امروز: چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/17]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 13657 تاریخ انتشار: یکشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۳:۳۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رفیع در بازدید از مراحل داوری جشنواره مشکات منطقه 14؛

مهارت های شهروندی یکی از مؤلفه های سرمایه اجتماعی جامعه است

خبرایران: مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران گفت: مهارت های شهروندی یکی از مؤلفه های سرمایه اجتماعی به شمار می رود و این امر با آموزش و نهادینه سازی امکان پذیر می شود.
مهارت های شهروندی یکی از مؤلفه های سرمایه اجتماعی جامعه است

به گزارش خبرایران از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، ابوالفضل رفیع با حضور در دبیرخانه موضوعی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و فعالیت های دست اندرکاران این منطقه و داوران جشنواره از نزدیک از مرحله داوری موضوعی جشنواره چهارم مشکات و آثار منتخب بازدید به عمل آورد.

وی در این بازدید ضمن تأکید بر اداره شهر نیازمند مشارکت جدی شهروندان است، گفت: امروز در شهری که مشکلات زیادی دارد و اصلی ترین مورد آن ترافیک و آلودگی هواست و مسائلی که در حاشیه این موارد پدید می آید، بدون مشارکت مردم توسط یک نهاد یا سازمان از این مشکلات فارغ نخواهیم شد.

رفیع با اشاره به لزوم آموزش برای مشارکت مردم در اداره شهر ادامه داد: آموزش تولید ثروت می کند و همان طور که برای اداره یک شهر سرمایه های اقتصادی اهمیت دارد وجود سرمایه های انسانی بسیار مهم و قابل توجه است و بدون داشتن هر یک اداره شهر ممکن نخواهد بود.

وی با بیان سرمایه اجتماعی و مهارت را باید از طریق آموزش انجام داد، خاطرنشان کرد: مهارت هایی که شهروندان یک جامعه نیاز دارند ، یکی از مؤلفه های سرمایه اجتماعی است و نکته بعد این که میزان اعتماد مردم به مدیریت شهری بر افزایش مشارکت اثر جدی دارد.

جانشین رئیس چهارمین جشنواره آموزشی ترویجی مشکات با اشاره به اینکه ما در مشکات همین اهداف را دنبال می کنیم، تصریح کرد: در آموزش مهارت های اجتماعی کار میدانی بسیار اثرگذارتر از مباحث تئوری است و راه دست یابی به سرمایه های اجتماعی را تسهیل می کند و ما زمانی در جشنواره مشکات از این قابلیت استفاده می کنیم که فرآیند اجرای جشنواره به درستی انجام شود.

رفیع با تأکید بر اهمیت بخش داوری افزود: دقت در انتخاب بهترین آثار میزان اعتماد کسانی که در جشنواره شرکت کرده اند را افزایش می دهد و من از تمام داورانی که بسیاری از آن ها با عشق و علاقه در این جشنواره حضور دارند، درخواست دارم این دقت و توجه را در بحث داوری حفظ کنند.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب