امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 1368 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۲ ساعت ۲:۱۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

ایران و سنگال همکاریهای خود را در زمینه انرژی توسعه می دهند

خبرایران: وزیر نفت ایران و وزیر امور خارجه سنگال بر ضرورت توسعه همکاری های دو کشور در زمینه انرژی تاکید کردند.
ایران و سنگال همکاریهای خود را در زمینه انرژی توسعه می دهند
به گزارش خبرایران از اداره کل روابط عمومی وزارت نفت ، منکور اندای (MankourNdiaye) وزیر امور خارجه سنگال که در راس هیاتی به تهران سفر کرده است ، شنبه شب ( 28دی ماه) با مهندس بیژن زنگنه وزیر نفت کشورمان دیدار و گفت وگو کرد.

وزیر نفت در این دیدارضمن اشاره به پیشینه روابط دوستانه سیاسی و اقتصادی میان دو کشور اظهار امیدواری کرد این روابط در آینده نزدیک در زمینه انرژی توسعه بیشتری یابد.

زنگنه با اشاره به این که ایران نخستین ذخایر گاز وسومین ذخایر نفت جهان را داراست ، افزود: « خوشحال می شویم همکاریهای بلند مدتی را در بخشهایی مانند : تولید نفت ، گاز ، پالایش و پتروشیمی با کشورسنگال آغاز کنیم و در این زمینه ها بخش خصوصی و دولتی ایران آمادگی کامل دارند . »

وزیر نفت با تاکید بر اهمیت بازار آفریقا و سنگال برای ایران گفت : « ایران می تواند عرضه کننده خوبی برای تامین فرآورده های نفتی سنگال و کشورهای همسایه خود باشد » .

زنگنه همچنین به امکان پالایش نفت ایران در سنگال و نوسازی و بهسازی بهره برداری از تاسیسات نفتی این کشور اشاره کرد.

در پایان ، وزیر امور خارجه سنگال ضمن اشاره به این که اراده سیاسی لازم برای تحکیم روابط دو کشور وجود دارد ، یادآور شد با توجه به تجارب گذشته ، کشـورش می تواند در زمینه هایی مانند ساخت پالایشگاه ها، ذخیره سازی گاز طبیعی و تامین گوگرد مورد نیاز صنایع شیمیایی از کمک های ایران بهره مند شود.
 

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب