاجان، گذر تاریخی امین السلطان و محله های تاریخی و گذر بهارستان و بناهای تاریخی آن برگزار می شود.
وی افزود: برگزاری غرفه های اقوام و ملل، برگزاری جشنواره سفره های هفت سین بانوان، راه اندازی مجموعه پردیس گردشگری و نمایشگاه صنایع دستی، اجرای برنامه زنده محله گل و بلبل از5 تا 13 فروردین، اجرای برنامه های فرهنگی و هنری از جمله برگزاری بزرگترین کنسرت موسیقی در فضای باز با حضور سالارعقیلی و محمد اصفهانی از جمله برنامه هایی است که در راستای طرح مهمان طهران برای گردشگران نوروزی و شهروندان تهرانی و اهالی منطقه 12در نظر گرفته شده است.
قندهاری نیا همچنین در خصوص دیگر برنامه های مهمان طهران در سطح منطقه 12 گفت: جشن نور باران به مناسبت روز تولد حضرت زهرا و روز جمهوری اسلامی در روز های10،11،12 فروردین در مجموعه تاریخی پیاده راه میدان مشق برگزار می شود.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه 12 شهرداری تهران خاطرنشان کرد: برای ورود مهمانان نوروزی 6 ایستگاه اطلاع رسانی در محله هرندی مستقر شده است و روش های ثبت نام در تور های گردشگری مهمان طهران به سه شکل ثبت نام از طریق سامانه 137، تلفن مدیریت بافت تاریخی3356950 و ایستگاه ثبت نام میدان امام خمینی صورت می گیرد.

 
رئیس کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد گردشگری شهرداری تهران :
گردشگری شهری لازمه توسعه شهری است
 
رئیس کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد گردشگری شهرداری تهران با بیان اینکه حوزه گردشگری شهری ازجمله مقولات بسیارمهم در مبحث توسعه شهری است، گفت: توجه ویژه به حوزه گردشگری در برنامه ریزی های شهرداری تهران ضرورت ویژه ای داشت که در قالب طرح مهمان طهران مورد توجه قرار گرفت.
به گزارش ستاد خبری مهمان طهران، محمد امینی اظهار داشت: توسعه گردشگری شهری و سرمایه گذاری براساس افزایش فرصت های اوقات فراغت شهروندان و ارتقای آگاهی عمومی شهروندان نسبت به ظرفیت های اجتماعی، فرهنگی، هنری و... شهر تهران مانند بناهای تاریخی، مراکز تفریحی، گردشگری، زیارتی و ... از اهداف ستاد گردشگری شهرداری تهران است.
وی همچنین با اشاره به قانون برنامه چهارم توسعه فرهنگی اجتماعی واقتصادی در خصوص حفظ آثار فرهنگ سنتی، قومی، دینی وایجاد جاذبه توسعه گردشگری درکشور اضافه کرد: شهرداری تهران نیز بر همین اساس موظف است در راستای بهبود کیفیت گذران اوقات فراغت درمیان خانواده ها و استفاده از فرصت اوقات فراغت برای توسعه آگاهی و تقویت امید، اخلاق، ظرفیت های انسانی، اجتماعی و دینی اقداماتی را انجام دهد که طرح مهمان طهران در همان راستا برگزار می شود.
 
معرفی جاذبه های گردشگری شمال تهران به مسافرین نوروزی
 
جاذبه ها و اماکن تاریخی ، طبیعی و تفریحی منطقه 3 تهران در ایام نوروز به مسافرین نوروزی و شهروندان معرفی شد.
به گزارش ستاد خبری مهمان طهران، مهدی پیرهادی دبیر ستاد گردشگری نوروزی منطقه سه شهرداری تهران با اعلام این خبر گفت : بیش از  5 هزار نسخه بروشور ، چندین هزار نسخه کتابچه و نقشه های راهنما جهت معرفی اماکن تفریحی ، فرهنگی و طبیعی این منطقه منتشر شده که در ایستگاههای گردشگری این منطقه توزیع می شود.
وی  بوستان های ملت، آب و آتش و بهشت مادران، خانه ی موزه ی شهید استاد مطهری ، سالن تیراندازی سئول ، موزه ی هنرهای دینی امام علی (ع) ، باغ موزه ی دفاع مقدس ، امامزاده قاضی الصابر، سینما فرهنگ، حسینیه ی ارشاد و مسجد قبا را از مهمترین اماکن گردشگری این منطقه عنوان کرد که در ایام نوروز پذیرای شهروندان و میهمانان تهران هستند.
پیرهادی افزود: این ایستگاهها از 26 اسفند ماه تا 12 فروردین ماه سال جدید  در میدان ونک، ضلع غربی مقابل ایستگاه تاکسی ،بوستان ملت مقابل درب ورودی پردیس ملت، میدان مادر، بلوار میرداماد و مترو شهید حقانی مستقر می شوند.
وی  توزیع کتابچه ها ی گردشگری منطقه 3  ، نقشه ی اماکن دیدنی شهر تهران و بروشورهای راهنمای گردشگری را از جمله  خدمات پیش بینی شده در ایستگاههای اطلاع رسانی عنوان کرد و افزود: نیروهای مستقر در این ایستگاهها نیز از گروههای شهریاران جوان هستند که توضیحات و راهنمایی لازم را به مسافرین و شهروندان ارائه می کنند.
 
اجرای بیش از 200 ویژه برنامه استقبال از بهار در منطقه 16
 
معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه 16 شهرداری تهران از اجرای بیش از دویست برنامه به مناسبت طرح استقبال از بهار در منطقه خبر داد.
به گزارش ستاد خبری مهمان طهران، سعدالله عیسی زاده برنامه‌های منطقه 16 را در طرح استقبال از بهار تشریح کرد و گفت: دیدار شهردار منطقه و شهرداران نواحی و مدیران ارشد شهرداری به همراه نمایندگان  بنیاد شهید از خانواده معظم شهدا و جانبازان، غبارروبی مساجد بصورت همزمان همراه با اهدا بسته های مواد شوینده، برگزاری مراسم گرامیداشت  روز جمهوری اسلامی به همراه اجرای برنامه های هنری در بوستان های رجایی، بهمن، بعثت، برگزاری جشن ولادت حضرت زهرا (س) در بوستان های بعثت ،رجایی، بهمن، بخشی از این برنامه هاست.
وی ادامه داد: همچنین برپایی ایستگاه سلامت همراه با غربالگری قند خون و فشارخون و مشاوره روانشناسی در پایانه مسافربری جنوب، همایش ورزش صبحگاهی در بوستان ها ، همایش کوهپیمایی به ارتفاعات تهران، شناسایی و بهسازی فضاهای بی دفاع، ساماندهی بی خانمان ها از جمله برنامه هایی است که با همکاری امور مساجد، ناحیه مقاومت شهید رجایی، بنیاد شهید و خیرین در سطح منطقه و... برگزار خواهد شد.
عیسی زاده با اشاره به برنامه های روز طبیعت و ایام نوروز افزود: جشن روز طبیعت شامل ایستگاه های  نقاشی وگریم کودکان،مشاور دینی آقایان و بانوان ، مشاور پزشکی بانوان و آقایان، دارت بانوان و آقایان ، رادیو طبیعت ، آسمان آبی- زمین پاک ، در ترمینال جنوب جنب تعاونی ها و ترمینال جنوب جنب درب مترو، خیابان شهید رجایی تقاطع آزادگان (مجموعه ورزشی یادآوران) ،اعزام شهروندان و خانواده شهدا جهت غبار روبی و عطرافشانی مزار شهدا در بهشت زهرا (س)، مزار شهدای گمنام بوستان بهمن اجرا می شود.
وی از برگزاری بیش از 200 کارگاه آموزشی با عناوین آشنایی شهروندان با اصول خانه تکانی خبر داد و افزود: آشنایی شهروندان با الگوی مصرف صحیح آب، تفکیک زباله از مبدأ، آشنایی بانحوه تغذیه مناسب درسفرهای نوروزی، خطرات چهارشنبه آخرسال، فرهنگ نگهداشت درخت، برگزاری ایستگاه  ورزشی تفریحی شامل مسابقات دارت، فوتبال دستی، مچ اندازی ، طناب کشی، طناب زنی به صورت متمرکز در سرای محلات و بوستان ها، برگزاری جشن ولادت حضرت زهرا و روز زن، توزیع بروشور تغذیه مناسب در سفرهای نوروزی و خطرات چهارشنبه آخر سال و ... از دیگر برنامه هایی است که با همکاری مساجد، آموزش و پرورش، بسیج، شبکه بهداشت در سرای محلات، مساجد، بوستان ها و ... برگزار می شود.
 
 
معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه 11 شهرداری  تهران:
منطقه 11 بوی طهران يكصد سال پيش را می دهد/ معرفی 24 مكان گردشگري در طهران قديم
 
معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه 11شهرداری تهران، شهروندان و گردشگران پایتخت را به بازدید از منطقه 11 دعوت کرد و گفت: موزه ها، خانه هاي تاريخي و زيبا، مساجد بي نظير، خيابان ها ،كوچه ها و گذرها و بازارها و بسياري از نخستين هاي كشور در منطقه 11 بوده و حال و هواي طهران يكصد سال پيش را به علاقمندان فرهنگ و هويت ايراني عرضه می کند.
به گزارش ستادخبری مهمان طهران، سید عباس طباطبایی در بازدید از ستاد گردشکری شهرداری تهران با بیان اینکه درآمد پایدار یکی از مولفه های شهرهای توسعه یافته است و یکی از مولفه های درآمد پایدار مقوله گردشگری به شمار می رود، گفت: تاکنون شهرتهران آنچنان که باید از فرصت های گردشگری خود بهره نبرده و مدیریت شهری با طرح مهمان طهران در پی آن است جاذبه های توریستی و گردشگری تهران را ارائه کند.
وی با بیان اینکه تهران چه از لحاظ مدرنیته و چه از لحاظ تاریخی جاذبه های بسیاری دارد، اضافه کرد: حدود 4 كيلومتر از بافت تاريخي طهران قديم و حصار ناصري در محدوده منطقه 11 شهرداري تهران قرار گرفته است که گردشگران نوروزی و شهروندان تهرانی می توانند از آن بازدید داشته باشند.
طباطبایی با اشاره به اینکه 24 مكان گردشگري در طهران قديم معرفی شده است، اشاره کرد: ميدان راه آهن با نماي 70 ساله ، مسجد مشير السلطنه( نخستين ساعت شهري )، خانه انيس الدوله، خانه امير بهادر ، ميدان حسن آباد، موزه ثبت احوال، موزه قرآن، موزه مقدم، بازارچه چوبي، بازارچه نائب آقا و مسجد سجاد از جمله این مکان های تاریخی است.
 
اسکان موقت مسافران نوروزی در بوستان بزرگ ولایت
 
معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه 19 شهرداری تهران گفت: مسافران نوروزی از اواخر اسفند می توانند از نمازخانه بوستان ولایت به عنوان کمپ موقت اسکان مسافرین نوروزی استفاده کنند.
به گزارش ستاد خبری مهمان طهران، حجت الاسلام والمسلمین رسول جوادی گفت: نمازخانه این بوستان ظرفیت استقرار بیش از 300 مسافر را دارد و فضای این بوستان نیز با برخورداری از سرویس بهداشتی، آبخوری، آلاچیق و امکانات تفریحی مکان مناسبی برای اسکان مسافران نوروزی محسوب می شود.
وی خاطرنشان کرد: به منظور اسکان بیشتر مسافران، چادرهای جنبی نیز در این بوستان در نظر گرفته شده است ضمن اینکه مسافران و گردشگران می توانند از امکانات این بوستان شامل دوچرخه سواری، اسکیت، سیرک، قلعه شادی و دیگر امکانات ورزشی و فراغتی بهره مند شوند.
به گفته جوادی، بوستان ولایت یکی از 5 نقطه ای است که ایستگاه اطلاع رسانی مسافرین نوروزی نیز در آن واقع شده و مسافران می توانند ضمن اسکان در این بوستان از خدمات ایستگاه اطلاع رسانی، شامل توزیع نقشه شهر تهران، کارتهای 5 هزارتومانی برای استفاده از بی آر تی، مترو و اماکن گردشگری شهر تهران و مسابقه قرآن بخوانید و جایزه بگیرید بهره مند شوند.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه 19 شهرداری تهران افزود: در طرح استقبال از بهار سال جدید، مدرسه کیهانی نیز به عنوان محل اسکان موقت در نظر گرفته شده است.
جوادی ادامه داد: این مدرسه با تدارک امکانات رفاهی برای میهمانان در محله نعمت آباد واقع شده و از مدارس تحت پوشش شهردار مدرسه این منطقه محسوب می شود.
بوستان ولایت در منطقه 19 تهران، انتهای اتوبان نواب، تقاطع اتوبان تندگویان و در زمین های پادگان قلعه مرغی احداث شده است.این بوستان که در مجموع 270 هکتار مساحت دارد، فاز یک آن با 60 هکتار مساحت در سال 1390 به بهره برداری رسید که شامل رینگ سواره پیرامونی، پیست دوچرخه سواری، گشتگاه پیاده (باغراه ایرانی)، مسیرتندرستی، زمین های بازی کودکان و بزرگسالان، پیست اسکیت، سرویس های بهداشتی و نمازخانه است.
 
 
معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه 8 شهرداری تهران اعلام کرد:
شرق پایتخت آماده پذیرایی از شهروندان و مسافران نوروز 95
 
معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه 8 شهرداری تهران با اشاره به برگزاری دومین جلسه هماهنگی و برنامه ریزی ستاد گردشگری منطقه 8 تهران گفت: در این جلسه بار دیگر اهم فعالیت های درنظر گرفته شده برای نوروز 95 بررسی و موقعیت های گردشگری منطقه رصد شد تا با آمادگی کامل به استقبال نوروز 95 برویم.
به گزارش ستاد خبری طرح مهمان طهران، مسعود خسروی با اشاره به اینکه منطقه 8 بیش از 370 هزار جمعیت دارد، گفت: طی این جلسه به همراه شهردار و قائم مقام و معاونین منطقه و تمام تیم ستاد گردشگری بازدیدی از سطح منطقه داشته و وضعیت غرفه ها و محل اسکان مسافرین نوروزی و فضاهای گردشگری منطقه همچون پارک ها بررسی شد.
وی با اشاره به اینکه منطقه هشت به عنوان یکی مسیرهای ورود به تهران از سمت چهارراه تهران پارس محسوب می شود، ادامه داد: در همین راستا آماده میزبانی از گردشگران ورودی به منطقه هستیم.
خسروی همچنین از آمادگی ستادگردشگری منطقه هشت برای روز طبیعت خبر داد و تصریح کرد: همجواری با بوستان سرخه حصار سبب می شود بخشی از گردشگران روز طبیعت خود را در منطقه هشت سپری کنند.
مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب