امروز: پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/05/02]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 13948 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۹:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

سید مجتبی موسوی اعلام کرد؛

رویداد هنری «بهارستان» با استقبال هنرمندان تجسمی روبرو شد

خبرایران: سیدمجتبی موسوی دبیرکل رویداد هنری «بهارستان» از استقبال هنرمندان عرصه تجسمی از سالانه هنرهای شهری بهار تهران خبر داد.
رویداد هنری «بهارستان» با استقبال هنرمندان تجسمی روبرو شد

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، سیدمجتبی موسوی دبیر رویداد هنری «بهارستان» (سالانه هنرهای شهری بهار تهران) با اعلام پایان ارزیابی آثار بخش‌های مختلف این رویداد هنری گفت: داوری بخش‌های نقاشی دیواری به پایان رسیده است و 105 اثر از میان 1392 اثر ارسال شده به دبیرخانه رویداد «بهارستان» را برای اجرا در ایام سال نو انتخاب شده است.

وی با اشاره به بخش گرافیک رویداد «بهارستان» گفت: در این دوره 265 طراح، نزدیک به 2 هزار و 700 اثر به دبیرخانه ارسال کردند که بر اساس طرح‌های ارسالی توانمندی‌هایشان مورد ارزیابی قرار گرفت و بر همین اساس 48 هنرمند برای حضور در سه کارگاه 16 نفره انتخاب شدند تا در کارگاه‌ها به ایده‌پردازی و خلق اثر بپردازند.

موسوی همچنین با اشاره به بخش تخم‌مرغ‌های رنگی گفت: 694 هنرمند 2 هزار 122 طرح به دبیرخانه رویداد بهارستان ارسال کردند که 119 اثر انتخاب شد و هنرمندان طی 2 روز 24 و 25 اسفند طرح‌هایشان را روی حجم‌های تخم مرغ شکل به اجرا در می‌آورند و این آثار در محورهای تعیین شده سالانه هنرهای شهری بهار تهران چیدمان خواهد شد.

وی با اشاره به بخش مجسمه و هنرهای محیطی گفت: مهلت تحویل آثار این بخش 14 بهمن ماه به پایان رسید و 1254 اثر از سوی 406 هنرمند به دبیرخانه رسیده است که مرحله ارزیابی آثار این بخش اواخر هفته برگزار خواهد شد.

دبیر رویداد هنری «بهارستان» گفت: با توجه به استقبالی که از سالانه هنرهای شهری بهار تهران از سوی هنرمندان صورت گرفت، برداشت ما در سازمان زیبا سازی این است که این رویداد توانسته فرصتی ایجاد کند تا رفتارهای معاصر هنری در قالب یک رویداد سالانه در سطح شهر فرصت بروز پیدا کند تا هنرمندان بتوانند ایده‌های هنری خود را به نمایش بگذارند.

موسوی یکی از ویژگی‌های این رویداد را قابلیت بازدید مردم از فرایند اجرای آثار ذکر کرد و افزود: بیشترین فرایند اجرای اثر در فضای شهری صورت می‌گیرد و مردم می‌توانند فرایند اجرای آثار هنری را از نزدیک مشاهده کنند.

سرپرست معاونت فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران، گفت: سازمان زیباسازی شهر تهران با برگزاری سالانه هنرهای شهری بهار تهران آثار هنری مختلفی همچون؛ نقاشی، مجسمه، گرافیک و هنرهای محیطی را در آستانه نوروز سال 1395 به سطح شهر تهران می‌آورد و این آثار تا پایان فروردین ماه در سطح شهر حضور دارند. موضوع این رویداد استقبال از بهار است تا از ایده‌های هنرمندان که تناسبی با ماموریت‌های سازمان زیباسازی در حوزه هنرهای شهری در طول سال ندارد و نمی‌توانیم از آنها بهره ببریم، استفاده کنیم. به طور مثال شیوه‌های متفاوت بیان هنری اعم از آثاری که چیدمانی و یا آثاری که در آن از مواد غیرمانا استفاده می‌شود، در این رویداد ارائه شده‌اند.

سالانه هنرهای شهری بهار تهران «بهارستان» با دبیرکلی سیدمجتبی موسوی و ریاست عیسی علیزاده در بخش های گرافیک به دبیری کیانوش غریب پور، نقاشی به دبیری اردشیر میرمنگره، تخم مرغ های نوروزی به دبیری میثم اربابون و بخش مجسمه سازی و هنرهای محیطی به دبیری علیرضا فاضلی برگزار می شود.



 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب