امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 13869 تاریخ انتشار: شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۴:۵۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد؛

تشریح ضرورت تدوین برنامه راهبردی در آموزش و پرورش/ جایگاه ویژه‌ای دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی در آموزش و پرورش

خبرایران: وزیر آموزش و پرورش گفت: در سال 1366 سهم دانش‌آموزان از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای 11 درصد بود که اکنون به 40 درصد رسیده است و طبق برنامه ششم این موضوع به 45 درصد خواهد رسید.
تشریح ضرورت تدوین برنامه راهبردی در آموزش و پرورش/ جایگاه ویژه‌ای دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی در آموزش و پرورش

به گزارش خبرایران، علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در مراسم رونمایی از سند راهبردی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی که عصر امروز در سالن اجتماعات شهید طهرانی‌مقدم این دانشگاه برگزار شد، نیروی انسانی را رکن اساسی در تعلیم و تربیت دانست و اظهار داشت:‌ در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از زیر نظام‌ها و ارکان‌های مختلفی همچون مدیریت، برنامه درسی، نیروی انسانی، تجهیزات و فضای آموزشی نام برده شده است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی در آموزش و پرورش از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند، افزود:‌ در آن وزارتخانه، تربیت نیروی انسانی در رأس تمام فعالیت‌ها و سیاست‌ها قرار دارد و در این راستا این دو دانشگاه، سازمان‌های استراتژیک و راهبردی هستند.

فانی جهت‌گیری آموزش و پرورش را توسعه آموزش فنی و حرفه‌ای و کاردانش برشمرد و تصریح کرد: افزایش سهم دانش‌آموزان، فنی و حرفه‌ای از تمام دانش‌آموزان متوسطه از سیاست‌های آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: در سال 1366 سهم دانش‌آموزان از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای 11 درصد بود که اکنون به 40 درصد رسیده است و طبق برنامه ششم این موضوع به 45 درصد خواهد رسید.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه لازمه توسعه کمی و کیفی در آموزش فنی و حرفه‌ای و کاردانش، تأمین فضا، تجهیزات، امکانات و از همه مهم‌تر منابع انسانی است، اظهار داشت: دانشگاه شهید رجایی مرکزی برای تربیت نیروی انسانی در بحث فنی‌ و حرفه‌ای در آموزش و پرورش است و با داشتن حدود 6 هزار دانشجو در تمام مقاطع از کارشناسی تا دکترا از اولویت‌های ویژه‌ای در این وزارتخانه برخوردار است.

فانی همچنین از تدوین سند راهبردی دانشگاه فرهنگیان خبر داد و افزود:‌ این سند چند ماه قبل تدوین شد که در هیأت امنا اشکالاتی به آن وارد شد و با رفع این اشکالات در آینده نزدیک از این سند هم رونمایی خواهد شد.

وی به تشریح ضرورت تدوین برنامه راهبردی در آموزش و پرورش پرداخت و گفت: برای توسعه هر سازمان نیاز به یک سند راهبردی است که اولویت‌ها، جهت‌گیری‌ها، برنامه‌ریزی و اهداف در طی یک بازه زمانی نسبتاً طولانی تعریف شود.

وزیر آموزش و پرورش با ابراز خرسندی از تشکیل هیأت ممیزه در دانشگاه شهید رجایی گفت: با مشارکت وزارت علوم این موضوع کمک بسیاری برای ارتقای هیأت علمی در این دانشگاه شده است و دیگر زمان طولانی برای بررسی هیأت علمی در وزارت علوم صرف نمی‌شود.

در این مراسم همچنین از همسر شهید طهرانی مقدم که این شهید والامقام از فارغ‌التحصیلان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی بود، تقدیر به‌عمل آمد؛ همچنین از 3 تن از سرآمدان علمی کشور به نام‌های مهدی نیک‌عمل، جواد بهشتیان و رضا ابراهیم‌پور نیز تقدیر شد.

مراسم پایانی این همایش رونمایی از تمبر سند راهبردی دانشگاه تربیت دبیر بود.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب