امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 1361 تاریخ انتشار: شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۱۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

پلیس فتا هشدار داد؛

تلخ شدن کام کاربران اینترنتی با رمالی یا فالگیری اینترنتی

خبرایران: فالگیری و رمالی برای برخی از افراد سودجو به کسب ‌و کار پر درآمدی تبدیل شده است که حتی بسیاری از سایت‌ها را نیز در اختیار خود گرفته و کاربران اینترنت را تحت تاثیر قرار داده است.
تلخ شدن کام کاربران اینترنتی با رمالی یا فالگیری اینترنتی

به گزارش خبرایران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا، این روزها فالگیری و رمالی برای برخی از افراد سودجو به کسب‌وکار پر درآمدی تبدیل شده است که حتی بسیاری از سایت‌ها را نیز در اختیار خود گرفته و کاربران اینترنت را تحت تاثیر قرار داده است.‌

رمالی و کلاهبرداری‌های اینترنتی کام بسیاری از کاربران را تلخ کرده و بسیاری از آنها را به نابودی کشانده است.

رمالی اینترنتی شیوه دیگری است که تبهکاران قربانیان ساده‌لوح را از طریق سایت‌های اینترنتی شکار می‌کنند و با ارائه شماره حسابی از آنها می‌خواهند پول را به حسابی واریز کرده و نتیجه فال را با پست الکترونیکی دریافت کنند.

برای مقابله با چنین معضلاتی باید اقدامات فرهنگی جدی و دائمی صورت گیرد، باید به این نکته توجه شود که ضعف ایمان افراد در ادامه فعالیت رمال‌ها بسیار تأثیرگذار است‌، به‌طوری که برخی افراد ساده‌انگار تصور می‌کنند با رمالی و جادوگری می‌توانند به اهداف‌شان دست یابند.

ظاهرا گرفتاری‌‌های زندگی پرمشغله امروزه باعث شده است که عده‌ای از طریق ایمیل و برخی سایت‌ها اقدام به فالگیری و رمالی کنند تا کمترین هزینه و وقت از هر دو طرف گرفته شود و از طرفی پیگیری و گرفتن ردشان توسط قانون هم دشوارتر باشد.

یکی از انواع رمالی یا همان فالگیری اینترنتی به این صورت است که مشتری با زدن یک ایمیل به آدرس الکترونیکی فالگیر مدرن و محترم‌، خودش و معرفش را معرفی می‌کند و منتظر جواب می‌ماند؛ جناب فالگیر هم بعد از استعلام از معرف‌، شماره حساب خودش را به همراه این جمله برای متقاضی می‌فرستد: نیت کن!

این روزها سایت‌های فالگیری هم قارچ گونه در همه‌جای فضای مجازی پراکنده‌اند تا جایی که در شبکه‌های اجتماعی مانند فیس بوک هم صفحاتی ایجاد شده‌اند که با دریافت مشخصات شما حتی سال مرگ و چگونگی آن را هم پیش بینی می‌کنند.

دلایل مختلفی را می‌توان برای رجوع افراد به فالگیرها برشمرد که شامل کم‌سوادی و پایین بودن دانش اجتماعی می‌شود، اما در مورد فالگیری اینترنتی باید بگوییم درست است که اغلب‌، افرادی به این کار مبادرت می‌کنند که از سواد لازم برای استفاده از اینترنت برخوردار هستند و نمی‌توان به آنها انگ بی‌سوادی زد اما در اکثر مواقع از اعتماد به نفس پایین رنج می‌برند و فکر می‌کنند خودشان قادر به حل کردن مشکلاتشان نیستند.

از طرفی برخی که ارتباط معنوی خوبی ندارند یعنی از نظر روحی ایمان قوی به قادر متعال ندارند اما در عین حال ماورءالطبیعه را قبول دارند فکر می‌کنند این راه مناسبی برای پی بردن به دلایل و راه‌حل‌های مشکلاتشان است.

قانون تا حدی می‌تواند به این معضل رسیدگی کند اما راهکار اصلی، استفاده از ابزار فرهنگی است؛ مهم‌ترین راهکارهای فرهنگی در مقابله با این معضل‌، آگاهی‌بخشی به مردم از طریق برنامه‌های صدا و سیما‌، بهره‌مندی از رسانه‌های مکتوب و نشریات کثیرالانتشار و استفاده از فضاهای آموزشی در مدارس و دانشگاه‌ است.

پلیس فتا از تمامی شهروندان تقاضا دارد در صورت بروز هر‌گونه مشکل مراتب را سریعاَ با پلیس فتا خراسان شمالی به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir بخش تماس با ما در میان گذاشته یا با شماره تلفن های 110 یا 2-2182770 تماس بگیرند.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب