امروز: سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/16]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 1451 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱:۱۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

از سوی سیدجواد جعفری؛

مهم‌ترین اولویت‌های دوره دوازدهم جشنواره امام رضا(ع) اعلام شد

خبرایران : مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) مهم‌ترین اولویت‌های دوره دوازدهم جشنواره را تکریم و بزرگداشت امامزادگان، توسعه کمّی و کیفی جشن‌های دهه کرامت، بزرگداشت قدمگاه‌های امام رضا(ع) و ... اعلام کرد.
مهم‌ترین اولویت‌های دوره دوازدهم جشنواره امام رضا(ع) اعلام شد

به گزارش خبرایران به نقل از وب‌سایت شمس توس، سیدجواد جعفری مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) تکریم و بزرگداشت امامزادگان، چاپ و انتشار دستاوردهای جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)، ارتقای کیفی برنامه‌های موضوعی استان‌ها و سازمان‌های عضو، توسعه کمی و کیفی جشن‌های دهه کرامت، بزرگداشت قدمگاه‌های امام رضا(ع) و توسعه بخش بین‌الملل این جشنواره را از اولویت‌های برگزاری جشنواره دوازدهم اعلام کرد.

وی افزود: یکی از نعمت‌های بزرگی که خداوند به سرزمین ایران اسلامی هدیه کرده بارگاه منور امام رضا(ع) و امامزادگانی است که در سراسر ایران اسلامی به تبع هجرت امام رضا(ع) وارد این سرزمین شده‌اند و سالروز میلاد این امام بزرگوار بهانه‌ای است برای گرامیداشت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت و بزرگداشت امامزادگان.

جعفری به برگزاری جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) اشاره کرد و افزود: جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) با قالب‌های فرهنگی و هنری که انتخاب کرده در حقیقت با الهام از آموزه‌های رضوی برنامه‌ریزی شده که در این ایام سراسر کشور نسبت به اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی اقدام کنند.

وی گفت: یکی از برکات این جشنواره و ایام دهه کرامت، تکریم امامزادگان و بقاع متبرکه است که امسال به عنوان اولویت در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) تکریم و بزرگداشت امامزادگان در استان‌های مختلف کشور را یکی دیگر از اولویت‌های این بنیاد دانست و عنوان کرد: تکریم و بزرگداشت امامزادگان نیز با همکاری ستادهای بزرگداشت دهه کرامت به ویژه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و همچنین با محوریت و پیگیری که ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها انجام می‌دهند برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: یکی از اولویت‌های دیگری که در راستای برگزاری دوزادهمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) دنبال می‌شود، فعالیت‌های علمی و پژوهشی است که دستاوردهای جشنواره چاپ و منتشر خواهد شد و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

دبیر جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) با بیان اینکه توسعه کمی و کیفی جشن‌های دهه کرامت و بزرگداشت قدمگاه‌های آن حضرت از دیگر اولویت‌های این دوره از جشنواره است، ادامه داد: ارتقای کیفی برنامه‌های موضوعی جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) که توسط استان‌ها و سازمان‌های عضو برگزار می‌شود، از جمله الویت‌های دوازدهمین دوره این جشنواره است.

جعفری از دیگر اولویت‌های دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) را توسعه بخش بین‌الملل بیان کرد و گفت: در این بخش با پیگیری‌هایی که انجام شده 75 کشور در جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) شرکت می‌کنند.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) در پایان با بیان اینکه به زودی شورای سیاستگذاری جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) تشکیل خواهد شد، گفت: برنامه‌های جشنواره دوازدهم بعد از تشکیل این شورا که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود اعلام خواهد شد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب