امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 13791 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱:۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مدیر‌عامل باشگاه هنرمندان اعلام کرد؛

مسابقه‌های جام جهانی برای مردم محروم جزیزه قشم و گردشگران جذاب خواهد بو/د سالگادو و سانز به می آیند/جام جهانی هنرمندان با یازده تیم برگزار می شود

خبرایران: نشست خبری دومین دوره مسابقه فو‌تبا‌ل هفت نفره جهانی هنرمندان برگزار شد. این مسابقات قرار است به میزبانی جزیره قشم از تاریخ ۲۴ تا ۳۰ بهمن ماه انجام شود.
مسابقه‌های جام جهانی برای مردم محروم جزیزه قشم و گردشگران جذاب خواهد بو/د سالگادو و سانز به می آیند/جام جهانی هنرمندان با یازده تیم برگزار می شود

در این مسابقات تیم‌های ملی هنرمندان ایران، برزیل، جمهوری آذربایجان، ژاپن، سوئد، لهستان، ترکیه، یونان، رومانی، مجارستان و‌آلمان حضور دارند.

حسین یاریار، مدیر‌عامل باشگاه هنرمندان در بخشی از سخنان خود با بیان این که ۱۳ سال پیش محورهای برگزاری این مسابقات را ترسیم کرده بودیم، اظها‌ر کرد: قرار بود این مسابقات در تهران برگزار شود، ولی به دلیل همزمانی با انتخابات به فکر جای دیگری بودیم که به یکباره جزیره قشم به یادمان افتاد. سپس با مهندس مومنی، مدیر‌عامل جزیره قشم صحبت کردیم و آنها هم در کوتاه‌ترین زمان موافقت خود را اعلام کردند. این مسابقه‌ها برای مردم محروم این منطقه و گردشگران جذاب خواهد بود و همچنین محمد پنجعلی به عنوان مدیر فنی تیم و محمد فنایی مدیریت فنی مسابقات را بر عهده دارند و جواد هاشمی هم کاپیتان تیم ایران خواهد بود.

او سپس در پاسخ به این سوال که آیا قرار است برای مقابله با حاشیه‌سازی‌های کشورهای عرب منطقه به خصوص عربستان برنامه‌هایی را داشته باشند و همچنین ستارگانی را به ایران دعوت کنند که امنیت ایران را به جهان مخابره کنند، خاطر‌ نشان کرد: چند ماه پیش که ستارگان فو‌تبا‌ل جهان به ایران آمدند کمتر از ۲۴ ساعت در ایران بودند اما هنوز هم علاقه‌مند هستند به ایران بیایند. حتی میشل سالگادو و سانز در روز اختتامیه بازی‌ها در جزیره قشم حاضر خواهند بود که این نشان از علاقمندی مردم جهان به حضور در ایران دارد و امنیت ما را تایید می‌کند.

یاریار از حضور چند بازیکن ملی‌پوش در تیم‌های مختلف خبر داد. او گفت که ابراهیم میرزا‌پور، محمد نوازی، مهدی شیری و چند بازیکن دیگر عضو تیم‌ملی هنمرندان خواهند بود که لیست ۱۴ نفره و نهایی تیم به زودی اعلام خواهد شد. شعار این مسابقات هنر، ورزش و انسانیت است.

حسین یاریار مدیرعامل باشگاه هنرمندان درباره برگزاری دومین دوره این رقابت ها اظهار داشت: شاید هیچ کس فکر نمی کرد ما بتوانیم اولین دوره این رقابت ها را بدون هیچ گونه حمایت دولتی برگزار کنیم. سیزده سال است که به کارهایی از این دست در باشگاه هنرمندان می پردازیم و حالا هم یک برنامه بزرگ دیگر پیش رو داریم. با کشورهای مختلف صحبت کردیم تا انشاالله در آینده ای نزدیک بازیهایی مثل المپیک و پارالمپیک هنرمندان را برگزار کنیم.

وی همچنین افزود: درباره این دوره از مسابقات نیز با مسئولان منطقه آزاد قشم صحبت کردیم و آنها نیز قبول کردند که در این منطقه مسابقات را برگزار کنیم. محمد پنجعلی به عنوان مدیر فنی تیم ایران انتخاب شده و محمد فنایی نیز مدیریت فنی این مسابقات را بر عهده خواهد داشت.

وی همچنین از حضور چهره های شاخصی برای اختتامیه مسابقات خبر داد و افزود: سالگادو به همراه یکی دیگر از ستارگان جهان برای اختتامیه این مسابقات به جزیره قشم می آیند.

مدیرعامل باشگاه هنرمندان در پایان درباره اسامی تیم ملی ایران در این رقابت ها گفت: هنوز ترکیب دقیق ایران مشخص نشده اما سعی می کنیم از بازیکنانی چون ابراهیم میرزاپور، محمد نوازی و مهدی شیری در ترکیب خود استفاده کنیم. البته آن طور که اطلاعات کسب کردم کشورهای دیگر نیز با بازیکنان خوبی به ایران می آید. مثلا مجارستان و رومانی چند بازیکن ملی پوش خود را به همراه دارند که باعث می شود سطح مسابقات بالا برود.

در ادامه این نشست مومنی، مدیر‌عامل منطقه آزاد قشم نیز گفت: این مسابقات در یک ورزشگاه رو باز برگزار می‌شود و تا چند روز آینده آماده خواهند شد.

او اظهار کرد: سالانه یک میلیون مسافر به جزیره قشم می‌آید و این تعداد مسافر پس از برگزاری مسابقات افزایش می‌یابد. همچنین قصد داریم این مسابقات را ثبت جهانی کنیم. قشم پتانسیل زادای دارد اما به حقش نرسیده است.

او ا‌دا‌مه‌ داد: زیر ساخت‌های لازم را در نظر گرفته‌ایم و هدفمان سرمایه‌گذاری است و به دنبال درآمدزایی نیستیم.

همچنین معاون جزیره قشم از احتمال حضور بانوان در این مسابقات در ورزشگاه‌ها خبر داد و گفت: وزارت ورزش و جوانان ممانعتی برای حضور بانوان در این ورزشگاه‌ها را ندارد و بانوان می‌توانند بازی‌ها را از نزدیک مشاهده کنند.

پنجعلی مدیر فنی تیم ایران در ادامه این نشست خاطرنشان کرد: وقتی این پیشنهاد به من شد با آغوش باز آن را پذیرفتم. چون فقط صحبت از معنویت وجود دارد. با شعار«هنر، ورزش، انسانیت» که انتخاب شده مشخص است که مسابقات خوبی را در پیش داریم. می بینم تمام افرادی که در این راه کمک می کنند هدف شان بالا بردن پرچم ایران است. امیدوارم به زودی المپیک هنرمندان نیز برگزار شود.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب