امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 14283 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۸:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

صالحی درنشست کتابخوان با ادیان توحیدی اعلام کرد/1؛

کتاب «مسیح در شب قدر» اثرارزشمندی است/ جوهره ادیان توحیدی اخلاق است

خبرایران: معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی گفت: کتاب «مسیح در شب قدر»نه به عنوان مسئله سیاسی بلکه به عنوان یک اثر نشان‌دهنده همزیستی جامعه ایرانی در میان ادیان توحیدی و نوع مناسبت این مجموعه با هم اثری خواندنی است.
کتاب «مسیح در شب قدر» اثرارزشمندی است/ جوهره ادیان توحیدی اخلاق است

به گزارش خبرنگارخبرایران،‌ نشست کتاب‌خوان ویژه پیروان ادیان توحیدی شب گذشته 10 اسفندماه 1394 با حضور«سیدعباس صالحی» معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی، «علیرضا مختارپور» دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، «محمد سلگی» مدیر اداره کتاب ارشاد و علی فریدونی، مدیر کل دفتر مجامع، تشکل ها و فعالیت های فرهنگی ارشاد و اصحاب رسانه در هتل انقلاب تهران به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با همکاری اداره کل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار و دراین مراسم در ابتدا با قرائت قرآن کریم و پخش سرودکشورمان و پخش نماهنگ و کلیپ فعالیت‌های کتاب‌خوان از خرداد ماه سال جاری تاکنون (اسفندماه)و با اجرای علی درستکاربرخی از اقلیت‌های مذهبی آثار تألیفی و یا برجسته خود را به اشتراک گذاشتند.

بنابراین گزارش، سیدعباس صالحی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی در این مراسم با معرفی کتاب «مسیح در شب قدر»اظهار داشت: کتاب «مسیح در شب قدر» اثری است که بیش از یک سال از عرضه آن گذشته و روایت خاصی است که به اعتبار این خاص بودن از آن سخن می‌گویند.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی تصریح کرد: کتاب«مسیح در شب‌ قدر» روایتی است از 30 دیدار رهبر انقلاب، کتاب‌شناس و فرزانه انقلاب و دیدار ایشان از خانواده شهدای مسیحی، ارمنی و آشوری و از این جهت خاص است که به روایت 30 سال از دیدارهای ایشان از سال 63 تا 93 می‌پردازد.

وی تاکید کرد: عادتی که ایشان داشته و دارند در سرزدن به خانواده شهدا و 30 شهید مسیحی نیز در این گستره قرار داده شده و این کتاب نه از جهت یک رهبر سیاسی مهم تلقی می‌شود،نه از باب اینکه رهبر انقلاب یک رهبر سیاسی کشور هستند بلکه یک اتفاق خاص در تاریخ ایران‌زمین است و این کتاب از آن سخن می‌گوید اتفاقی که پیش از این یا رخ نداده یا کمتر رخ داده است.

صالحی عنوان داشت: این روایات در کتاب با دوربینی کاشته می‌شود که سه ضلع را نشان می‌دهد،ضلع اول گفت‌وگوی ایشان با خانواده شهدای مسیحی است که بسیار شنیدنی است، در این کتاب وقتی که رهبر انقلاب به عنوان یک فرهنگ‌دوست از سابقه آشناییشان سخن می‌گوید انسان حس می‌کند با شخصیتی مواجه است که دور با جامعه ایرانی نیست و در ارتباط نزدیک است.

وی اضافه کرد: در این کتاب مثال‌هایی از قرابت‌ها می‌زنند و حتی نوع نگاه ایشان به مرتب به طور عام و پیروان ادیان توحیدی و مسیحیت به صورت خاص تعبیر مهمی دارد که هر کسی با هر مذهبی اگر به اخلاقیات عمل کند، اعمال اخلاقی خود را درست انجام دهد عبد صالح خداوند است.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی افزود: جوهره ادیان توحیدی اخلاق است و هر کس به اخلاقیات عمل کند عبد صالح است. ضلع دوم به شهدای مسیحیان اشاره دارد و نوع نگاهی که رهبر انقلاب به شهدای مسیحی، آشوریان و ارامنه دارد و نوع حس همانند شهدای مسلمان است.

وی در پایان گفت:ضلع سوم خانواده اینان هستند و رهبر انقلاب همانند سرزدن‌های به ناگاه به خانه شهدای خودمان سرزده به خانه شهدای ادیان نیز می‌روند که صحبت‌های خانواده آنها نیز در کتاب جالب است این کتاب نه به عنوان مسئله سیاسی بلکه به عنوان یک اثر نشان‌دهنده همزیستی جامعه ایرانی در میان ادیان توحیدی و نوع مناسبت این مجموعه با هم اثری خواندنی است.

بنابراین گزارش، علیرضا مختارپور دبیر کل نهاد کتابخانه‌ها نیز در پایان این مراسم با قرائت ابیاتی از حضورحاضران و محققان و نویسندگان ادیان توحیدی تقدیر کرد. همچنین دراین مراسم گروه زرتشتیان با اجرای پریا ماوندی به اجرای شاهنامه‌خوانی پرداختند و در پایان از مولفان و محققان ادیان توحیدی تقدیر شد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب