امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 13922 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۵:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

آخرین مرحله داوری جشنواره خلق کتاب تصویری به پایان رسید

خبرایران: نشست نهایی داوری جشنواره خلق کتاب تصویری کودک با حضور داورانی چون کیانوش غریب پور، هدا حدادی، فریدون عموزادۀ خلیلی، علی اصغر سیدآبادی و علی بوذری در انتشارات علمی و فرهنگی برگزار شد.
آخرین مرحله داوری جشنواره خلق کتاب تصویری به پایان رسید

دومین دورۀ کارگاه جشنواره خلق کتاب تصویری کودک که با مشارکت موسسۀ نمایشگاه های فرهنگی ایران  و انجمن نویسندگان کودک و نوجوان و با هدف ایجاد تعامل هرچه بیشتر میان نویسندگان و طراحان جوان برای خلق آثار تصویری جذاب تر و نیز ارسال آثار برگزیده برای نمایشگاه بولونیا، برگزار شده بود، در این نشست برگزیدگان خود را شناخت.

کیانوش غریب پور یکی از داوران این جشنواره گفت: مجموعه آثار خلق شدۀ  15 تیم تصویرگر امسال بهتر از آثار سال گذشته بود و برآیند قدرت دوستان جوان در تصویرگری و متن، رشد قابل توجهی داشت .

وی در ادامه افزود: مسابقات تصویرگری در سال های اخیر زیاد شده، اما این جشنواره یک تفاوت اساسی داشت،  این جا یک کار از پیش تعیین شده با موضوعی خاص ارائه نشد و با تعامل نزدیک بین نویسنده و تصویرگر، آنها توانستند در کنار یکدیگر آثار داستانی و تصویری با ارزشی را به شکل یک کتاب خلق کنند.

غریب پور در باره حضور برگزیدگان در جشنواره بولونیا گفت: بولونیا یک نمایشگاه بین المللی است که بیشترین تمرکز را بر کار کودک دارد و حضور در آن برای هر تصویرگر و نویسنده ای فرصت خوبی برای رشد است.

هدا حدادی یکی دیگر از داوران این مسابقه نیزاظهار داشت: امسال سطح کیفی آثار بیشتر از انتظار من بود و درک کتاب تصویری و هماهنگی بین نویسنده و تصویرگر مشهود بود و من از این لحاظ رضایت دارم..

حدادی ادامه داد سالانه دهها جشنواره از طرف سازمان ها و نهادهای مختلف برگزار می شود اما این جشنواره متفاوت است، چرا که متفاوت فکر می کند و نتیجه گیری متفاوت دارد و می خواهد مسیر را برای نوع خاصی از کتاب ها باز کند.

وی افزود: هدف ما این است که برای گروه های سنی مورد نظر کتاب هایی تولید کنیم که تصویرگر و نویسنده باهم در خلق آن تلاش و همفکری کرده باشند .

حدادی شرط موفقیت در حوزه ادبیات کودک را آزادی عمل ، بودجه کافی و مدیریت خوب و متخصص دانست و اضافه کرد باید نسل جدیدی از نویسندگان پرورش یابند ، نسلی که بنواند در حوزۀ ادبیات کودک امروزی و جهانی فکر کند .

 

گفتنی است انتشارات علمی و فرهنگی برگزیده گروه دونفرۀ نویسنده و تصویرگری که موفق به خلق اثر برگزیدۀ این مسابقه شده اند را به نمایشگاه بولونیای سال 2016 اعزام خواهد کرد.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب