امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 1441 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۸:۵۶:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

رئیس‌جمهور؛

امید چندانی به موفقیت نشست ژنو 2 نیست

خبرایران: دکتر روحانی پیش از ترک تهران برای حضور در اجلاس مجمع جهانی اقتصاد گفت: امید چندانی به موفقیت نشست ژنو 2 در مبارزه با تروریسم وجود ندارد، چرا که برخی کشورهای حامی تروریسم و کسانی که بی‌ثباتی را در منطقه بوجود آورده‌اند در این اجلاس حضور دارند.
امید چندانی به موفقیت نشست ژنو 2 نیست
به گزارش خبر ایران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی دقایقی پیش به منظور شرکت در اجلاس مجمع جهانی اقتصاد، تهران را به مقصد سوئیس ترک کرد.

در مراسم بدرقه رسمی رئیس‌جمهور، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری، اسحاق جهانگیری، معاون‌اول رئیس‌جمهور، محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت، رضا فرجی‌دانا، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، دهقان، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، سیف، رئیس‌کل بانک مرکزی حضور داشتند.

رئیس‌جمهور را در این سفر محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه، بیژن زنگنه، وزیر نفت و حسین فریدون، دستیار ویژه رئیس‌جمهور همراهی می‌کنند.

حجت‌الاسلام روحانی پیش از ترک تهران به مقصد سوئیس، در گفت‌وگو با خبرنگاران در پاسخ به این سؤال که اهداف و برنامه‌های حضور جنابعالی در اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در داووس چیست، گفت: این اجلاس یکی از گردهمایی‌های بسیار مؤثر جهانی است که سیاستمداران، صاحب‌نظران، اساتید دانشگاه، مدیران بنگاه‌های بزرگ اقتصادی و مسئولان کشورها در آن شرکت می‌کنند.

حجت‌الاسلام روحانی افزود: در دنیای امروز نیاز است تا بین سیاست عملی و نظری و و مراجع تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر پیوند برقرار باشد و این اجلاس که در آن صاحب‌نظران و مدیران اجرایی به طور همزمان حضور می‌یابند، بهترین فرصت و محل برای همفکری بین این دو بخش است.

رئیس‌جمهور در ادامه اظهار کرد: دعوت از جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در این اجلاس برای این است که دنیا چهره جدید ایران را بعد از اتفاقات مهم ۲۴ خرداد ببیند و از نظرات مسئولان کشور درباره اقتصاد و همچنین پیوند اقتصاد ایران با جهان و چشم‌انداز اقتصادی ایران مطلع شوند.

حجت‌الاسلام روحانی تصریح کرد: بی‌شک حضور جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس در این سطح هم برای مسائل اقتصادی و هم برای تبیین سیاست‌های منطقه‌ای و بین‌المللی کشورمان مفید است و فرصتی است تا نظرات مختلف در جلساتی که برگزار می‌شود، تبیین شود.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: در این اجلاس بنده علاوه بر سخنرانی در نشست اصلی دو سخنرانی دیگر در نشست مسئولان بنگاه‌های جهانی و مدیران شرکت‌های نفت و گاز خواهم داشت و جلسات دیگری با رسانه‌ها و مقامات کشورها و دیدارهای دوجانبه نیز خواهیم داشت.

حجت‌الاسلام روحانی در ادامه در پاسخ به سؤال دیگری درباره همزمانی حضور وی در سوئیس و برگزاری اجلاس ژنو ۲ درباره بحران سوریه گفت: اینها دو مقوله متفاوت هستند؛ اجلاس ژنو۲ کاملاً سیاسی است و با اجلاس اقتصادی داووس کاملاً متفاوت است.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: درباره اجلاس ژنو۲ خواست ایران استقرار صلح و ثبات در سوریه و منطقه و مبارزه با تروریست‌هاست که اگر برگزاری این نشست به این هدف کمک کند، برگزاری آن می‌تواند مؤثر واقع شود. اما از مجموعه علائم امید چندانی به موفقیت این نشست در مبارزه با تروریسم وجود ندارد، چرا که برخی کشورهای حامی تروریسم و کسانی که بی‌ثباتی را در منطقه بوجود آورده‌اند در این اجلاس حضور دارند.

حجت‌الاسلام روحانی تصریح کرد: البته در هر صورت اگر برگزاری این نشست، کمکی به برقراری صلح و ثبات و آرامش برای مردم سوریه و منطقه کند، جمهوری اسلامی ایران از این دستاورد خوشحال خواهد شد.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب