امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 14084 تاریخ انتشار: جمعه ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۴:۵۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی در اتاق بازرگانی مشترک ایران – ایتالیا:

تنها یک صدا در توسعه صنعت گردشگری می شنویم

خبرایران: مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در راستای تجمیع ظرفیت های بخش خصوصی و دولتی به منظور توسعه گردشگری کشور تنها سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری مبنی بر پنج برابر شدن ایرانگردان خارجی در برنامه توسعه ششم را به عنوان تک صدا، شنیده و سرلوحه برنامه ریزی و امور اجرایی لازم قرار می دهیم.
تنها یک صدا در توسعه صنعت گردشگری می شنویم

به گزارش خبرایران از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مرتضی رحمانی موحد در نشست اعضای اتاق بازرگانی مشترک صنایع و معادن  ایران – ایتالیا که با حضور رییس اتاق، رییس کمیسیون گردشگری و جمعی از فعالان این حوزه تشکیل شده بود؛ ضمن تشکر از زحمات حاصل به منظور فعال نمودن ظرفیت های حوزه بین الملل دو کشور ایران و ایتالیا در زمینه توسعه گردشگری گفت: هر صدایی به نشانه فعالیت و تلاش دستگاه های دولتی و فعالان بخش خصوصی در بخش صنعت گردشگری کشور باید خود را با یک صدا که آن رهنمود و راهبرد مقام معظم رهبری مبنی بر پنج برابر شدن ایرانگردان خارجی به کشور طی 5 سال آینده است؛ هماهنگ نماید.

وی با بیان اینکه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از تعاملات فرابخشی در راستای همصدایی مورد اشاره بهره خواهد برد؛ گفت: در این شرایط زمانی که اراده ملی برمبنای تحول وتوسعه صنعت گردشگری بنیان گذاشته شده است؛ این مهم تنها به یاری مجریان فعال و پویا قابل تحقق خواهد بود.

رحمانی موحد اعضای اتاق بازرگانی مشترک ایران و ایتالیا را یکی از مجریان مورد اشاره به عنوان تشکلی قدیمی و توانمند نام برد و تصریح کرد: زمانی که تعاملات مردمی در قالب صنعت گردشگری به تبادل فرهنگ، سنت و تمدن منتهی شود؛ می توان با تکیه بر این بستر، رونق مبادلات تجاری، تقویت فعالیت بازرگانان و در نهایت گسترش امور سیاسی و اقتصادی را پیش بینی نمود.

وی خاطر نشان کرد: ایرانیان مقیم خارج ازکشور ظرفیت مادی و معنوی شایسته ای به شمار می آیند که می توان به یاری همکاری و تعامل آنان با اتاق بازرگانی مشترک و تعریف مکانیزم اجرایی مورد نیاز، همسو با اهداف کلان توسعه این حوزه، به دستاوردهای قابل توجهی دست یافت.  

معاون گردشگری همچنین  از اعضای حاضر در این جلسه خواست برای بازدید از جاذبه های گردشگری ایران برنامه ریزی نمایند تا هر یک بتوانند مبلغ فرهنگ، تمدن، تاریخ، طبیعت، غذا، موسیقی و همه داشته های غنی کشورمان در حوزه بین الملل باشند.

وی  افزود: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عنوان متولی اصلی این حوزه همراه بخش خصوصی به عهده گرفتن مسئولیت ها و وظایف متناسب با چارچوب های تعریف شده،  همواره حامی و هدایت گر سرمایه گذاران و فعالان این بخش به شمار می آید. 

گفتنی است در این نشست احمد پور فلاح، رییس اتاق بازرگانی مشترک صنایع و معادن ایران – ایتالیا نیز با اشاره به تناقض موجود میان صدای افرادی که برای توسعه صنعت گردشگری کشور تلاش می کنند گفت: امید است روزی بتوانیم با تکیه بر داشته های متعدد و متنوع صنعت گردشگری کشورمان، بدون وابستگی به صنعت نفت،  اقتصادی پویا داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی مشترک ایران – ایتالیا به عنوان تشکلی قدیمی و با سابقه همواره تلاش کرده است از منابع انسانی و فرهنگی کشورمان به عنوان ابزاری برای توسعه روابط دو کشور و دستیابی به نتایجی همچون توسعه اقتصاد ملی بهره گیرد؛ افزود: امیدواریم با تقویت تعامل هر چه بیشتر میان دو بخش دولتی و خصوصی بتوانیم پل های ارتباطی قوی تر و مسیرهای سهل تری برای پیشرفت کشورمان ترسیم نماییم.

رییس اتاق بازرگانی مشترک صنایع و معادن ایران – ایتالیا در پایان پس از استماع راهبرد و سیاست های کلان توسعه صنعت گردشگری کشور توسط معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی،  بر حرکت همسوی بخش خصوصی با برنامه های دولت تاکید کرد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب