امروز: سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/16]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 14059 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۷:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌‌ای اعلام کرد؛

قیمت جرائم رانندگی در ایران پایین است/ حضور پلیس و اعمال قانون جدی‌تر دنبال شو/دساخت یک کیلومتر آزادراه 4 تا 5 میلیارد تومان هزینه دارد

خبرایران: رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌‌ای گفت: قیمت جرائم تخلفات رانندگی در ایران در مقایسه با کل دنیا بسیار ناچیز است و باید تغییر کند.
قیمت جرائم رانندگی در ایران پایین است/ حضور پلیس و اعمال قانون جدی‌تر دنبال شو/دساخت یک کیلومتر آزادراه 4 تا 5 میلیارد تومان هزینه دارد
به گزارش خبرنگار خبرایران، داود کشاورزیان امروز در مراسم بهره‌برداری از فاز اول سامان‌های هوشمند ثبت تخلفات عبورومرور جاده‌ای اظهار داشت: در تصادفات رانندگی عوامل متعدد نقش دارند اما چهار گزینه خطای انسانی، حضور پلیس و قانون، جاده و خودرو نقش تعیین‌کننده‌ای در تصادفات رانندگی دارند.

وی با بیان اینکه جاده از عوامل مؤثر در ارتقای ایمنی حمل‌ونقل است،‌اظهار داشت: راههای اصلی که دارای یک باند رفت و یک باند برگشت هستند باید به بزرگراه و آزادراه تبدیل شوند، لازم است نقاط پرحادثه رفع شده و تقاطع‌های هم‌سطح به غیرسطح شود که البته این اعتباری زیادی را می‌طلبد.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌‌ای  اظهار داشت: ساخت یک کیلومتر آزادراه 4 تا 5 میلیارد تومان هزینه دارد، همچنین تبدیل راه اصلی به بزرگراه بیش از 1.5 میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد اما با توجه به کمبود اعتبارات عمرانی این پروژه زمان‌بر است.

کشاورزیان افزود: اعمال قانون براساس تحقیقات بیشترین نقش را در ارتقاء ایمنی دارد و با هزینه کمتر به نتیجه می‌رسد، حضور پلیس و وجود تجهیزات در کنار انگیزه کافی برای اعمال قانون بیشترین سهم را در ارتقاء ایمنی دارد.

وی به نصب 74 دستگاه دوربین ثبت جادهای و برنامه‌ریزی برای نصب 1879 سامانه هوشمند در کل جاده‌های کشور اشاره کر دو گفت: امیدواریم با راه‌اندازی این دوربین‌ها پلیس‌راه در اعمال وظیفه خود بهتر عمل کند.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌‌ای گفت: اگر در تمام جاده‌ها دوربین مستقر باشد و پلیس هم استقرار داشته باشد، مناسب است. اما وقتی ابزار قانونی پلیس برای تغییر رفتار کاربر کافی نباشد تلاش‌ها ابتر می‌ماند.

کشاورزیان گفت:‌میزان جرائم راهنمایی و رانندگی در ایران در مقایسه با کل دنیا بسیار ناچیز است و تأثیرگذاری خود را از دست داده‌است.

وی افزود: البته اخیراً‌ افزایشی در نرخ‌های جرائم راهنمایی و رانندگی اعمال شده است که باید نسبت به نرخ‌های جهانی متناسب‌تر باشد.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌‌ای اظهار داشت: یکی از ابزارهای پلیس برای کنترل پرخطر کاربران جاده‌ای جرائم رانندگی است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب