امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 14302 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور خبر داد؛

امسال 700 میلیارد تومان طرح‌های عمرانی اجرا کردیم / کوتاه شدن مسیر‌های هوایی و صرفه‌جویی ۴۰ میلیارد تومانی سوخت

خبرایران:رحمت‌الله مهابادی گفت: کوتاه‌سازی راه‌های هوایی انجام شده است و ایرلاین‌ها فقط در ۵ مسیر داخلی سالانه ۴۰ میلیارد تومان صرفه‌جویی سوخت خواهند داشت.
امسال 700 میلیارد تومان طرح‌های عمرانی اجرا کردیم / کوتاه شدن مسیر‌های هوایی و صرفه‌جویی ۴۰ میلیارد تومانی سوخت

به گزارش خبرایران، رحمت‌الله مهابادی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور امروز در مراسم افتتاح فاز اول مدیریت آسمان ایران شهر با عنوان نمای ایران شهر اظهارداشت: کشور ایران بین دو منطقه پر ترافیک هوایی آسیا پاسفیک و اروپا قرار دارد و در واقع قلب ارتباطی دنیا است.در راستای توسعه ظرفیت فرودگاهی کشور و مدیریت آسمان ایران شهر 3 فاز طراحی شد که فاز اول امروز افتتاح می‌شود.

مه‌آبادی ادامه داد: فاز اول که امروز افتتاح می‌شود نمای ایران‌شهر است که از واژه ناوبری ماهواره‌ای برداشت شده است.از ابتدای امسال طرح‌های تحولی در صنعت افتتاح شد؛ طبق سیاست‌ها، پروژه مدیریت آسمان ایران‌شهر در 3 فاز اجرایی می‌شود.

وی در تشریح اهداف اجرای این طرح گفت: اجرای ماده 161 قانون پنجم توسعه جهت استفاده از سامانه‌های ناوبری ماهواره‌ای از اهداف این پروژه است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور با تاکید بر اینکه به دنبال توسعه ظرفیت فضا و ارتقای ایمنی حمل و نقل هوایی هستیم، گفت: ترافیک ما در منطقه سالانه رشد قابل ملاحظه‌ای دارد.

وی با تاکید بر اینکه ایران چهارراه ترانزیتی دنیا و قلب عالم است، گفت: استفاده از فضا صرفاً داشتن موقعیت نیست بلکه باید این فضا را رقابتی کنیم. مثلاً باید در بخش تعرفه به گونه‌ای عمل کنیم که به جایگاه مناسب برسیم.

مه‌آبادی با تاکید بر اینکه ایران در سال‌های اخیر مقام اول رشد در ترافیک هوایی را داشته است، گفت: امروز در حوزه ساختار فضا (راه هوایی) 6 مسسر بین‌المللی بر مبنای RNAV1 برای اولین بار در کشور افتتاح می‌شود همچنین 9 مسیر داخلی و بین‌المللی بر مبنای RNAV5 افتتاح می‌شود ضمن آنکه طرح افزایش سکتورهای مرکز کنترل از 7 سکتور به 11 سکتور با افتتاح 2 سکتور جدید عمی شد.

وی گفت: در حوزه دستورالعملی، اصلاح توافقنامه‌های تبادل ترافیک هوایی با 8 کشور از 11 کشور همجوار و کاهش جدایی طولی پروازهای مسیر آسیا پاسفیک- اروپا و بالعکس امروز انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور افزود: در حوزه تجهیزات نصب و راه‌اندازی VSAT به عنوان پشتیبان کامل بستر ارتباطی و نظارتی مرکز کنترل در 32 ترمینال کشور انجام می‌شود.

مه‌آبادی ادامه داد: ایجاد و راه‌اندازی سیمولاتور 2 بعدی برج مراقبت پرواز جهت آموزش کنترل‌های ترافیک هوایی و افزایش تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری سیستم سوئیچینگ و اتوماسیون مرکز کنترل فضای کشور از مواردی است که در حوزه تجهیزات امروز به بهره‌برداری می‌رسد. امسال 700 میلیارد تومان طرح‌های عمرانی اجرا کردیم که 340 میلیارد تومان از این رقم مربوط به بخش هوانوردی و فرودگاهی بود ضمن آنکه در حوزه تجهیزات و بهسازی 400 میلیارد تومان امسال هزینه کردیم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: کوتاه‌سازی راه‌های هوایی را دنبال کردیم که فقط در 5 مسیر داخلی سالانه 40 میلیارد تومان صرفه‌جویی سوخت برای ایرلاین‌ها رخ خواهد داد.با عبور فقط 30 پرواز در روز، 350 میلیارد تومان صرفه‌جویی سوخت با کوتاه شدن مسیرهای هوایی رخ می‌دهد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب