امروز: دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ [2024/06/17]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 13788 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۳:۵۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

همزمان با سي و هفتمين فجر انقلاب اسلامي؛

ویژه برنامه‌های نهاد کتابخانه‌هاي عمومي در دهه فجر اعلام شد

خبرایران: ویژه برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور همزمان با گرامیداشت ايام‌الله دهه مبارك فجر انقلاب اعلام شد.
ویژه برنامه‌های نهاد کتابخانه‌هاي عمومي در دهه فجر اعلام شد

به گزارش خبرایران از روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، همزمان با آغاز سي‌ ‌و‌ هفتمين فجر انقلاب، نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور همگام با ساير نهادها و ارگان‌هاي مسئول، برنامه‌هاي متنوعي را برگزار مي‌كند. اين مراسم كه به‌ منظور پاسداشت روزهاي اميدبخش پيروزي انقلاب اسلامي و يادآوري خاطره ايثار، همدلي، اتحاد، وحدت، مقاومت و در ‌نهايت پيروزي مقتدرانه ملت سربلند ايران اسلامي برپا مي‌شود، فعالیت‌های گوناگونی را در سطح ملی در بر می‌گیرد.

 

معرفي كتاب با محوريت شخصيت شناسي حضرت امام خميني(ره)

معرفي كتاب به انتخاب كتابداران، یکی از برنامه‌های این ایام خواهد بود؛ در اين راستا به منظور شناساندن ساحت عرفاني، سياسي، اخلاقي و... شخصيت امام راحل(قدس سره) متناسب با اقشار مختلف، كتابداران عزيز بهترين‌ كتاب‌ها از ميان كتاب‌هاي موجود در كتابخانه را انتخاب و نسبت به معرفي آن‌ها به اعضاي محترم اقدام می‌كنند.  اداره‌كل فرهنگي نهاد، چكيده خلاصه‌های ارسالي را مورد ارزيابي قرار داده و ضمن انتشار بهترين خلاصه‌ها، از سي و هفت نفر از كتابداران برتر نيز تجليل خواهد شد. شيوه اجرايي ارسال خلاصه‌ها در شبكه سامان اطلاع رساني مي‌شود.

 

برگزاري جلسات كتاب‌خوان با حضور نويسندگان حوزه انقلاب اسلامي

تشكيل جلسات كتاب‌خوان ویژه این مناسبت، از دیگر برنامه‌های دهه مبارک فجر خواهد بود. بر این اساس در اين ايام حداقل يك نشست كتاب‌خوان در هر استان، با حضور شخصيت‌ها و نويسندگان مرتبط با موضوع انقلاب اسلامي و امام خميني(قدس سره) برگزار خواهد شد. برگزاري سلسله نشست‌هاي«كتاب‌خوان» به منظور به اشتراک‌گذاری کتاب‌های خوانده شده و با هدف ترویج و تبلیغ مطالعه در قالب معرفی کتاب، از خرداد ماه سال جاري به همت نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور آغاز شده است.

 

پوستر اين چند كتاب با موضوع «امام خميني(ره) و انقلاب اسلامي»

 

پوستر‌هاي «اين چند كتاب» به همت اداره کل امور فرهنگی نهاد و با هدف معرفي كتاب در حوزه‌هاي موضوعي و مناسبتي متنوع طراحي، توليد و توزيع مي‌شود. پنجاه و يكمين پوستر از اين مجموعه، ويژه ايام الله فجر انقلاب اسلامي، با عنوان «مقطع رهايي» و موضوع «امام خميني(ره) و انقلاب اسلامي»، طراحي و توليد شده كه در مرحله ارسال مي‌باشد. اين پوستر در تمامی كتابخانه‌ها و مجموعه‌هاي فرهنگي در سطح استانی توزیع خواهد شد.

برگزاري جلسات نقد كتاب با موضوع امام خمینی(قدس سره) و انقلاب اسلامي؛ برگزاری مسابقه کتابخوانی مکتوب و آنلاین از آثار مرتبط با امام(قدس سره)؛ نامگذاري كتابخانه‌های تازه تأسیس متناسب با ایام‌الله دهه فجر؛ برگزاری نمایشگاه کتاب از آثار موجود در كتابخانه با موضوع انقلاب و امام خميني(قدس سره)؛ تبلیغات محیطی؛ عضويت نيم‌بها و بخشودگي جرايم ديركرد امانت كتاب از دیگر برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در ایام گرامیداشت دهه مبارک فجر در سال‌جاري خواهد بود.

همچنین کتابداران  به منظور تجديد پيمان با آرمان‌هاي امام راحل(ره)، با حضور حداكثري و هماهنگ خود در راهپیمایی يوم الله 22 بهمن، نشان‌دهنده حضور  کتابداران نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در اين حركت افتخارآفرين مردمي خواهند بود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب