امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 14057 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲:۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران اعلام کرد؛

کلیه ظرفیتهای حوزه اجتماعی و فرهنگی در خدمت نوسازی بافتهای فرسوده قرار می گیرد

خبرایران: مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران با اشاره به اینکه در بافت های فرسوده شهری مجموعه ای از مشکلات اقتصادی، اجتماعی، زیستی، انسانی وجود دارد، گفت: برای نوسازی یک محله ابعاد مختلف از جمله ابعاد فکری، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و کالبدی تأثیرگذار است.
کلیه ظرفیتهای حوزه اجتماعی و فرهنگی در خدمت نوسازی بافتهای فرسوده قرار می گیرد

به گزارش خبرایران ازروابط عمومی و امور بین الملل سازمان نوسازی شهر تهران، سيصدمين نشست شورایعالی فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تهران به ریاست حجت الاسلام والمسلمین امرودی و با حضور عباداله فتح الهي مديرعامل سازمان نوسازي و دبیر ستاد بازآفرینی پایدار شهر تهران به عنوان میهمان ویژه و سایر اعضاي حقيقي و حقوقي این شورا در سالن اجتماعات معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برگزار شد.

 در این نشست حجت الاسلام و المسلمین امرودی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران بااشاره به تشکیل کميته توسعه فرهنگي اجتماعي ستاد بازآفريني پايدار کلانشهر تهران اظهار داشت: حوزه اجتماعی و فرهنگی با تمام توان و ظرفیت در خدمت نهضت نوسازی بافتهای فرسوده است و يکي از مهمترين مأموريت هاي این کمیته مي تواند سرمايه گذاري براي تغيير باورها، تجميع اراده ها، ايجاد تغييرات ذهني و فرهنگي براي نوسازي بافت هاي فرسوده باشد. امرودی تأکيد کرد: ریشه ایجاد بافت فرسوده آسیب های اجتماعی است بنابراین باید در ماموریت های 18 گانه فرهنگی مدنظر قرار گیرد.

در ادامه این نشست، عباداله فتح اللهي مديرعامل سازمان نوسازي شهرداری تهران ضمن ارائه گزارشی از وضعیت بافتهای فرسوده شهر تهران گفت: سازمان نوسازی شهر تهران طی 2 سال اخیر، رویکرد مدیریت هماهنگ و یکپارچه را در نوسازی بافت های فرسوده تهران  در پیش گرفته و تلاش براین است، تمامی دستگاه های مربوطه در امر نوسازی در کنار هم قرار گیرند تا فرایند نوسازی تسریع شود.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران با اشاره به اینکه در بافت های فرسوده شهری مجموعه ای از مشکلات اقتصادی، اجتماعی، زیستی، انسانی وجود دارد، گفت: برای نوسازی یک محله ابعاد مختلف از جمله ابعاد فکری، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و کالبدی تأثیرگذار است.

وی خاطرنشان کرد: لازمه رویکرد نوسازی مردمی درون زا، پایدار و فراگیر و مشارکت محله محور، بسترسازی، نهادینه سازی، اعتمادسازی و توانمندسازی است که همه این موارد در حوزه اجتماعی و فرهنگی تعریف می شود.

بر اساس مصوبه این نشست، سند جامع اجتماعی فرهنگی در زمینه نوسازی و بهسازی بافت فرسوده با اولویت امکانات شهرداری تهران تا سه ماه آینده تهیه و نقش ادارات معاونت اجتماعی، فرهنگسراها، سراهای محلات و سایر مراکز فرهنگی اجتماعی مرتبط شهرداری در آن مشخص می شود. همچنین لزوم بازنگری جدی در ماموریت های 18 گانه شهرداری تهران در حوزه اجتماعی و فرهنگی، درنظر گرفتن بسته تشویقی اجتماعی فرهنگی در خصوص بافت فرسوده، تولید فیلم سینمایی در راستای ترویج فرهنگ نوسازی و حساس سازی مردم در این زمینه از دیگر مصوبات این نشست بود.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب