امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 14362 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۴:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

در نشست خبری شهردار منطقه 22 مطرح شد؛

حدود 78 هکتار در آستانه نوروز به سرانه های گردشگری تهران افزوده می شود

خبرایران: شهردار منطقه ٢٢ در نشست خبري ويژه افتتاح 50 پروژه عمراني، ترافيكي ، خدمات شهري فرهنگي و اجتماعي از بهره برداری فاز دوم درياچه شهداي خليج فارس خبر داد.
حدود 78 هکتار در آستانه نوروز به سرانه های گردشگری تهران افزوده می شود

به گزارش خبرایران، قاسم مولايي شهردار منطقه اظهار كرد : فاز دوم با ٥٥ هكتار در ضلع شرق و شمال درياچه، به بهره برداري مي رسد و در اختيار گردشگران و شهروندان قرار مي گيرد . پهنه آبي و غربي با مساحت ٤٠ هكتار در فاز اول مورد بهره برداري قرار گرفته است، معابر اطراف درياچه در فاز دوم، نسبت به پهنه غربي كاملا متفاوت طراحي شده است، به گونه اي كه شهروندان مي توانند از ساحل شني براي پياده روي در اين فاز استفاده كنند.

وی با اعلام اين كه تصفیه خانه درياچه شهداي خليج فارس در سه ماهه اول سال ٩٥ به بهره برداري مي رسد ، گفت: در حال حاضر حدود ٧٠ تا ٧٥ درصد كارهاي تصفيه خانه به اتمام رسيده است.

مولايي با اشاره به پروژه بوستان بانوان، گفت: اين بوستان با وسعت ٢٢ هكتار و با دارا بودن حدود ١٠ سالن متفاوت ورزشي، پيست دوچرخه سواري، خانه کودک، رستوران، زمین ورزشهای توپی، نمازخانه، غرفه اغذیه ،تنقلات و ... به بهره برداري مي رسد.

وي با بيان اين كه در حال حاضر ما ساخت و ساز غير مجاز در محدوده شهري نداريم، افزود:" اين ساخت و سازهاي غير مجاز در حريم ها هستند كه خوشبختانه به طور كامل كنترل شده اند و در ايام نوروز نيز اكيپ هايي به صورت شيفت در منطقه فعال هستند تا ساخت و ساز در اين ايام كنترل شود."

وي ادامه داد: " منطقه ٢٢ براساس طرح تفضيلي شهر كه در شوراي عالي معماري تصويب شده است، جواز صادر مي كند و ما تا ابتداي سال براساس مصوبه و طرح تفضيلي تا ٢١ طبقه مجوز صادر مي کردیم، اما در حال حاضر به ١١ طبقه رسيده است."

مولائي در پايان گفت: "در طرح تفضيلي ، در افق سال ١٤٠٤، جمعيت منطقه ٤٥٠ هزار نفر پيش بيني مي شود كه بر اين اساس موضوعات خدماتي و رفاهي، برنامه ريزي شده است.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب