امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 13792 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۳:۱۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مدیرعامل جدید خانه هنرمندان خبرداد؛

خانه هنرمندان در دوره جدید فعالیت‌های خود در حوزه‌های انتشار کتاب و نشریه‌ها تجدیدنظر خواهد داشت/ بودجه‌ای که برای ما در نظر گرفته‌شده کفاف فعالیت‌ها و نیازهای ما را نمی‌دهد/ مراسم بزرگداشت ۱۴۰ هنرمند متوفی اسفندماه برگزار می‌شود

خبرایران: رجبی معمار مدیرعامل جدید خانه هنرمندان گفت: برنامه ویژه ای با عنوان «آئین چراغ حاموشی نیست» برای بزرگداشت هنرمندان درگذشته در سال جاری داریم که این برنامه در نیمه اسفندماه برگزار خواهد شد.
خانه هنرمندان در دوره جدید فعالیت‌های خود در حوزه‌های انتشار کتاب و نشریه‌ها تجدیدنظر خواهد داشت/ بودجه‌ای که برای ما در نظر گرفته‌شده کفاف فعالیت‌ها و نیازهای ما را نمی‌دهد/ مراسم بزرگداشت ۱۴۰ هنرمند متوفی اسفندماه برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگارخبرایران، نخستین نشست خبری "مجید رجبی معمار" مدیرعامل جدید خانه هنرمندان ظهر امروز با حضور اصحاب رسانه‌ها در خانه هنرمندان برگزار و دراین نشست خبری «مجید رجبی معمار» مدیرعامل جدید خانه هنرمندان در این نشست خبری در سخنانی، گفت: خانه هنرمندان ایران در مدیریت جدید خود و در برنامه‌های پیش روی توجه بسیار خوبی را به جامعه هنرمندان تئاتر کشور داشته است. در این راستا هم ‌خانه هنرمندان مدیریت تماشاخانه ایرانشهر را برعهده‌گرفته است.

وی افزود: البته در کنار هنر تئاتر به سایر رشته‌های هنری هم توجه داشته و متمرکز خواهیم شد. نکته دیگر اینکه توجه به هنرمندان جوان مورد توجه خانه هنرمندان قرار دارد. البته شیوه حضور و نحوه ارائه آثار این عزیزان باید بررسی شود.

مدیرعامل جدید خانه هنرمندان ادامه داد: خانه هنرمندان در دوره جدید فعالیت‌های خود در حوزه‌های انتشار کتاب و نشریه‌ها تجدیدنظر خواهد داشت. بر این اساس که دو نشریه در مرحله نهایی کسب مجوز است. این نشریه‌ها قرار است که در فصل بهار منتشر شوند.

رجبی معمار خاطرنشان کرد: نخستین نشریه یک فصلنامه علمی و پژوهشی با نام "نامه هنر" است. دومین نشریه ما که ماهنامه است با عنوان "شیوه" است. بر این اساس این نشریه‌ها همه به موضوعات هنری می‌پردازند. همچنین در آن مجلات از نظرات اساتید هنر و سرآمدان هنرهای گوناگون بهره می‌بریم.

وی اضافه کرد: اقدام دیگر ما در مدیریت جدید خانه هنرمندان توجه و بهاء دادن بیشتر و مؤثرتر به سینما تک خانه هنرمندان است. بر این اساس ما تقویت این مرکز در دستور کار خود داریم. در حقیقت ما قصد داریم تا آثاری را که قرار است اینجا نمایش داده شود را بیشتر و بهتر بررسی کنیم. ما قصد داریم تا به گونه‌های مختلف سینمایی در این بخش بپردازیم.

مدیرعامل جدید خانه هنرمندان یادآور شد: امسال با جشنواره تئاتر فجر همکاری بسیار خوبی داشتیم. در این راستا دو سالن استاد انتظامی و استاد سمندریان در اختیار اجراهای تئاتر قرارگرفته و نمایش‌های مختلفی در آن به روی صحنه رفته است.

رجبی معمار ادامه داد: در کنار همکاری با جشنواره تئاتر فجر، برگزاری نمایشگاه عکس فجر را در دو گالری خانه هنرمندان داشتیم. نکته دیگر اینکه پس از پایان جشنواره فیلم فجر آثار منتخب و برگزیده را در سینما تک خانه هنرمندان برای اعضای آن نمایش خواهیم داد.

وی افزود: از برنامه‌های آینده خانه هنرمندان به مناسبت فرارسیدن دهه مبارک فجر می‌توان به برگزاری دو نشست تخصصی موسیقی و هنرهای تجسمی با موضوع هنرهای انقلاب اسلامی در سالن امیرخانی با حضور اساتید مطرح این عرصه اشاره کرد.

مدیرعامل جدید خانه هنرمندان خاطرنشان کرد: تلاش داریم تا در سالن استاد ناصری خانه هنرمندان فیلم‌های بخش سینما حقیقت جشنواره فیلم فجر را به اکران بگذاریم. در حقیقت تلاش داریم تا در سال آینده 5 جشنواره فجر حضور پررنگ‌تری در خانه هنرمندان داشته باشند.

رجبی معمار اضافه کرد: خانه هنرمندان باید خانه تمامی هنرمندان سطح کشور و مرکزی برای نمایش آثار نمامی هنرمندان رشته‌های مختلف آثار هنری باشد. بنابراین ما علاقه‌مند هستیم تا بزرگان هنرمند ایران در این محل حضور پیدا کنند.

وی یادآور شد: همان‌طور که می‌دانید خانه هنرمندان ایران در سال‌های بسیار دور یک محل نظامی بوده و از ابتدای ساخت آن به همراهی شهرداری تهران بناشده است. بر این اساس این مرکز زیر نظر شهرداری هم اداره شده و فعالیت می‌کند.

مدیرعامل جدید خانه هنرمندان تصریح کرد: پیرامون هزینه‌هایی که این خانه برای گذراندن امور خود نیاز دارد باید به این نکته اشاره‌کنم که بودجه‌ای که برای ما در نظر گرفته‌شده کفاف فعالیت‌ها و نیازهای ما را نمی‌دهد و به همین دلیل هم باید خود برای این مجموعه درآمدزایی کنیم.

رجبی معمار گفت: تلاش داریم تا برای سال آینده منابع بیشتر و بهتری را تأمین کنیم. اما تا آن زمان ناچار هستیم که به همین روش فعلی درآمدهای موردنیاز خود را تأمین کنیم. در حقیقت اگر در بحث بودجه گشایش خوبی را داشته باشیم چه‌بسا که تبلیغات خود را برای درآمدزایی کاهش فراوان داده و یا متوقف کنیم.

وی افزود: ما در خانه هنرمندان درنظر داریم تا در قالب هفته هنر ایران توسعه تعاملات فرهنگی و هنری با کشورهای دیگر را داشته باشیم. بر این اساس در آن مجموعه برگزیده آثار هنرمندان ایرانی را به کشورهای مختلف اعزام می‌کنیم.

مدیرعامل جدید خانه هنرمندان ادامه داد: پس از توافقات صورت گرفته و امضاء برجام تعاملات و ارتباطات ما با خارج از کشور بیشتر خواهد شد. بر این اساس با کشورهای همسایه و منطقه تعاملات هنری بیشتری خواهیم داشت. البته اولویت ما با کشورهایی همسایه از جمله ترکیه، ارمنستان و حتی کره جنوبی است.

رجبی معمار خاطرنشان کرد: با آقای مرادخانی و معاونت هنری ارشاد کاملا تعامل داریم. در حقیقت خانه هنرمندان با تمام مراکز فرهنگی کشور تعامل و ارتباط داشته و خواهد داشت. سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز یکی از مراکز فرهنگی مهمی است که باید با آن همکاری بیشتری داشته باشیم.

وی اضافه کرد: خانه هنرمندان ایران گنجینه ای به معنای واقعی کلمه ندارد. درحقیقت تعدادی آثار هنری داریم که در یک اتاق نگهداری می شوند. زیرا برای داشتن یک گنجینه به بودجه فراوانی نیاز داریم که این امکان فعلا برای ما مقدور نیست.

مدیرعامل جدید خانه هنرمندان ادامه داد: کل پارک و بوستان هنرمندان باید دراختیار هنرمندان قرار بگیرد. بر این اساس از ارتش درخواست می کنم که بخشی شمال شرقی پارک هنرمندان را در اختیار شهرداری تهران قرار بدهد. اگر این امر محقق شود فضای های بیشتری برای ساخت سالن های تئاتر خواهیم داشت. عهمچنین درنظر داریم تا بزرگترین کتابخانه تخصصی هنر را ایجا ایجاد کنیم.

رجبی معمار رجبی معمار خاطرنشان کرد: برنامه ویژه ای برای بزرگداشت هنرمندان درگذشته در سال جاری داریم که این برنامه در نیمه اسفندماه برگزار خواهد شد. عنوان این برنامه "آیین چراغ خاموشی نیست" خواهد بود که در این راستا 140 هنرمند را برای تجلیل در این برنامه شناسایی کرده ایم.

وی افزود: ما در برنامه های خود داریم که آثاری را هم برای این هنرمندان درگذشته چاپ و منتشر کنیم. که در این راستا کتابی مختصر از زندگی هر هنرمند را انتشار خواهیم داد.

مدیرعامل جدید خانه هنرمندان در پایان گفت: این هفته با اعضای محترم کمیسیون فرهنگی شورای شهر جلسه ای پیرامون بودجه این خانه خواهیم داشت. بر این اساس ما درخواست ها و برآوردهای خود از بودجه مورد نیاز را در این جلسه به آنها ارائه خواهیم کرد.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب