امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 14055 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲:۴۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

سعید داخ: مد را با چشمان بسته نپذیریم

خبرایران: سعید داخ بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به قرار گرفتن هنرمندان کانون توجه مردم جامعه گفت: یک هنرمند همیشه در معرض دید جامعه قرار دارد پس باید در انتخاب پوشش و آداب رفتار خود دقت کند، چرا که الگوی جوانان جامعه است.
سعید داخ: مد را با چشمان بسته نپذیریم

سعید داخ بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با ستاد خبری پنجمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر با اشاره به قرار گرفتن هنرمندان کانون توجه مردم جامعه گفت: یک هنرمند همیشه در معرض دید جامعه قرار دارد پس باید در انتخاب پوشش و آداب رفتار خود دقت کند، چرا که الگوی جوانان جامعه است.

وی در ادامه با اشاره به تاثیر فرهنگ‌های بیگانه بر مد کشور گفت: مهم است که مردم بدانند مد چه گزینه‌هایی را در بر می‌گیرد. گاهی اوقات کورکورانه مدی را می‌پذیریم که نشانه‌های فرهنگ بیگانه در آن دیده می‌شود، این نکته مهمی است که هر چیزی را به عنوان مد نپذیریم. باید براساس اصولی دست به انتخاب بزنیم که با اندیشه و سابقه فرهنگی و آداب اجتماعی مان تناسب داشته باشد. این موضوع به ویژه در مورد هنرمندان که در کانون توجه قرار گرفته‌اند اهمیت بسیار دارد. چراکه که کوچک‌ترین خطا از سوی آن‌ها با بازتابی وسیع در بدنه جامعه همراه خواهد بود.

این هنرمند درباره طراحی لباس بازیگران عرصه سینما و تلوزیون خاطرنشان کرد: طراحی لباس در فیلمنامه بسیار اهمیت دارد اما متاسفانه در جامعه ما این موضوع جدی گرفته نمی‌شود، البته در این میان نباید طراح را مقصر اصلی دانست؛ بلکه تهیه کنندگان هستند که با توجه به شرایط خود نسبت به طراحی لباس بازیگران فیلم کم توجه شده‌اند. در نتیجه بنا به درخواست طراح لباس، بازیگر باید از آرشیو خود لباسی برای کاراکتر انتخاب کند. این موضوع که لباس انتخاب شده چقدر به کارکتر نزدیک است و آیا می‌تواند با شخصیت فیلم همگام باشد خود جای بحث دارد. در حالی که طراحی لباس عنصری است که نقش به سزایی در اثربخشی نقش شخصیت داستان دارد.

وی افزود: در یک فیلمنامه طراح لباس تصمیم می‌گیرد که بازیگر متناسب با کاراکتر خودچه لباسی بپوشد، البته بازیگر هم می‌تواند برای نزدیک شدن به کاراکتر ایده‌هایی که در این زمینه دارد، بیان کند. در واقع در فیلمنامه مد اهمیت ندارد مهم نوع لباسی است که بازیگر را به کاراکتر فیلم نزدیک می‌کند.

این بازیگر درباره جایگاه مد و برند در جامعه توضیح داد: مد یعنی سبک پوشش، سخن گفتن، آداب معاشرت و... . به عنوان یک هنرمند توجه چندانی به مد و برند ویژهای ندارم. همیشه تلاش می‌کنم با توجه به شرایط و مکان لباس خود را انتخاب کنم؛ لباسی که توجه‌ام را جلب کند و متناسب با شیوه تفکر و هنجارهای اجتماعی است، خریداری می‌کنم. ظاهر آراسته مهم‌ترین ملاک من برای خرید لباس است نه برند و مارک خاص. معتقدم ظاهر آراسته بیانگر شخصیت هر انسان است و باید به آن توجه شود.

پنجمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر به همت بنیاد فرهنگی اصناف ایران و دبیری منصور حسینی برگزار خواهد شد. علاقمندان برای مشاهده اخبار، رویداد‌ها و فراخوان شرکت در این جشنواره می‌توانند به نشانی www.icfg.ir مراجعه کنند.

 

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب