امروز: سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/16]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 1414 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱:۳۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

حجت‌الاسلام محمد شیخ‌الاسلامی خبرداد؛

دیندار امروز مابا پرسش‌های فراوانی روبروست/ 200 قطعه از سخنان متفکران دینی روی سایت دعوت قرار گرفته / راه‌اندازی نخستین سایت صوتی در حوزه سبک زندگی قرآنی

خبرایران: حجت‌الاسلام محمد شیخ‌الاسلامی مدیر دفتر تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: تاکنون 200 قطعه از سخنان متفکران دینی در حوزه سبک زندگی بر روی سایت دعوت قرار گرفته و تا پایان سال جاری تعداد فایل‌های این سابت صوتی به 600 قطعه ارتقا خواهد یافت.
دیندار امروز مابا پرسش‌های فراوانی روبروست/ 200 قطعه از سخنان متفکران دینی روی سایت دعوت قرار گرفته / راه‌اندازی نخستین سایت صوتی در حوزه سبک زندگی قرآنی

به گزارش خبرنگار خبرایران، نشست خبری رونمایی از سایت صوتی «دعوت» صبح امروز اول بهمن‌ماه با حضور «حجت‌الاسلام محمد شیخ‌الاسلامی» مدیر دفتر تبلیغات اسلامی شعبه تهران و اصحاب رسانه برگزار و در این نشست «حجت‌الاسلام محمد شیخ‌الاسلامی» مدیر دفتر تبلیغات اسلامی شعبه تهران طی سخنانی اظهارداشت: دفتر تبلیغات اسلامی مولود جمهوری اسلامی ایران است که از روزهای آغازین پیروزی انقلاب اسلامی با هدف تولید فکر در حوزه دینی و قرآنی آغاز به کار کرد . ضمن اینکه فعالیت‌های اصلی دفتر تبلیغات اسلامی دینی و مبتنی بر آیات کلام الهی است و همان گونه که امام خمینی(ره) برای ایجاد اتحاد بیشتر در بین متفکران حوزه علمیه، دفتر تبلیغات اسلامی را در قم راه‌اندازی کردند تا از این طریق بتوانیم در حوزه امور دینی و قرآنی به نتایج خوبی دست یافته و به دغدغه‌های موجود در مسائل دینی به درستی پاسخ دهیم.

وی تصریح کرد: پس از امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری فعالیت‌های دفتر تبلیغات اسلامی را ساماندهی کردند و آن را به عنوان نماد روشنفکری دینی و همچنین مکانی برای تولید اندیشه‌های نوین دینی و قرآنی دانستند و دفتر تبلیغات اسلامی در راستای نیازسنجی و پاسخ به شبهات قرآنی طرح‌های بسیاری را اجرایی کرده است. ازجمله اینکه دفتر تبلیغات اسلامی در برخی از شهرها که نیاز به تولید علم دینی و قرآنی داشتند، راه‌اندازی شده که یکی از این شهرها، شهر بزرگ تهران است که با توجه به ظرفیت موجود به امکانات و تأمل دقیقی در مباحث دینی و قرآنی نیاز دارد.

حجت‌الاسلام شیخ‌الاسلامی خاطرنشان کرد: انتقال تصویر صحیحی از فضای موجود در تهران و ایجاد راهکارهای هم‌افزایی در بین اندیشمندان از مهمترین فعالیت‌های دفتر تبلیغات تهران است. چرا که تهران نیاز به برنامه‌ریزی و نگاه دقیقی به مسائل دینی و قرآنی دارد، چون تهران آینه تمام‌نمای کشور است و اگر بتوانیم فرهنگ قرآنی را در بین شهروندان تهرانی نهادینه کنیم به طور حتم تمامی کشور از سبک زندگی قرآنی بهره خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه دفتر تبلیغات اسلامی محلی برای تصمیم‌گیری‌های بزرگ در حوزه قرآن است، عنوان داشت: ما باید تصویر دقیقی از فعالیت‌های دینی در تهران به دفتر تبلیغات منتقل کنیم بنابراین رصد و پایش فعالیت‌های قرآنی یکی از مهمترین وظایف ما در این دفتر است و پاسخگویی به شبهات دینی و قرآنی، آشنایی با آسیب‌های دینی و نوع تعامل با مردم نیازمند برنامه‌ریزی است و مقام معظم رهبری سبک زندگی اسلامی را مهمترین مسائل امروز دانستند بنابراین ما وظیفه داریم برای تحقق مطالبه ایشان گامی مؤثر برداشته تا بتوانیم فرهنگ قرآنی را در جامعه به ویژه در تهران نهادینه کنیم.

حجت‌الاسلام شیخ‌الاسلامی با اشاره به اینکه دینداری در جامعه امروز دارای ویژگی‌های خاصی است، افزود: دیندارامروز ما در حوزه نوع زندگی خود با پرسش‌های فراوانی روبرو می‌شود بر همین اساس دفتر تبلیغات اسلامی سعی دارد با پاسخگویی به مشکلات دینی و قرآنی مردم بتواند سبک زندگی اسلامی و قرآنی که مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی است را محقق کند که در این راستا مجموعه کاملی از سخنان بزرگان دین در حوزه سبک زندگی قرآنی ارائه می‌کند و زندگی و تعاملات مردم باید بر اساس آموزه‌های قرآنی که مهمترین منبع دینداری است توجه بیشتری کنیم. چرا که در آیات قرآن پاسخ روشنی از شبهات و مشکلات جامعه وجود دارد، بنابراین اگر مردم با قرآن مأنوس شوند به طور حتم بسیاری از معضل‌های جوامع امروز بشری برطرف خواهد شد.

وی با اشاره به اعزام مبلغان دینی به مدارس و مراکز فرهنگی را یکی از فعالیت‌های قرآنی استان دفتر تبلیغات اسلامی استان تهران عنوان کرد و ابرازداشت: حمایت و اعزام گروهی از مبلغان دینی کمک می‌کند تا نوع زندگی ما مبتنی بر آیات قرآن شود که امیدواریم در سال تحصیلی جدید بتوانیم گامی مؤثر در جهت ارتقای فعالیت‌های قرآنی برداریم. ضمن اینکه سایت دعوت نخستین سایت صوتی در حوزه سبک زندگی قرآنی است که در آن سخنان بزرگان دینی جمع‌آوری و بارگذاری شده است.

مدیر دفتر تبلیغات اسلامی شعبه تهران یادآورشد: تاکنون 200 قطعه از سخنان متفکران دینی در حوزه سبک زندگی بر روی سایت دعوت قرار گرفته و تا پایان سال جاری تعداد فایل‌های این سابت صوتی به 600 قطعه ارتقا خواهد یافت. ضمن اینکه سایت دعوت مبتنی بر کتاب «مفاتیح الحیاة» آیت‌الله جوادی آملی طرح‌ریزی شده و بر روی این سایت همچون کتاب مفاتیح الحیاة سبک زندگی به سه دسته ارتباط انسان با خدا، ارتباط انسان با خود و ارتباط انسان با دیگران تقسیم شده که امیدواریم نسخه و منبع خوبی برای پیروی و آشنایی با سبک زندگی اسلامی مبتنی بر اندیشه‌های دینی و آیات قرآنی باشد.

 

 

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب