امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 14490 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۲:۳۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

سردار منتظرالمهدی اعلام کرد؛

کشف 7 هزار کیلو مواد محترقه پرخطر/ کاهش 3.1 درصدی تلفات جاده‌ای / وقوع بیشترین حوادث جاده‌ای به دلیل واژگونی در ایام نوروز

خبرایران: معاون اجتماعی و سخنگوی ناجا از آغاز طرح نوروزی از ۲۵ اسفند ماه تا پایان تعطیلات خبر داد و گفت: بیش از ۳۰ فروند بالگرد در این ایام به منظور انجام تمهیدات نوروزی فعالیت می‌کنند و بخش اعظمی از توان پلیس معطوف به این ایام شده است.
کشف 7 هزار کیلو مواد محترقه پرخطر/ کاهش 3.1 درصدی تلفات جاده‌ای / وقوع بیشترین حوادث جاده‌ای به دلیل واژگونی در ایام نوروز

به گزارش خبرنگارخبرایران، آخرین نشست خبری سخنگوی ناجا در سال 94 صبح دوشنبه 24 اسفندماه 1394با حضور«سردار سعید منتظرالمهدی» سخنگوی ناجا و اصحاب رسانه در سالن جلسات معاونت اجتماعی ناجا برگزارودراین نشست خبری «سردار سعید منتظرالمهدی» سخنگوی ناجا گزارشی پیرامون عملکرد پلیس‌های ناجا در یک سال گذشته ارائه کرد و اظهارداشت: در روزهای آتی دو رویداد مهم چهارشنبه آخر سال و نوروز ۹۵ را پیش رو خواهیم داشت.

سردار منتظرالمهدی با اظهار امیدواری از این که انسان هیچ نشانی از هنجارهای لجام گسیخته نداشته باشیم، تصریح کرد: امیدواریم مردم با رویکرد محله محوری در مراکز چهارشنبه آخر سال حضور داشته باشند.

معاون اجتماعی ناجا، به انتظارات مردم از پلیس اشاره و بیان داشت: مردم از پلیس می‌خواهند با افرادی که موجبات سلب‌ آسایش شان را فراهم می‌کنند برخورد قانونی انجام دهد و لاجرم پلیس در معدود افرادی که آرامش مردم را به مخاطره بیندازند برخورد می‌کند و این افراد چند صباحی مهمان پلیس خواهند بود.

سردار منتظرالمهدی، در ادامه با اشاره به اینکه چهارشنبه آخر سال نمادی از جشن نوروز و بیانگر روشنایی و مودت ، گفت: آمارها حاکی از آن است که رفتار نوجوانان و جوانان بیش از پیش بر مدار اخلاق و آرامش‌جویی سوق پیدا کرده است. برآوردها نشان می‌دهد که آنها نشانی از هنجارهای لجام گسیخته نداشته باشند و با رویکرد محله محوری این شب را سپری کنند.

وی با بیان اینکه افرادی که موجب سلب آسایش و آرامش مردم می‌شوند قطعاً اعمال قانون خواهند شد، افزود: این افراد ممکن است چند صباحی هم مهمان پلیس باشند از جوانان می‌خواهم با رعایت قانون و رفتار توأم با شعور این ایام را به خوبی سپری کنند تا ایام نوروزشان تحت الشعاع قرار نگیرد.

سخنگوی ناجا، با بیان اینکه در سال ۹۴ بیش از هفت هزار کیلوگرم مواد محترقه خطرناک توسط پلیس کشف شده است، عنوان کرد: با وجود این میزان کشفیات شاهد کاهش هشت درصدی کشفیات نسبت به سال ۹۳ بوده‌ایم. همچنین میزان افراد دستگیر شده در خصوص توزیع و تولید مواد محترقه با افزایش ۱۳۲ درصدی روبه‌رو بوده است.

سردار سعید منتظرالمهدی، عنوان کرد: هزارو ۳۰۴ نفر از تولیدکنندگان و فروشندگان مواد محترقه دستگیر و به سیستم قضائی و انتظامی معرفی شده‌اند.

وی از آغاز طرح نوروزی از ۲۵ اسفند ماه تا پایان تعطیلات خبر داد و گفت: بیش از ۳۰ فروند بالگرد در این ایام به منظور انجام تمهیدات نوروزی فعالیت می‌کنند و بخش اعظمی از توان پلیس معطوف به این ایام شده است تا آرامش و امنیت برای شهروندان به ارمغان آورده شود.

سخنگوی ناجا، از استقرار دو هزار ایستگاه و چادر نوروزی در اقصی نقاط کشور خبر داد و افزود: ۴۰۰ ایستگاه و چادر نوروزی در تهران نیز مستقر می‌شود. بنابر نظرسنجی‌های انجام شده در سالیان گذشته در ایام نوروز بیشترین رضایت‌مندی شهروندان در ایام نوروز از پلیس بوده است، همچینن شهروندان در این ایام بیشترین همکاری را با پلیس داشته‌اند.

سردار منتظرالمهدی، بیان داشت: شعار نوروزی پلیس در نوروز ۹۵ برگرفته از سه مولفه پلیس و مردم، نظم و قانونمندی و نشاط بهاری است و به شهروندان توصیه می کنم در ایام نوروز با تعدیل سطح انتظارات و افزایش سعه ‌صدر حقوق دیگران را رعایت کرده تا خاطرهای دل‌انگیز از ایام نوروز ثبت شود.

سخنگوی ناجا، از کاهش ۳/۱ درصدی تلفات جاده‌ای در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳ خبر داد و گفت: ۴۵۰ نفر امسال نسبت به سال گذشته کمتر کشته شدند. همچنین در نوروز ۹۴ نسبت به نوروز ۹۳ شاهد کاهش

سردار منتظرالمهدی، عنوان کرد: بیشترین واژگونی خودرو در ایام نوروز بوده و این اتفاق بعضا بعد از صرف غذا و ناهار به وقوع پیوسته است. همچنین بیشترین ساعت تصادفات بین ساعت ۱۴ تا ۱۸ بعد از ظهر بوده است و ۲۶ درصد تصادفات منجربه فوت در این ساعت اتفاق افتاده است و بیشترین مکان تصادفات منجر به فوت در شعاع ۳۰ کیلومتری شهرها واقع شده است که خستگی و خواب‌آلودگی علت اصلی این موضوع به حساب می‌آید.

سخنگوی ناجا، به تشریح تلفات جاده‌ای بر اساس نوع، پرداخت و گفت:‌ بر اساس آمار، رعایت عدم فاصله طولی وتوجه به جلو ۳۲ درصد، تخطی از سرعت مطمئنه ۲۱/۱ درصد و انحراف از مسیر ۱۶/۵ درصد بوده است و در یک سال گذشته بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار گواهی‌نامه صادر و پنج هزار گواهی‌نامه بر اثر انجام تخلفات و افزایش نمره منفی ابطال شده است.

وی با اشاره به اینکه از سال ۸۷ شاهد روند رو به افزایش سرقت در کشور بوده‌ایم و در برخی از سال‌ها این موضوع کاهش یا افزایش پیدا می‌کرد، گفت: در ابتدای سال ۹۴ قرارگاه مبارزه با سرقت راه‌اندازی شد و پس از راه‌اندازی این قرارگاه ما شاهد کاهش ۵/۵ درصدی سرقت در کشور بوده‌ایم.

سخنگوی ناجا افزود: سرقت‌های خُرد بیش از ۵۲ درصد سرقت‌ها را به خود اختصاص می‌دهند همچنین بیش از ۵۰ درصد سرقت‌ها توسط معتادین انجام می‌شود،همین‌طور بیش از ۹۵ درصد خودروهای سرقت شده در این ایام توسط پلیس کشف شده‌اند و سه مؤلفه سرعت، فرصت و سهولت از جمله عواملی هستند که سرقت را افزایش می‌دهند.

سخنگوی ناجا، از افزایش ۱۶ درصدی کشفیات مواد مخدر طی ۱۱ ماه گذشته خبر داد و افزود: تمرکز و شناسایی و انهدام باندهای تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی و پیش‌سازها از جمله اقداماتی بوده که طی ۱۱ ماه گذشته توسط پلیس انجام شده است. همچنین بیش از ۱۲۰ هزار معتاد متجاهر در کل کشور جمع‌آوری شده‌اند که پنج هزار نفر از آنها متعلق به پایتخت بوده‌اند.

سردار منتظرالمهدی، با بیان اینکه کشور دارای هشت هزار و ۷۵۵ مرز خاکی و آبی است و از هفت هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع این مرزها توسط مرزبانان نیروی انتظامی محافظت می‌شود، اضافه کرد: پوشش و رفع خلاء ۷۵ درصدی مرزهای خاکی و ۳۵ درصدی مرزهای آبی با استفاده از ابزار و تجهیزات نوین از جمله اقداماتی بود که در دستور کار فرماندهی مرزبانی قرار و انجام شد.

وی ادامه داد: همینطور در سال ۹۴ ما شاهد افزایش ۳۵ درصدی هلاکت اشرار، هلاکت ۱۳۲ درصدی قاچاقچیان مواد مخدر و کشف ۶۰ درصدی سلاح قاچاقچیان بوده‌ایم. همچنین در یک سال گذشته با توجه به افزایش مأموریت‌ها شاهد کاهش ۴۲ درصدی شهید شدن مأموران نیروی انتظامی در مرزبانی ناجا بوده‌ایم.

سخنگوی ناجا، با بیان اینکه در سال ۹۴، ۴ هزار خودرو و هزار موتورسیکلت به ناوگان خودرویی پلیس اضافه شده است، عنوان کرد: تجهیز ناوگان خودرویی پلیس موجب افزایش ۸۰ درصدی توان حرکتی پلیس در هنگ‌های مرزی و رده‌های عملیاتی شده است.

سردار منتظرالمهدی، با بیان اینکه در سال ۹۴ بیش از ۳۰ هزار خودرو توسط پلیس امنیت مورد تذکر و توقف قرار گرفته است، گفت: خودروهایی که موجبات نا امنی و سلب آسایش شهروندان را در شهر فراهم کرده بودند توسط پلیس امنیت مورد تذکر و توقف قرار گرفتند.

وی ادامه داد: بیش از ۳۶ میلیون و ۵۰۰ هزار گذرنامه طی یکسال گذشته صادر شده است که در روزهای باقی‌مانده تلاش می‌شود در کمترین زمان ممکن افرادی که درخواست گذرنامه داده‌اند درخواست آنها مورد بررسی قرار گیرد همچنین در ایام نوروز در موارد خاص به شهروندان در این خصوص خدمات ارائه می‌شود.

سخنگوی ناجا، با بیان اینکه در سال ۹۴ جرائم سایبری ۱۷ درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: بیش از ۸۹ درصد از جرائم سایبری طی این مدت کشف شده و همچنین طی سال گذشته شاهد افزایش ۱۷ درصدی دستگیر شدگان در حوزه جرائم سایبری بودیم که از این میزان ۸۳ درصد را مردان و ۱۷ درصد را زنان تشکیل داده‌اند.

معاون اجتماعی ناجا افزود: ۱۴ هزارو ۴۰۰ مورد تماس و مراجعه به پلیس فتا در طی سال گذشته انجام شده که بیشتر آنها در خصوص برداشت‌های غیر مجاز و مزاحمت‌های برخط و اینترنتی بوده است همین‌طور ۴ هزارو ۵۰۰ همیار پلیس طی یک سال گذشته در پلیس فتا جذب شده‌اند.

وی از افزایش ۵۰۰ درصدی زیرساخت‌ها و فیبرنوری در پلیس فاوا خبر داد و افزود: بیشترین مؤلفه‌ها در انتقال داده‌ها و سرعت بوده است. همچنین بیش از ۳۰ میلیون خدمت در دفاتر خدمات الکترونیکی انتظامی در هزار و دو مرکز پلیس +۱۰ به شهروندان ارائه شده است. در ایام نوروز نیز تعدادی از این مراکز فعال هستند.

سخنگوی ناجا، ادامه داد: افزایش نظارت و پایش هوشمندانه و تصویری به سبب ایجاد مراکز مانیتورینگ در تمامی مراکز نیروی انتظامی استان‌ها و شهرهای بزرگ طی یک سال گذشته به وقوع پیوسته است.

 معاون اجتماعی ناجا، با بیان اینکه در سالی که گذشت بیش از ۱۳۰ هزار پیام در سامانه ۱۹۷ و پلیس بازرسی ارسال شده است، عنوان کرد: از این میزان ۵۰ درصد متعلق به انتقادات، ۳۰ درصد تقدیر و تشکر و ۶ درصد شکایت از عملکرد پلیس و ۱۵ درصد باقی‌مانده پیشنهادات شهروندان بوده است.

سردار منتظرالمهدی، با بیان اینکه بیش از ۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تماس با پلیس ۱۱۰ تا تاریخ ۲۳ اسفند انجام شده ،‌ اضافه کرد: بیشتر این تماس‌ها در خصوص جرائم راهنمایی و رانندگی، سرقت، نزارع خیابانی و جمع‌آوری معتادان متجاهر خیابانی بوده است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۴ شاهد افزایش ۳۰ درصدی شناسایی متهمین و مجرمین خارج از کشور بوده‌ایم، گفت: همینطور در سالی که گذشت شاهد افزایش ۱۰۰ درصدی استراد مجرمین به داخل کشور بوده‌ایم که بیشتر جرائم مرتبط با مسائل اقتصادی و مالی بوده است. در سال ۹۴ نیز در قسمت عقیدتی و سیاسی نیروی انتظامی بیش از ۱۸ هزار جلسه عقیدتی و سیاسی برگزار شده است.

سخنگوی ناجا در پایان با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی آموزش چهره به چهره در مدارس و مجامع آموزشی طی سالی که گذشت، تصریح کرد: در سال ۹۴ مسائل فرهنگی و جلسات علمی و تالارهای گفت‌وگو ۷۶ درصد، تولید برنامه‌های تلویزیونی ۳۷ درصد، تولید برنامه‌های رادیویی ۳۱ درصد، تولیدات چاپی ۷۲ درصد و نمایشگاه‌های فرهنگی ۵۲ درصد افزایش داشته است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب