امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 13853 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۹:۱۵:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

یک طراح پوشاک اعلام کرد؛

اعتبار یک برند به هوشمندی طراحش وابسته است

خبرایران: آزاده عسگری طراح لباس مردانه و مالک برند « Z A D A R I» در گفتگو با ستاد خبری پنجمین جشنواره بین المللی مد ولباس فجر گفت: اعتبار یک برند به هوشمندی طراح و مشاوران تبلیغاتی‌اش وابسته است
اعتبار یک برند به هوشمندی طراحش وابسته است

عسکری درباره روند گسترش صنعت «مد» در کشور عنوان کرد: اخیرا در زمینه مد و لباس فعالیت‌های چشمگیری صورت گرفته و در نتیجه این صنعت پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است، در سال های اخیر مردم به سمت استفاده از برند‌های ایرانی و تولیدات داخلی سوق پیدا کرده‌اند و این اتفاق خوشایندی در حوزه مد ولباس است.

وی افزود: هنر «مد» در سراسر دنیا از جایگاه ویژه‌ای در صنعت پوشاک برخوردار است. چراکه همواره برای معرفی محصولات و تولیداتی مورد استفاده قرار گرفته که با استفاده از آخرین تکنولوژی روز دنیا و منطبق با برترین فرم های موجود طراحی شده است. از سوی دیگر ویترین رقابتی برندهای معتبر و طراحان خلاق بوده و به همین سبب به مرور جایگاه خود را در میان هنرها پیدا کرده است. این اهمیت به ویژه در کشورهای توسعه یافته از آن جا رشد یافته و وسعت گرفته است؛ که شرکت های معتبر به عنوان یک امکان تازه به آن نگریسته اند و به اهمیت آن آگاهند. چراکه آزمون و خطا را تا حد زیادی در مورد عرضه محصول وا اقبال یا عدم اقبال به آن از سوی مخاطب کاهش می دهد.

عسگری درباره اهمیت معرفی برند گفت: باید گفت که شناخته شدن یک برند باید هم زمان دو عامل را در نظر داشت که یکی از آن ها کیفیت قابل رقابت و دوم تبلیغات است. در توضیح کیفیت می توان گفت نیاز سنجی بازار و هم چنین یافتن نقاط ضعف برندهای موجود از اهمیت شایانی برخوردار است. چراکه هر برند نقاط ضعفی دارد که می توان با بررسی آن ها از یک آزمون و خطای بزرگ بی نیاز شد. در نتیجه می توان با نگاه کارشناسانه یک گام از رقیبان دیگر برند جلوتر قدم برداشت. در مورد دومین موضوع یعنی در حطیه تبلیغات، باید به شکلی نظام یافته، در بازه زمانی مشخص و با شیوه موثر عمل کرد. چگونگی تبلیغ برای یک برند خود نیازمند نگاه دقیق و آگاهی به علم تبلیغات است. علاوه بر این برای شناخته شدن در حوزه برندینگ طراح باید بین طراحان، مردم و فعالان صنف شناخته شود تا بتواند به تبلیغ برند مورد نظر بپردازد.

این هنرمند طراح هم چنین درباره مشکلاتی که در طراحی لباس مردانه وجود دارد توضیح داد: طراحی لباس مردانه با مشکلات اجرایی متعددی مواجه است؛ چرا که تعداد خیاطانی که در این زمینه و به صورت حرفه‌ای فعالیت می‌کنند؛ بسیار اندک است. از سوی دیگر تنها شمار اندکی از خیاطان قدیمی در زمینه لباس مردانه فعالیت گسترده دارند و این بخش از بدنه تولید کننده پوشاک مردانه به الگوها و طرح های قدیمی بسنده کرده و طرح های تازه تر را به رسمیت نمی شناسند.

عسکری در ادامه افزود: به دلیل تنوع در پارچه و هزینه بالای تولید اجرای طرحی جدید برای لباس مردانه پروسه ای زمان بر است و حدود سه روز طول می‌کشد تا یک لباس تهیه شود در صورتی که این مشکل در طراحی لباس زنانه وجود ندارد.

این هنرمند که در زمینه طراحی پوشاک برای خوانندگان موسیقی پاپ فعالیت می کند؛ درباره اهمیت طراحی برای این صنف می گوید: به هر حال خواننده ای که به عنوان ستاره روی صحنه حاضر می شود؛ مورد توجه تعداد زیادی از افراد جامعه قرار می گیرد. از سوی دیگر سبک پوشش یک هنرمند به عنوان الگو به طرفدارانش عرضه می شود و به طور ناخودآگاه در کانون توجه آنان قرار می گیرد. همین عامل سبب می شود که طراحی لباس برای این بخش از بدنه جامعه از اهمیت خاصی برخوردار شود و حساسیت های بسیاری بر آن وارد باشد. علاوه بر آن که سبک هنری آن ها تأثیر مستقیم و غیر قابل انکاری در انتخاب پوشش آنان دارد و نباید این موضوع را از نظر دور داشت.

پنجمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر به دبیری منصور حسینی از هجدهم تا بیست و دوم اسفند در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد. علاقمندان برای مشاهده اخبار، رویدادها و فراخوان شرکت در این جشنواره می‌توانند به نشانی: http://icfg.ir/ مراجعه کنند.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب