امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 14173 تاریخ انتشار: سه شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۷:۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

اراده مردم پشتوانه قدرت ما در عرصه سیاست است

خبرایران:بحث خبرگان بحث بسیار مهمی است، در حقیقت حضور در خبرگان و حضور در انتخابات بزرگ خبرگان انتخاب بلاواسطه آگاهان و هوشمندان خبره و انتخاب باواسطه رهبر و ولی امر و امام امت اسلامي است.
 اراده مردم پشتوانه قدرت ما در عرصه سیاست است

انتخابات فرصت مناسبی است تا مهمترین مولفه‏ها و شاخصه‎های انقلاب اسلامی را مرور کنیم.

اصل اول ایران، اسلام و انقلاب پدیده‎های به هم پیوسته و در هم تنیده‎اند.

اصل دومی که انقلاب بر آن تاکید دارد، وحدت اسلامی و ملی ماست.

انقلاب اسلامی و امام عظیم الشأن ما بر وحدت اسلامی و ملی تأکید داشتند. ملیت و اسلامیت ما دو برگ در هم تنیده و جدا ناشدنی هستند. در این میان تعامل و همگرایی همه اقوام، نژادها و مذاهب اسلامی بسیار مهم است، هم افزایی حوزه و دانشگاه به عنوان مهمترین نخبگان ملت از جایگاه بزرگی برخوردار است.

اصل سوم تجلی روح تمدنی اسلامی در انقلاب اسلامی است.

ما معتقدیم که اسلام و ایران در تاریخ خود همواره جلوه‎گاه یک روح تمدنی بوده‏اند، روح تمدنی یعنی ما یک پیامی داریم که به همه قلمروهای بشر پاسخ می‎دهد و برای بشر معاصر پیام نو می‏آورد.

اصل چهارم وحدت اسلامی و بین الملل اسلامی است.

به فضل الهی امروز شاهد هستیم که به رغم همه توطئه‎ها، عظمت ملت ایران و اندیشه‏های تابناک امام و انقلاب اسلامی در جهان یک زنجیره‎ای از بین‎الملل اسلامی را شکل داده است.

بین‏الملل اسلامی که ما می‎گوییم یعنی، نفی التقاط، تحجر، افکار افراطی و تکفیری که جهان اسلام را دچار دگرگونی و فروپاشی می‎کند. ما هميشه پرچم‏دار همگرایی امت اسلام و بین‏الملل اسلامی هستیم.

اصل پنجم عقلانیت در کنار انقلابی بودن.

گاهی بین این دو ناسازگاری تفسیر می‎شود که تفسیر غلطی است. ما عقلانیت، حکمت و هوشمندی ملت ایران را برآمده از اندیشه انقلاب، اسلام و امام می‏دانیم؛ اما عقلانیتی که با انقلابی بودن، شجاعت و مبارزه با ستمگران درآمیخته است، نه انقلابی گری که ریشه در تحجر و خشکی و جنود دارد.

اصل ششم عدالت محوری، مستضعف گرایی، استکبار ستیزی و پرهیز از تجملات به ویژه در زندگی مسئولان است. این اصل مهمی در اندیشه امام و انقلاب اسلامی است که مردم باید از مسئولان بخواهند.

اصل هفتم پیشرفت و توسعه علمی است.

در گفتگوی با مقامات و شخصیت‏های علمی جهان، مکرر دیده‏ام که مایه شگفتی است. یک ملتی علی‎رغم این همه توطئه‏ها، تحریم‏ها، جنگ تحمیلی و هزاران مصیبتی که بر آنها تحمیل کردند اما با اين وجود دانشگاه، جوانان، صنعتگران و کارگران همه در مسیر توسعه کشور به پیش رفتند.

امروز برحسب ارزشیابی‎های بین‏المللی در تولید عملاً در منطقه رتبه اول را داریم. در فناوری‏های پیشرفته از جمله انرژی هسته‎ای با دست خالی، اراده دانشگاه و صنعتگرانمان کاخ‏های بزرگی را بنا کردیم و این پیشرفت البته باید بر الگوی ایرانی اسلامی استوار شود. همچنين لازم است اين پيشرفت با اعتماد به نفس استمرار پیدا کند و بر پایه‏‎های اقتصاد مقاومتی رشد خود را در همه بخش‎ها ادامه دهد. معنای سخن این نیست که ما مشکل نداریم، ضعف نداریم، بلکه معنای سخن این است که گام‏های بزرگی برداشته‏ایم.

اصل هشتم مردم سالاری دینی است.

قانون اساسی ما جلوه‏گاه یک تئوری جدید مردم‏سالاری استوار بر پایه‏های ارزش‏های اخلاقی و دینی است که در انتخاباتهای گوناگون، با تعیین همه ارکان قدرت، بر اساس آرای مردم و اوج آن هم اسلامیت در خبرگان و ولایت فقیه متجلی می‎شود. اين مردم سالاری دینی و اندیشه ولایت فقیه یک اندیشه مترقی و ضامن صیانتگر از ارزش‏ها و جمهوریت نظام اسلامي است. اینها به هیچ نحو از یکدیگر جدا نیستند.

اصل نهم صدور اندیشه انقلاب اسلامی است.

اندیشه انقلاب اسلامی در جهان انتشار پیدا کرده و  نخبگان زیادی در جهان با همت شما رشد کرده‎اند و نگاه آنها به ایران و اندیشه‏های متعالی اسلام است. جبهه مقاومت امروز در عراق، یمن، شام، سوریه، آفریقا و آسیا آرام آرام شکل گرفته که این جبهه فکر و منطق، جبهه عقلانیت و اراده ملتها است و به فضل الهی پیش خواهد رفت.

اصل دهم بیداری و هوشیاری ملت.

شما ملت عزیز با زعامت ولی فقیه و رهبری بسیار هوشمند، دینتان را صیانت کردید. در اکثر محورها و شاخص‏های توسعه، گام‏های خوبی به جلو برداشته‎اید و ضمن اینکه امنیت خود را حفظ کردید، در عین حال از آرمان‏‎های بزرگ انقلاب و استکبار ستیزی گامی به عقب بر نداشتید، اراده شما پشتوانه قدرت ما در عرصه سیاست است.

این به معنای این نیست که در درون کشور با آسیب‏های اجتماعی مواجه نیستیم. دشمنان زیادی در جهان، مقابل ما قرار دارند. هراس از اسلام، انقلاب و ایران ترویج می‏شود، تکفیر در حال ایجاد تفرقه در میان امت اسلام است. در عين حال فکر می‏کنم علی‏رغم تهدیدها، ضعف‏ها و دشمنی‎ها، توان شما ملت در پرتو قانون اساسی و اندیشه امام و زعامت فقیه عادل، شجاع و دارای تدبیر می‏تواند بر همه مشکلات فائق شود.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب