امروز: سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/16]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 13694 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱:۳۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

امین دلیری خبرداد؛

کاهش 15 درصدی فروش کالای قاچاق درسال جاری/ تعیین تکلیف نشدن خودروهای لوکس قاچاق/ لزوم اصلاح قوانین مربوط خودروهای لوکس در کشور/اموال بابک زنجانی هنوزشناسایی نشده

خبرایران: مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گفت: 15 درصد فروش کالای قاچاق در سال جاری کاهش یافته و میزان فروش کالای قاچاق در 10 ماهه نخست سال جاری 849 میلیارد ریال است که این رقم در سال گذشته 1005 میلیارد ریال بود.
کاهش 15 درصدی فروش کالای قاچاق درسال جاری/ تعیین تکلیف نشدن خودروهای لوکس قاچاق/ لزوم اصلاح قوانین مربوط خودروهای لوکس در کشور/اموال بابک زنجانی هنوزشناسایی نشده

به گزارش خبرنگارخبرایران، «نشست خبری سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی  به مناسبت سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب» صبح امروز 7 بهمن ماه 1394 با حضور«امین دلیری» مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی و اصحاب رسانه درسالن کنفرانس وزارت اقتصاد و دارایی برگزار و دراین نشست خبری «امین دلیری» مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با اشاره به برنامه این سازمان برای عرضه در بورس کالا اظهارداشت: در گام اول 88 میلیارد ریال طلا و جواهر در بورس کالا عرضه خواهد شد و هنوز زمان این عرضه در بورس کالا مشخص نشده است.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی تصریح کرد: میزان فروش اموال منقول در 10 ماهه ابتدای سال جاری با 63 درصد افزایش 2 هزار و 337 میلیارد ریال و اموال غیر منقول با 200 درصد رشد هزار و 294 میلیارد ریال افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: مجموع فروش اموال منقول و غیرمنقول در سال جاری 3 هزار و 631 میلیارد ریال بوده و این میزان نسبت به سال گذشته 95 درصد افزایش یافته و میزان فروش کالاهای متروکه در 10 ماهه نخست سال جاری هزار و 54 میلیارد ریال رسید، در حالی که این رقم در سال گذشته 363 میلیارد ریال بود.

دلیری عنوان داشت: 15 درصد فروش کالای قاچاق در سال جاری کاهش یافته و میزان فروش کالای قاچاق در 10 ماهه نخست سال جاری 849 میلیارد ریال است که این رقم در سال گذشته 1005 میلیارد ریال بود.

وی درخصوص ارزش پرونده‌های قضایی تشکیل شده مربوط به اموال در اختیار این سازمان را در سال جاری را 27 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این رقم در سال گذشته 54 میلیارد ریال بود که 93 درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است.

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی درخصوص واردات خودروهای لوکس هم گفت: خودروهای لوکسی که به صورت قاچاق وارد می‌شوند هنوز تعیین تکلیف نشده‌ و در انبارهای ما باقی مانده‌اند وطبق قانون خودروهای لوکس 2500 سی سی به بالا باید برگشت داده شود.

وی ابرازداشت: باید قوانین مربوط به این خودروها در کشور اصلاح شود، خودروهای خیلی لوکس قاچاق به شرط اینکه از کشور خارج شود، به صورت مذاکره یا مزایده مرجوع می‌شود و یا اینکه در مناطق آزاد داخل کشور می‌تواند تردد کنند و تا زمانی که مصوبه مربوط به این خودروها اصلاح نشود نمی‌توانیم کاری انجام دهیم.

دلیری اضافه کرد: باید شاخص سی سی و حجم موتور و همچنین قیمت این خودروهای لوکس را تغییر داده شود، این خودروها باید با تعرفه وارد کشور شود و در صورت واردات این خودروها از مبادی قانونی، استفاده از آنها در داخل کشور بلامانع می شود.

وی درخصوص تعیین تکلیف اموال بابک زنجانی درپایان گفت: حکم بابک زنجانی هنوز قطعی نشده و اموال وی شناسایی نشده و درصورت شناسایی اموال بابک زنجانی حتماً در سازمان اموال تملیکی بررسی‌های لازم انجام می‌شود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب