امروز: سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/16]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 13787 تاریخ انتشار: یکشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

بانک توسعه صادرات ارایه می کند ؛

تسهیلات سه ضلعی برای توسعه صادرات غیرنفتی

خبرایران: مدیرعامل بانک توسعه صادرات گفت: با بررسی تسهیلات بانکی و شرایط روز ۳ شیوه ارائه تسهیلات برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان در نظر گرفته شده است که شامل نرخ های یارانه ای، دولتی و بازاری می شود
تسهیلات سه ضلعی برای توسعه صادرات غیرنفتی

مدیرعامل بانک توسعه صادرات در سفر به استان اصفهان و بازدید از شعبه بانک توسعه صادرات در این استان و دیدار با صادرکنندگان و تولیدکنندگان استانی گفت: تسهیلات بانکی در سه نرخ یارانه ای، دولتی و بازاری در اختیار تولیدکنندگان و صادرکنندگان قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرایران، دکتر صالح آبادی، در جمع صادرکنندگان اصفهانی با تاکید بر اینکه تسهیلات بانک توسعه صادرات در سه مدل با نرخ های متفاوت در اختیار تولیدکنندگان و صادرکنندگان قرار می گیرد، گفت: با بررسی تسهیلات بانکی و شرایط روز ۳ شیوه ارائه تسهیلات برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان در نظر گرفته شده است که شامل نرخ های یارانه ای، دولتی و بازاری می شود.

صالح آبادی با توضیحاتی در خصوص هرکدام از این مدل ها اظهار کرد: حدود 100 میلیارد تومان منابع صندوق توسعه ملی با نرخ یارانه ای ۱۶ درصد نزد بانک به توسعه صادرات غیرنفتی اختصاص یافته است. نرخ دولتی یک نرخ متعادل و میانه است، این تسهیلات از منابع بانک توسعه صادرات ایران تامین می شود که میانگین نرخ سود آن 18 تا 20 درصد خواهد بود. در نهایت نرخ بازاری نیز در قالب نرخ رقابتی از منابع صندوق شرکت تامین سرمایه آرمان با نرخ بالاتر پرداخت می شود.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات در ادامه با اشاره به این که تمام تحریم بانک توسعه صادرات ایران از سوی خزانه داری آمریکا و اتحادیه اروپا لغو شده است گفت: همچنین تحریم شرکت های وابسته به این بانک نظیر کارگزاری بانک توسعه صادرات، شرکت صرافی توسعه صادرات، بانک مشترک ایران و ونزوئلا (واقع در تهران) و بانک بین المللی توسعه BID (واقع در کاراکاس) نیز برچیده شده است.

وی با اشاره به اینکه 80 درصد منابع بانک توسعه صادرات، ارزی است بیان کرد: در راستای توسعه و رشد تسهیلات بانک توسعه صادرات برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان موافقت نامه ای با سازمان مدیریت و برنامه ریزی امضا شده که در این موافقت نامه مقرر شده است تا 2 هزار میلیارد ریال یارانه سود تسهیلات در اختیار بانک توسعه صادرات قرار گیرد.

صالح آبادی ادامه داد: در حال حاضر در دوران اجرای برجام با اخذ خطوط اعتباری از بانک های خارجی و همچنین برقراری سوئیفت بسیاری از مشکلات صادرکنندگان رفع خواهدشد.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات در سفر به اصفهان از دو شرکت فولاد مبارکه اصفهان و ذوب آهن اصفهان بازدید کرد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب