امروز: دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ [2024/06/17]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 14044 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲:۴۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

حجت‌الاسلام ناصحی؛

اقدام مترو در برگزاری ‌نمازجماعت نقطه عطفي در تاریخ شهر تهران است

خبرایران: رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شهر تهران ضمن اشاره به اقدامات مترو در برپایی نماز جماعت در ایستگاه‌ها آن را نقطه عطفی در تاریخ بلدیه تهران دانست و افزود: در بودجه 95 شهرداری حساسیت لازم را در حوزه دین خواهیم داشت.
اقدام مترو در برگزاری ‌نمازجماعت نقطه عطفي در تاریخ شهر تهران است

به گزارش خبرایران از مديريت ارتبطات و امور بين الملل شركت بهره برداري مترو تهران، حجت‌ الاسلام والمسلمین عبدالمقیم ناصحی در نشست ائمه جماعات نمازخانه‌های ایستگاه‌های مترو كه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین ناصحی، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، نایبی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو و همچنین محمد صائبی معاون فرهنگی و اجتماعی مترو برگزار شد، اظهار داشت: اقدام مترو تهران در برپايي نماز و ارائه آموزش‌های تبلیغی و دینی به مردم در ایستگاه‌های مترو شايان تقدير است و برگزاری همزمان نماز جماعت در 20 ایستگاه مترو نقطه عطفی در تاریخ بلدیه تهران است.

وی افزود: در گذشته ایستگاه‌های بسیار کمی نماز‌خانه داشت و نماز جماعت در آنها برگزار می‌شد که در دوره‌های اخیر اقدامات ارزشمند و قابل تقدیری در حوزه برپایی نماز جماعت آن هم در ایستگاه‌های مترو انجام شده است. امروز شاهد این هستیم که ایستگاه‌های مترو وسلیه اقامه نماز و ارشاد مردم شده‌اند.

ناصحی در ادامه از اقدامات دینی شهرداری تهران گفت و خاطرنشان کرد: امروز در هر نقطه از شهر که نام شهرداری شنیده می‌شود، اقامه نماز و نمازخانه هم در آنجا برقرار است و این کار در سایر ادارات منحصر بفرد است. این اقدامات به گونه‌ای است که تاکنون مانند آن را ‌در پرداختن به مسائل دینی آن هم در شهرداری نداشته‌ایم.

وی در پايان خاطر نشان كرد: در بوجه ارائه شده شهرداری تهران هم حساسیت لازم را در حوزه دین داشته و خواهیم داشت تا بتوانیم بهترین فعالیت‌ها را در این بخش شاهد باشیم.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب