امروز: یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ [2024/06/16]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 14378 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۲:۵۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

امرودی درآیین پایانی چهارمین جشنواره شکوفا خبرداد؛

شهر خوب یافتنی نیست/ شهر واقعی بايد آموزش دهنده باشد/ شهروندان شهر را می سازند/ انتقاد از کمبود شغل هایی با فضای مجازی مرتبط

خبرایران: معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران گفت: اين شهروندان هستند كه شهر را مي سازند، شهر مطلوب بايد اوقات فراغت شهروندان را بهينه پر كند و تهران اين فضا را در خود دارد كه به اين مهم دست يابد.
شهر خوب یافتنی نیست/ شهر واقعی بايد آموزش دهنده باشد/ شهروندان شهر را می سازند/ انتقاد از کمبود شغل هایی با فضای مجازی مرتبط

 به گزارش خبرنگارخبرایران، مراسم پایانی چهارمين و افتتاحيه پنجمين دوره جشنواره شكوفا به همراه پنجمين دوره جشنواره ساب پرتال محله هاي شهر تهران و هشتمين دوره جشنواره ساب پرتال هاي شهرداري تهران صبح امروز 17 اسفندماه 1394 با حضور «حجت الاسلام میثم امرودی» معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران، «محمدهادی ایازی» مشاور عالی شهردار تهران، «غلامحسین غنی» مدیر کل برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران، «علی اصغر قائمی» مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران،«مسعود سیرتی» دبیر جشنواره شکوفا، معاونین اجتماعی و مدیران برنامه ریزی مناطق ۲۲ گانه، مدیران محلات و مدیران خانه های آی تی و فضای مجازی محلات ۳۵۴ گانه شهر تهران و اصحاب رسانه در سالن همایش های برج میلاد تهران برگزار و دراین مراسم «حجت الاسلام و المسلمین میثم امرودی» معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران اظهارداشت: اولین شعاری که در شهرداری تهران مطرح کردم این بود که شهر خوب یافتنی نیست بلکه ساختنی است و شکل گیری شهر مجازی چه بخواهیم و چه نخواهیم در آینده ای نزدیک اتفاق خواهد افتاد و اگر ما نتوانیم شهر مجازی را با توجه به الگوی های خودمان بسازیم این شهر الگوهای خود را به ما تحمیل می کند.

حجت الاسلام و المسلمین امرودی تصریح کرد:شهروندان جشنواره شکوفا بر این اساس شهروندانی هستند که تصمیم دارند با معیارهای داخلی شهر مجازی را به درستی بسازند و ازسویی سه نقطه اشتراک میان شهر مجازی و شهر واقعی و مطلوب وجود دارد که شهر مجازی همان ویژگی های شهر واقعی را دارد به این معنی که شهر واقعی و مطلوب شهری است که در آن امنیت برقرار باشد و در شهر مجازی نیز باید این فضای امنیت و آرامش حکم فرما باشد تا زمانی که خانواده ها وارد آن می شوند احساس امنیت کنند.

وی خاطرنشان کرد: این امنیت و این شهر، آینده ما را خواهد ساخت، یکی دیگر از نقاط مشترک واقعی و شهر مجازی باید مساله عبادت باشد. همانطور که درفضای واقعی شهر تهران عبادت را به وضوح می بینیم در شهر مجازی نیز باید بوی توحید و معاد را احساس کنیم. به عبارت دیگر شهرمجازی تهران باید تبیین کننده شهر توحیدی و معادمحور باشد.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به جاذبه های تفریحی تهران ابرازداشت: شهروندی اگر ۸ ساعت در روز زمان بگذارد تا تهران را بگردد ۳۵روز طول می کشد تا بتواند جاذبه های پایتخت را تماشا کند این ویژگی مهم باید در شهر مجازی تهران نیز تبلور داشته باشد و در شهر مجازی تهران نیز باید فضای تعلیم و تعالی همچون شهر واقعی حاکم باشد و اين شهروندان هستند كه شهر را مي سازند، شهر مطلوب بايد اوقات فراغت شهروندان را بهينه پر كند و تهران اين فضا را در خود دارد كه به اين مهم دست يابد.

وی تاکید کرد: شهروندان شهر مجازي بايد بتوانند در اين فضا اوقات فراغت ما را پر بار كنند،   شهر واقعي بايد آموزش دهنده باشد شهر مجازي نيز بايد شهر تعليم و تعالي باشد كه اگر فرزندان ما وارد اين فضا ميشوند به تعالي و علم برسند و شهروندان ایرانی به پاکی، تمدن و اخلاق شهره  بوده و هستند، بر این اساس باید شهری بسازیم که اگر فرزند ما وارد آن شد مطمئن باشیم که چیزی به علم و عظمت او اضافه می شود .

حجت الاسلام و المسلمین امرودی با انتقاد از کمبود شغل هایی که به فضای مجازی مرتبط هستند، گفت: تجربه حضور جوانان ما در جشنواره های خارجی و داخلی نشان داد که این افراد همواره از سایر کشورها بهتر درخشیدند و این موضوع ضرورت گسترش جشنواره شکوفا در سطح بین المللی را ایجاد می کند.

وی در پایان از رونمایی معاونت فرهنگی مجازی در افتتاحیه هشتمین جشنواره ساب پرتال شهرداری تهران خبرداد و گفت: انشالله این فضا طلیعه ای باشد که هر ایرانی در هر کجای دنیا ایرانی باقی بماند .

بنابراین گزارش، درپایان این مراسم از ۳۱ برگزدیده شهری در محورهای ۵ گانه چهارمین جشنواره شکوفا و برترین های جشنواره پنجمين دوره جشنواره ساب پرتال محله هاي شهر تهران و هشتمين دوره جشنواره ساب پرتال های شهرداری تهران با اهدای تندیس و لوح سپاس تجلیل به عمل آمد.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب