امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 14150 تاریخ انتشار: دوشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۶:۳۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

چگونه نظر مشتریان خود را جلب کنیم

خبرایران: نکته حائز اهمیت برای خبرگان ارشد روابط عمومی در زمینه استخدام افراد، تبحر در بکارگیری زبان چه به صورت محاوره و یا دستوری آن ها است .
چگونه نظر مشتریان خود را جلب کنیم

 اما تاکید بر بررسی این مهارت نباید زمینه غفلت از توجه به مهارت بصری افراد را ایجاد نماید زیرا که عاملی مهم در درک صحیح پدیده ها و انتقال درست آن ها می باشد. و متاسفانه بدلیل توانایی پایین برخی از فعالان عرصه روابط عمومی در به تصویر کشیدن درک بصری، این افراد را به سمت بیان شفاهی ترجیحات فکری بصری خود سوق داده است؛

هنر عکاسی  در قاب اندیشه یکی از این ابزارهای مفید در به تصویر کشیدن درک بصری فعالان این عرصه می باشد که به مراتب ترکیب این عناصر شفاهی-بصری تاثیر برنامه های ارتباطی-تبلیغاتی- روابط عمومی را افزایش می دهد.

 پژوهش و مطالعات در این زمینه نیز بر این تاثیر  اذعان دارد که اگر ارائه شفاهی برنامه ای با پشتیبانی و استفاده ازیک تصویر مناسب همراه شود ، درصد به یادسپاری اطلاعات را دوبرابر می کند ؛ هنوز این واقعیت پذیرفته شده باقی مانده است که یک تصویر به تعداد زیادی از کلمات برتری دارد . ضرب المثل یک تصویر به هزار کلمه می ارزد  را حتما شنیدید .

بکارگیری عکس های متناسب با موضوع ، انتقال دهنده صحیح مفهوم و توانمند در انعکاس ویژگیهای موضوع در مطالب و اخبار استحکام بیشتری به نوشته ما می دهد . استفاده از عکس متناسب ، زمینه ایجاد توجه انتخابی در مخاطبان نشریه، روزنامه  و یا گزارش ها را افزایش می دهد و این یعنی پله اول در جلب توجه مخاطب؛ که بایستی از این شیوه صرفا بعنوان یک ابزار یاد نمود و خاطر نشان کرد که روابط عمومی صرفا در عکاسی تمام وقت خلاصه نمیشود اما چگونگی تعریف و شناخت از این ابزار میتواند معین مسیرهای ارتباطی ما ، بعنوان فعالان عرصه ارتباطی باشد.

برای داشتن عکس خوب و تاثیرگذار باید ازعکاس خوب استفاده کنید ، کسی که با همه زوایای این هنر آشنا باشد . حال در این میان مسئولیت ارتباطی مدیرروابط عمومی هنگامی بهتر درک و دیده  می شود که به جای این که خود فعالیتی ارتباطی و اثر بخش در این زمینه انجام دهد ، منابع حرفه ای خود را به کار گیرد و بتواند بر آنها مدیریت کند .

اطمینان پیدا کنید که عکاس را به خوبی از انتظارتان توجیه کردید . فکر کنیم دقیقا عکس چه ارتباطی را بین ما و مخاطب برقرار می کند ؟ قرار است از این تصویر در کجا استفاده کنیم ؟ آیا می خواهید عکس هایی که می گیرد سیاه و سفید و یا رنگی باشند ؟ آیا فقط برای حفظ سوابق و نگهداری در آرشیو است ؟ آیا باید از عناصر عمودی به همان شکل خودشا عکس گرفت ؟ آیا با عکس می خواهید شخصیت سوژه و سرشت آن یا احساسی از آن را بیان کنید ؟ آیا عکاس مجاز به استفاده از اندیشه های خود است ؟ آیا قادر است فعالیت خود را متوقف کند ؟ آیا او می تواند در بین عکاسی کار دیگری نیز انجام دهد ؟ آیا توانایی ثبت لحظه به شیوه موجود را دارد ؟ در آن روز چه کسی به او کمک خواهد کرد ؟ آیا قادر به اقدام های اولیه و پیش هنگام است ؟ اینها نمونه سئوال هایی است که باید بتوانید به آن پاسخ دهید .

فهرستی از عکاسان مورد اعتماد که با آنان مایل به همکاری هستید تهیه کنید ، احتمال دارد زمانی بخواهید اطلاع بیشتری از هرعکاس در هر مکان داشته باشید ، آنان را با توجه به مهارت ، تخصص و نیاز خود دسته بندی کنید.

در انگلستان مدیران اجرایی حمل و نقل در اظهار نظری گفتند : اخبار حمل و نقل جاده ای تا چه حد با استفاده از عکسهای جذاب خودروهای "رودلاین" منتشر شده ؟ این کار به دلیل هوشمندی کمپانی بود که اسلایدهای عالی برای تمام ایستگاه های تلویزیون فرستاد و عوامل خبر تلویزیون نیز به این ترتیب تصاویر مناسب خبری حمل و نقل در رویدادهای خبری مربوط به حمل و نقل دست یافتند .

بگذارید که عکس برایتان کار کند ، عکسها می توانند بسیاری از پیامهای شما را به راحتی به مخاطبانتان انتقال دهند ؛ این عکسها شاید بهترین سرمایه گذاری از محل بودجه تخصیص یافته تا عکاسی باشند . سرمایه گذاری در پیشبرد مهارت ها و استفاده از آن تصاویر ، بازپرداخت مناسبی در طول زمان خواهد داشت ، عکس بخشی تفکیک ناپذیر از ارتباطات است .

برای مثال در مراسم افتتاح یک شعبه جدید از یک بانک یا یک شرکت از سوی یکی از شخصیتهای مملکتی که با حضور نمایندگان روزنامه های ملی شکل می گیرد و با دید شما پوششی خوب از آن مراسم انجام خواهد پذیرفت ؛ اما اگر اتفاقی غیرمنتظره و یا جذاب برای اصحاب رسانه رخ ندهد ، ممکن که این خبر را چاپ نکنند ، چرا که برای آنها و مخاطبانشان جذابیتی نداشت است .

این واقعه همیشه خوشایند نیست ، حرکتی غیر معمول از سوی افتتاح کننده یا شخصی که از نظر پست و مسئولیت سازمانی جایگاه ویژه ای دارد که در صندلی نزدیک بالاترین مقام حاضر به خواب رفته است جاذبه خبری دارد ؛ در نتیجه نگاه کنید که آیا برای موقعیت تصویری ،توان ایجاد صحنه جذابی را دارید ؟ جاری شدن سیلاب به سوی خیل سرشناسان (vip) برای تصویربرداران شکار خوبی است ؟ آیا برای پوشش و چاپ تصاویر اجرای مراسم در پایین سد بهتر نیست ، به خصوص اگر فکر کنید از آنجا می توان بلندای سد را تصویر برداری کرد و اجرای مراسم در بالای سد تصویری جز یک رشته ستون های بتنی و دریاچه پشت سد به دست نمی دهد ، تصویری فکر کنید .

بهمن علی بخشی کارشناس ارشد ارتباطات

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب