امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 13805 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۹:۲۸:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

رئیس سازمان محیط زیست اعلام کرد؛

برگزاری جشنواره پوستر و عکس نفس های شهر نقش موثری درتغییر نگرش افراد نسبت به محیط زیست دارد/ بسیاری از خودروها درتهران از استاندارد خارج هستند/ 440 هزار خودرو فرسوده از رده خارج شده اند

خبرایران: معصومه ابتکار معاون رییس جمهورگفت: استفاده از هنر یکی از موثرترین و قوی ترین واسطه ها برای انتقال اطلاعات و ایجاد تغییر در ذهن و رفتار مخامطب درخصوص آلودگی هوا و محیط زیست است .
برگزاری جشنواره پوستر و عکس نفس های شهر نقش موثری درتغییر نگرش افراد نسبت به محیط زیست دارد/ بسیاری از خودروها درتهران از استاندارد خارج هستند/ 440 هزار خودرو فرسوده از رده خارج شده اند

به گزارش خبرنگارخبرایران، مراسم اختتامیه «نخستین جشنواره پوستر و عکس نفس‌ های شهر» با حضور«معصومه ابتکار» رئیس سازمان محیط زیست، «محمدهادی حیدرزاده» مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران ،«مهدی شهیدی» رئیس هیأت مدیره آسان پرداخت پرشین، نماینده ایران در یونسکو و چهره های علمی و هنری و اصحاب رسانه در پارک پردیسان سالن همایش‌های سازمان حفاظت از محیط زیست برگزار و دراین مراسم «معصومه ابتکار» رئیس سازمان محیط زیست اظهارداشت: متاسفانه میزان تردد خودرو در تهران بسیار بالاست، به گونه ای که امروز 5 میلیون خودرو در تهران تردد می کنند که بسیاری از آن ها از استاندارد خارج هستند.

رئیس سازمان محیط زیست تصریح کرد: معاینه فنی خودروها نیز همچنان 5 ساله است و ما گرفتار این مشکلات هستیم که برطرف کردن آن ها جزو برنامه های سازمان است اما حل این گونه مسائل به زمان نیاز دارد.

وی تاکید کرد: در دو سال گذشته دولت اقدامات خوبی در زمینه کاهش آلودگی هوا انجام داده که خروج خودروهای فرسوده یکی از آن ها است. سال گذشته 350 هزار و امسال تاکنون 190 هزار خودرو فرسوده که در مجموع می شود 440 هزار خودرو از رده خارج شده است.  

ابتکارعنوان داشت: خروج 90 هزار تاکسی فرسوده نیز از امروز آغاز شده  و مشارکت مردم در کاهش آلودگی هوا و کمتر استفاده کردن از خودروهای شخصی بسیار پررنگ است، زیرا در شهری مانند تهران که در طول روز جمعیت آن به 12 میلیون نفر می رسد، استفاده از خودروی شخصی چندان ممکن نیست.

وی ادامه داد: هنر در انتقال مفاهیم زیست محیطی تاکید بر اهمیت و تاثیرگذاری یادآور شد: استفاده از هنر یکی از موثرترین و قوی ترین واسطه ها برای انتقال این اطلاعات و ایجاد تغییر در ذهن و رفتار مخامطب است و دولت در زمینه رسیدگی به معضل آلودگی تلاش های زیادی انجام داده و شب گذشته نیز جلسه مهمی با حضور معاون اول رییس جمهوری برگزار شد که در آن موضوع آلودگی هوا و ساماندهی صنایع مورد تاکید قرار گرفت.

ابتکار افزود: هزاران واحد صنعتی غیرمجاز در تهران مستقر است که فعالیت آن ها آلودگی آب، هوا و خاک را به دنبال دارد، تمام این صنایع نیاز به ساماندهی دارند که جزو برنامه های دولت است.بنابراین برگزاری جشنواره پوستر و عکس نفس های شهرمی تواند نقش موثری در تغییر نگرش افراد نسبت به موضوعات مهمی مانند محیط زیست داشته باشد.

وی اضافه کرد: این تصور بود که محیط زیست در زندگی افراد تاثیر چندانی ندارد اما حقیقت اینطور نیست به گونه ای که هر فردی که نفس می کشد نسبت به طبیعت، هوا، خاک، آب و تنوع زیستی که امروز مورد تهدید قرار گرفته اند، مسئول است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: امروز محیط زیست به زنگ خطر جهانی تبدیل شده و یکی از موضوعات مهم در عرصه مناسبت های بین المللی است تهدیدی به نام تغییر اقلیم دامنگیر دنیا شده و از این رو طی چند ماه گذشته نمایندگان 195 کشور در پاریس گرد هم آمدند و توافقنامه ای را امضا کردند تا در راستای آن کاهش انتشار گازهای گلخانه ای را داشته باشند. برطرف کردن این نگرانی به یک تغییر رفتار نیاز دارد که بخشی از آن وظیفه دولت ها است و بر این اساس اهداف توسعه پایدار از سال 2015 تا 2030 تعریف کرده اند.

 وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری از مقوله محیط زیست هیشه حمایت داشتند و در ایران رهبر معظم انقلاب چندی پیش سیاست های کلان محیط زیستی را ابلاغ کردند که در آن به آلودگی هوا با جدیت پرداخته شده است.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست تصریح کرد: برنامه ششم توسعه با بخش جداگانه ای در مورد محیط زیست به تصویب رسیده و طی دو سال گذشته دولت برای مقابله با آلودگی هوا که جزو اولویت های آن است مصوبه و اعتباراتی تعریف کرده است، اصلاح سوخت و توزیع سوخت با استاندارد یورو 4 در هشت کلانشهر و تولید خودروی استاندارد داخلی از دیگر اقدامات دولت در این زمینه است.

بنابراین گزارش، درپایان مراسم اختتامیه «نخستین جشنواره پوستر و عکس نفس‌ های شهر «به نفرات برتر در زمینه عکس و پوستر لوح تقدیر و تندیس جشنواره اهدا شد .

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب