امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 13725 تاریخ انتشار: شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۳:۱۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

با شعار «خانه ملت، شفاف و پاسخگو به ملت»؛

صندلی سبز پایگاه خبری مستقل پارلمان ایران آغاز به کار کرد

خبرایران: «پایگاه خبری صندلی سبز» با محوریت اطلاع رسانی اخبار پارلمان ایران و با شعار "خانه ملت، شفاف و پاسخگو به ملت" فعالیت رسمی‌اش را در فضای مجازی آغاز کرد.
صندلی سبز پایگاه خبری مستقل پارلمان ایران آغاز به کار کرد
این سایت در معرفی خود نوشته است: مجلس شورای اسلامی خانه مردم است. خانه ای که در آن قانون وضع می شود و برای توسعه و آبادانی کشور، ۲۹۰ نماینده شب و روز خود را صرف نظارت و پایش اجرای درست و بی کم و کاست قوانین می کنند.

مردمی که مجلس نشینان را انتخاب می کنند، حق دارند درباره مجلسی که خود برگزیده اند، اطلاع و آگاهی داشته باشند؛ هم از قوانین گذشته و حال و در درست بررسی آگاه شوند و هم بدانند نماینده حوزه انتخابیه شان - که نماینده کل کشور نیز به حساب می آید - چه فکر می کند، به چه طرح و لایحه ای رای می دهد و به چه قانونی آری یا نه می گوید.

فرهنگ پاسخگویی و شفافیت عملکرد نمایندگان در کشورهای مختلف از طریق پایگاههای خبری مردمی مورد سنجش قرار می گیرد و کارنامه تک تک وکلا بی حاشیه و پوشش در معرض قضاوت عمومی قرار می گیرد. پایگاههای خبری از آلمان و ایرلند گرفته تا تونس و پاکستان پیگیر وعده ها و قول و عمل نمایندگانی هستند که قرار است پاسدار منافع عمومی ملت باشند تا جناح و گروه و دسته و محفلی.

«پایگاه خبری صندلی سبز» به مخاطبان می گوید که هر ۲۹۰ نماینده مجلس دارای چه سابقه، دانش، عملکرد و نظری هستند و در انجام وظایف وکالت خود چه کاری انجام داده اند و چه قصوری کرده اند. این پایگاه مکانی است برای گفت و گوی شهروندان درباره پارلمان ایران، قانون، نظارت و هر آنچه به این دستگاه قانونگزار مرتبط است.

به منظور دستیابی اهداف این پایگاه خبری دست یاری به سوی همه اقشار جامعه در سراسر ایران زمین دراز می کنیم و از همگان می خواهیم ما را در این وظیفه ملی با اظهار نظر، پیشنهاد، نقد و بررسی و اطلاع رسانی یاری کنند.

آگاهی و نظارت حقی همگانی است و مجلس خانه امید همگان.

«پایگاه خبری صندلی سبز» به نشانی اینترنتی www.sandalisabz.ir  قابل دسترس بوده و علاقمندان می توانند از طریق نشانی پست الکترونیک به نشانی info@sandalisabz.ir  یادداشت ها، تصاویر و اخبار و مقالات خود را برای تحریریه این پایگاه خبری ارسال نمایند.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب