امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 14554 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۶:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

هشداربه چک کنندگان موبایل پیش از خواب / هجوم اختلالات متابولیسم به بدن

خبرایران: شب ها وقتی برای خواب به تختخواب خود می روید ممکن است نگاهی به ایمیل هایتان بیاندازید، به دوستی پیامی بفرستید و شب بخیر بگویید، یا دنبال پادکستی بگردید که با گوش دادن آن به خواب بروید. فرقی نمی کند، در هرحال با نگاه کردن به اسمارت فونتان در لحظات پیش از خواب لطمه بزرگی به خودتان می زنید.
هشداربه چک کنندگان موبایل پیش از خواب / هجوم اختلالات متابولیسم به بدن
مطالعات متعددی در این زمینه انجام شده که همگی بر این دلالت دارند که نگاه کردن به نور سفید و آبی که از نمایشگرهای دیجیتال ساطع می شود مانع از ترشح هورمون ملاتونین توسط مغز شما میشود . این هورمون زمان مناسب برای خواب را به بدن شما اطلاع می دهد و وقتی مانع از ترشح این هورمون می شوید به خواب رفتن و خوابیدن یرای شما دشوار می شود.در تحقیقی که بر روی 850 فرد بزرگسال انجام شد، اینطور نتیجه گرفته شد که استفاده از موبایل پس از خاموش کردن چراغ ها ارتباط مستقیمی با کیفیت پایین خواب، افزایش بیخوابی و علایم خستگی دارد.

دکتر دن سیگل، متخصص روانشناسی بالینی در دانشگاه پزشکی UCLA در مصاحبه ای اظهار کرد: مردم چشمان خود را در مقابل جریانی از فوتون ها قرار می دهند که به مغز آنها پیغام می دهد "بیدار بمون! وقت خواب نیست!" در صورت استفاده از موبایل در هنگام خواب، شما در واقع مدت زمان خواب خود را کاهش می دهید. بطور معمول هر فرد به 7 تا 9 ساعت خواب شبانه نیاز دارد. اگر ساعت خواب شما کاهش یابد، با افت تمرکز، دقت، قدرت تصمیم گیری و چاقی ناشی از اختلالات متابولیسم روبرو می شوید.

اما جدا شدن از اسمارت فون کار سختی است و به همین دلیل هم در مطالعه ای مشخص شده که 71 درصد آمریکایی ها موقع خواب موبایلشان را در نزدیک و در دسترس خود قرار می دهند.به نظر می رسد برای خلاصی از اثرات منفی اسمارت فون ها در هنگام خواب باید قوانینی وضع کنید و از بردن هر گونه وسیله الکترونیکی به اتاق خواب خود جداً پرهیز کنید. بهتر است این عادت را با مطالعه چند صفحه کتاب پیش از خواب جایگزین کنید

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب